Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-13, 16:36   #421
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og "vaksinemotstand".

Åh, den tråden må jeg lese litt senere, den er nydelig.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 16:41   #422
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tonyandre, her.

jeg tok hvertfall ikke den med chemtrails.. hehe så raskt over i noen tråder at noen hadde kommet med ordet, men ikke hva det er?

men utifra det du sier,er det når flere brukere er en og samme person?

Nei, nei. Det er en konspirasjonsteori som går ut på at de hvite stripene man ser på himmelen etter fly, de inneholder giftige gasser som myndighetene sprayer over folk for å … for å … tja, for å oppnå ett eller annet livsfarlig og kontrollerende. (Ikke vet jeg.)

Og reptiler har en tendens til å dukke opp underveis i slike diskusjoner. (Igjen: ikke spør meg. Jeg tror de mener at Jens Stoltenberg er en øgle i forkledning, eller noe slikt.)

Du kan lese mer om det her. (Min si for all del ikke til noen at du fikk det fra meg!)

Mener du at dere aldri har slike gjesteopptredner på forumet ditt? :vurderer vagt en overgang:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 16:45   #423
Ka1
Reptilentusiast

Ka1 sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Ka1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis vi ser andre veien, hvis alle andre dyr hadde blitt behandlet som reptiler, så hadde alle vært ulovlig.

Eller: om alle dyr hadde fulgt samme velferdskrav som lovforslaget sier, så hadde størsteparten av dyrehold blitt forbudt.

Det finnes jo både positive og negative sider ved alle disse alternativene.

Noen av de største problemene hadde vært arbeidsbelastningen til kontrollorganene.
Og ett enda større utbredt ulovlig dyrehold og import av dyr.

Så ett forbud mot flere dyregrupper er rett og slett urealistisk, uansett hvordan man ser på det.

Se f.eks på amstaff. Selvom disse er ulovlig, finnes det fortsatt eksemplarer i Norge. Pluss at der blir laget "bakgårdsmix" av disse for å omgå regelverket.

Det jeg vil frem til er rett og slett at ett forbud krever mer av kontrollorganene enn lovlige grupper.

Det jeg ikke sier er at dyregrupper/arter som er farlige for mennesker skal bli lovlige av den grunn.

Gammel 19-04-13, 16:51   #424
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

tonyandre har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men jeg synes de er spennende, og liker å se de både ute i vill tilstand og i dyreparker.

Det er dette jeg liker også. Derfor har jeg gjerne altfor store terra til dyr, for at jeg må lete litt før jeg ser de.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er noe ravende gale konspirasjonsteoretikere tror på. Av og til kan de riktignok være temmelig schizofrene.

Det har nemlig hendt at personer har registrert seg her kun for å snakke chemtrailsens sak. De kan ikke komme opp med gode kilder, de blir rasende om man ikke bare uten videre tar det de sier for god fisk og har nok gjort at vi blir litt skeptiske og arrogante når noen registrerer seg for å tale varmt for noe de brenner for. Men dere viste seg jo å være av et litt annet kaliber.

Nei, nei. Det er en konspirasjonsteori som går ut på at de hvite stripene man ser på himmelen etter fly, de inneholder giftige gasser som myndighetene sprayer over folk for å … for å … tja, for å oppnå ett eller annet livsfarlig og kontrollerende. (Ikke vet jeg.)

Og reptiler har en tendens til å dukke opp underveis i slike diskusjoner. (Igjen: ikke spør meg. Jeg tror de mener at Jens Stoltenberg er en øgle i forkledning, eller noe slikt.)

Du kan lese mer om det her. (Min si for all del ikke til noen at du fikk det fra meg!)

Mener du at dere aldri har slike gjesteopptredner på forumet ditt? :vurderer vagt en overgang:

ja, da lærte dere meg noe også! ja, skal ikke nevne ditt navn teotelia

joda, vi har da gjesteopptreden på vår side! men ikke så ofte faktisk! hehe men har da alltid kaldt det for forumtroll jeg da hehe

Dæven så hyggelig tone det har blitt mellom oss etterhvert! kanskje jeg også må henge litt i dette forumet etter jeg er ferdig med å trykke fjeset deres full av reptilsnakk
har selv en jente på 4,5 år så det er alltid artig å dele meninger og synspunkt på livet

jada... jeg skal lese forumreglene jeg også

tonyandre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 16:52   #425
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er egentlig ganske hyggelige, ser du. Egentlig.

Gammel 19-04-13, 16:53   #426
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tonyandre, her.

ligg merke til hvordan vedkommende skriver rettskriving

Jeg både legger og ligger merke til det, og synes det er hårreisende- the irony! Jeg håper du har postet meldingen på vedkommendes vegg også, for sikkerhets skyld.

Jeg rødprikker aldri rettskrivingsfeil og påpeker det sjelden i tråder heller, men synes unnskyldningen din for å ikke skrive riktig var ganske tam og at du var ganske irriterende et sted i diskusjonen her. Siden jeg ikke så noe poeng med å diskutere med deg, valgte jeg å rødprikke. Hvis det har ført til at du begynner å bruke stor bokstav, og kanskje også lærer deg forskjellen på legge og ligge, er jeg fornøyd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 16:53   #427
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Når vi skjønner at nye brukere ikke er kamuflerte chamtrails-øgler, vel og merke.

Gammel 19-04-13, 16:53   #428
Ka1
Reptilentusiast

Ka1 sin avatar

Standard

Jeg kan ikke huske å ha sett noe lignende gjesteopptredner i våre forum. (Av samme kaliber vel å merke)
Men spennende å lese konspirasjonsteorier som er godt formulert. Om man ser det hele fra ett generelt standpunkt, så "kan" de virke "troverdige" fra en lett påvirkelig person.
Men når man begynner å kikke på enkeltfakta, så rakner teorien med en gang.

F.eks: det hvite etter flyene skylles at vingene på flyet komprimerer lufta, og genererer kondens pga den komprimeringen, og i såmåte danner skyer. Skyer er jo egentlig bare en ansamling av luftfuktighet

Beklager avsporingen

Gammel 19-04-13, 16:54   #429
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Rine, da. Nå ødela du poenget mitt aldeles.

Gammel 19-04-13, 16:56   #430
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var poenget, da? Jeg har lest fryktelig fort her, skjønner du.

Gammel 19-04-13, 16:59   #431
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg både legger og ligger merke til det, og synes det er hårreisende- the irony! Jeg håper du har postet meldingen på vedkommendes vegg også, for sikkerhets skyld.

Jeg rødprikker aldri rettskrivingsfeil og påpeker det sjelden i tråder heller, men synes unnskyldningen din for å ikke skrive riktig var ganske tam og at du var ganske irriterende et sted i diskusjonen her. Siden jeg ikke så noe poeng med å diskutere med deg, valgte jeg å rødprikke. Hvis det har ført til at du begynner å bruke stor bokstav, og kanskje også lærer deg forskjellen på legge og ligge, er jeg fornøyd.

Nei, du har nok ikke lært meg noe ved å kommentere at jeg ikke kan skrive!
er nok dialekt som stepper inn av og til. Som så mange andre har jeg også en gang vært offer for "sms ord" og det er ikke så vanskelig å bli kvitt igrunn
Jo fortere jeg skriver, jo vanskeligere blir det å ligge merke til at shift knappen henger med.. Derfor er noen innlegg verre på det, enn andre

Gammel 19-04-13, 17:04   #432
tonyandre
ER faktisk grei i bånn!

tonyandre sin avatar

Standard

Vi er egentlig ganske hyggelige, ser du. Egentlig.

ja dere er jo det! vi også!

Reptiler

Men der ser du.. jeg prøver å formidle at dere må se forbi eventuelle fordommer mot reptiler.. Samtidig som jeg kanskje har lagt mine egne fordommer mot dere?

Reptiler
Det er da enda godt at jeg fant ut at jeg ikke var bedre enn alle andre likevel!

ja, når dere har avlivet myten om chemtrails på oss

Reptiler

ser dere hvor flink jeg var å vri inn reptiler i innlegget mitt! siden det er det tråden handler om liksom?

det var selvsagt en tull (denne var til deg "rine") det er hyggelig å ha litt sidesnakk innimellom

Gammel 19-04-13, 17:14   #433
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Det er helt greit å ikke være på topp når det gjelder rettskrivning, du er ganske på det jevne, tipper jeg. Det jeg ikke liker, er at du skylder på dialekt og telefon. Jeg sier også "ligger i ovnen," (når jeg ikke tenker meg om, jeg retter alltid på meg selv :tvangsnevrotiker: ) men jeg skriver det ikke. Jeg hadde ikke reagert om du hadde skrevet at du ikke var sterk i rettskriving eller at du ikke brydde deg om det, men jeg synes du var så kverulrende en periode, og jeg irriterte meg også over at du skyldte på telefonen.

Gammel 19-04-13, 17:15   #434
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teo, så vidt jeg erindrer, er bakgrunnen for chemtrails at alle verdens statsledere egentlig er reptiler, og dermed bruker chemtrails til å endre klimaet akkurat så mye at de skal ha en fordel. Blant annet.

Om folk blir reptiler når de blir statsledere, eller om det kun er reptiler som kan bli statsleder, vel, det er meg uvisst. Men det forklarer jo en hel del, sånn historisk.

:Obstfeldersk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 17:16   #435
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg har landet på at det er vel i orden å tillate reptilhold under gode forhold, så får en fortsette å kjempe for alle dyrs velferd uansett om de kommer fra egg eller ikke. Jeg er først og fremst veldig imot å la kipinge få styre markedet og jeg mener det er i alles interesse at veterinærer og folk får kunnskap om disse dyrene slik at de kan holdes og ikke minst avles under optimale forhold. Ikke interesert i gift slanger og krokodiller i kloakken, men positivlisa synes jeg da skulle kunne gå igjenom.

Gammel 19-04-13, 17:25   #436
Ka1
Reptilentusiast

Ka1 sin avatar

Standard

Det er vel avvist allerede at regjeringen er reptiler, da de avslår å lovligjøre sin egen art?
Eller er det bare for å få folk til å tro at de ikke er reptiler alikevel?
Eller kanskje konspirasjonsteoretikerene tror Doctor Who er en dokumentar, istedet for verdens lengstlevende sci-fi serie?

Gammel 19-04-13, 17:26   #437
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ka1, her.

Det er vel avvist allerede at regjeringen er reptiler, da de avslår å lovligjøre sin egen art?
Eller kanskje konspirasjonsteoretikerene tror Doctor Who er en dokumentar, istedet for verdens lengstlevende sci-fi serie?

til alt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 17:27   #438
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I følge en språkforsker jeg kjenner er ligge/legge såpass gjennomført i den bergenske dialekten at det om ikke lenge vil havne på positiv-lista til språkrådet, på samme måte som mangelen på hunkjønn.

Gammel 19-04-13, 17:35   #439
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Etter snart sju år her inne kan jeg melde at dette overdrevne fokus på ortografi er noe av en myte, det er de som er spesielt interesert som hakker og kødder med hverandre, jeg er dyslektiker og skriver av og til hårreisende rævva i perioder og får så godt som aldri tyn, med mindre det jeg skriver er på trynet. Stort sett er det andre grunner til det om man blir plukket på.

Gammel 19-04-13, 17:42   #440
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ka1, her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.