![]() |
#422 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Dette kan bli en interessant diskusjon, skjønner jeg.
#423 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva leser du nå?
Jeg gleder meg!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#424 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? |
![]() |
![]() |
#425 |
~~~~~~~
|
(Kilde: youtube.com)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 02-01-13 kl 13:49. |
![]() |
![]() |
#427 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg leste ferdig Wuthering Heights i går kveld og ble noe mer velvillig innstilt til Nelly i løpet av de siste kapitlene.
#428 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå?Vindholmens beskrivelse av Gabriel Scott. Fikk førsteutgaven fra 1919 i julegave fra mannen.
#430 |
⭐️⭐️⭐️
|
Gjenferd og Potensgiverne er ferdig lest for lengst, men jeg kom aldri ordentlig i gang med Alene sammen - før nå.
#432 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Skjønner ikke helt denne lesesirkelen deres, jeg. Det ser jo ikke ut til at det er mange som koser seg med bøkene til Bronte?
#433 |
kamerat
|
Nå er ikke kos det jeg først og fremst ser etter i bøker, jeg kan godt synes det er vel verdt det å lese en bok som gjør meg sint eller provoserer meg over alle støvleskaft. Og det kan være veldig givende å sette bøker opp mot hverandre.
#434 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg siktet mer til det faktum at det virker som om mange ikke liker bøkene og sliter med å lese de. Men jeg er sikkert preget av at jeg stort sett kun har hatt tid til å lese pensum de siste årene og dermed velger å lese bøker som engasjerer meg og gir leseglede. (Også er det sikkert bare kommentarer her og der jeg har fått med meg, det er sikkert ikke en unison mening at de er tunge å komme gjennom.)
#435 |
Borte
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg leste ikke en eneste skjønnlitterær bok så lenge jeg hadde pensumbunken å lese på, så jeg skjønner til en viss grad hva du mener, Robyn. Når det er sagt så er bøker, for meg, mye mer enn ren underholdning og kos. Brontë-bøkene er klassikere som det refereres til i utallige sammenhenger, og som det er fint å ha lest fordi de rett og slett spiller en rolle i litteraturhistorien. Jeg liker Jane Eyre, og syns Wuthering Heights er tung, men fullt gjennomkommelig. Grunnen til at jeg gruer meg til sistnevnte er at jeg leste den for to år siden, og derfor har de tunge passasjene i hodet ennå. Det er en bok som gjør inntrykk og slike blir for meg tunge både å lese og fordøye. Det har ingenting med at de er kjedelige eller grusomme å lese å gjøre egentlig.
#436 |
|
Wuthering Height gir meg definitivt både leseglede og engasjement. At det er tungt å komme gjennom betyr ikke nødvendigvis at det er slitsomt. |
![]() |
![]() |
#437 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Alt til sin tid, tenker jeg. Da jeg var i din situasjon, Robyn, så leste jeg nesten ikke skjønnlitteratur i det hele tatt - og i hvertfall ikke siste året. Men sommeren jeg var ferdig, leste jeg 23 bøker på noen få uker. Det var utrolig befriende deilig, og da valgte jeg bevisst bøker jeg kunne fryde meg over. Jeg leser Stormfulle Høyder fordi den er en klassiker, fordi jeg liker historien til Brontë-familien, og fordi jeg gleder meg til å diskutere disse to bøkene, som ble skrevet i samme hus av medlemmer av samme familie på samme tid, og jeg synes det i seg selv er et spennende prespektiv, dessuten er Jane Eyre en av mine absolutte favorittbøker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#438 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#439 |
Borte
|
![]() Sv: Hva leser du nå?Jeg er i gang med Stormfulle høyder av Emily Brontë. Foreløpig så lurer jeg på hvorfor jeg tenkte at den var så tung. Den er jo ikke det i begynnelsen iallefall.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 11-01-13 kl 09:18. |
![]() |
![]() |
|
|