Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-11, 13:07   #421
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger

I stand corrected, det var denne tråden et godt eksempel på.

Gammel 27-06-11, 13:09   #422
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

I stand corrected, det var denne tråden et godt eksempel på.

En annen egenskap ved FP; diskusjonene går i forrykende tempo, så tråden kan ha endret karakter totalt, mens man skriver på sitt neste innlegg.

Gammel 27-06-11, 13:09   #423
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan komme på noen få tråder som ble ødelagt av fjas, sånn hovedsaklig og jevnt over går det veldig greit å spore tråder tilbake til tema, det er bare å skrive noe fornuftig, det. Jeg er bare litt lei den der "å nei, nå er venninneklubben her igjen, som ødelegger alle tråder på FP og blablabla" Selve oppskriften på avsporing, spør'ru meg.

Gammel 27-06-11, 13:10   #424
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og fryktelig diskriminerende mot torsk, ikke minst.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 27-06-11, 13:10   #425
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

En annen egenskap ved FP; diskusjonene går i forrykende tempo, så tråden kan ha endret karakter totalt, mens man skriver på sitt neste innlegg.

Og det tar laaaang tid å skrive lange innlegg på iPad.

Gammel 27-06-11, 13:11   #426
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og fryktelig diskriminerende mot torsk, ikke minst.

Blant annet, ja!

Gammel 27-06-11, 13:11   #427
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Indeed!

Gammel 27-06-11, 13:11   #428
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg MÅ få lov til å fjasesvare, Adrienne. Men så lover jeg at jeg er ferdig. I denne tråden. Helt sant!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp, og du er høyere ranket enn Agenten. :ypper:

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Høyesterettsjustitiarius.

Si det så fort du klarer ti ganger, mens du danser fugledansen.

Gammel 27-06-11, 13:12   #429
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hvis Niobe skulle svare indeed til Adrienne og ikke meg, er hun fryktelig treg, for det tar ikke spesielt lang tid å skrive Indeed.

Gammel 27-06-11, 13:12   #430
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ånei, Nabo!

Gammel 27-06-11, 13:13   #431
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis Niobe skulle svare indeed til Adrienne og ikke meg, er hun fryktelig treg, for det tar ikke spesielt lang tid å skrive Indeed.

Jeg stusset litt på den, jeg også.

Gammel 27-06-11, 13:13   #432
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-06-11, 13:15   #433
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Øyh! Det tok tre forsøk før jeg klarte å få iPaden til å skjønne at jeg ville skrive "indeed" og ikke "indere"!

Gammel 27-06-11, 13:15   #434
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg er ein av dei som ikkje seier så mykje. Dei gongane eg har prøvd, føler eg ofte at kommentaren blir oversett eller blir latterliggjort. Og dermed trekker eg meg vekk. Burde nok vert tøffare og markert meg litt tydligare, men det er lettare å berre trekke seg. Når ein i tillegg sliter litt med å skjønne komma reglar og orddeling, så blir det ofte dobbelt så vanskelig å hiva seg inn i diskusjonen. Ein vil jo helst at folk skal legga merke til innhaldet i innlegget, ikkje rettskrivinga ( sjølv om det i ein del tilfelle, har noko å sei for innhaldet ) Men i løpet av den tida eg har vert medlem her så har eg likevel klart å samle nokre poeng her og der.

Men hva mener du egentlig med at du føler kommentarer blir oversett?
Jeg har sett flere brukere klage på at de får dårlig eller lite respons på innlegg eller bidrag, og ofte trekkes konklusjonen at de dermed ikke er ”verdsatte” brukere. Jeg tror dette er en veldig feil konklusjon å trekke og er ganske sikker på at du er en bruker som veldig mange setter pris på.

Dette med rettskriving kjenner jeg meg heller ikke igjen i, men er jo noe mange klager på. Mener du da at man blir uthengt offentlig for språkfeil eller man får korreks på prikk? Jeg skriver jo elendig norsk etter 20 år med utelukkende engelsk som arbeidsspråk, og får ofte kommentarer på det, men har faktisk aldri fått det er på FP.

Så det er nok veldig individuelt hvordan man opplever disse tingene som FP ofte kritiseres for.

Gammel 27-06-11, 13:17   #435
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

10 indere som sier høyesterettsjustitiarius 10 ganger mens de danser fugledansen!

Å ja!

Gammel 27-06-11, 13:17   #436
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

( )

Gammel 27-06-11, 13:19   #437
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, om man tror det er tøft å være ny og få flertallet mot seg så tror jeg det er enda verre å være godt etablert og få flertallet mot seg, da går det mer en en kule varmt og det er ikke spesielt morsomt. :BTDT:

Men jeg syns faktisk at vi har blitt bedre på å være mildere mot nykommere, det rødprikkes ikke over en lav sko bare fordi noen bruker litt for mange punktum. De får høre at det ikke er greit, men tilbakemeldingene er blitt noe mildere.

Jeg er enig med Grøten at vi ikke skal endre oss på grunn av at nye brukere kommer til. Men vi kan godt ta til oss tilbakemeldingene vi får om at det kan være litt vel røft her til tider, og at vi ikke trenger fjase bort enhver tråd bare fordi man selv mener at temaet er utdebattert. Det er denne tråden er godt eksempel på, og tråden blir ført inn på spor igjen.

Muligens litt for milde, det har nemlig tatt meg to år som medlem her inne før jeg, via en tråd der en annen bruker (som var helt fersk) fikk beskjed om at det faktik ikke er ok med mine tre tankepikker som jeg stadig vekk bruker (med mindre jeg finner frem spesialtegnkoden og får inn en elipse, muligens(?)) Og enda kommer det sikkert til å ta noe tid før jeg venner meg av med dette som har blitt en veldig klar vane for meg, fordi jeg har ansett forum som en form for "vi skriver det vi tenker, for vi diskuterer, det går fort men vi må tenke underveis", og når jeg tenker... så blir det sånn. Men jeg prøver å skjerpe meg, på samme måte som jeg prøver å hukse å ta til meg at jeg ikke burde skrive så lange setninger som jeg har gjort i dette innlegget, for det er heller ikke helt bra.

Gammel 27-06-11, 13:20   #438
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

FP er eit forum der det er fokus på rettskrivning. I alle fall i forhold til kva ein har vert vant til frå andre forum. Eg seier ikkje at det er ein ulempe, det er lærerikt, men det har hendt at eg har starta på eit innlegg for å slette det ut igjen, fordi eg blir så usikker på om det er eine ordet er rett skreven eller ikkje. Teit, ja, men det er litt sånn eg er skrudd sammen.
At kommentarar blir oversett er meir av typen, eg skriver noko, ingen reagerer. Andre skriver akkurat det samme, mange kommentarar. Då føler ein litt at ein er oversett, sjølv om det sannsynligvis ikkje er meint slik.

Gammel 27-06-11, 13:22   #439
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en uke gammel på Twitter og har 8 followers eller noe sånt. Det føles veldig som å rope i skogen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 27-06-11, 13:22   #440
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er steintøft å få FP-toget mot seg. For alle, tror jeg. Og det går en kule varmt når etablerte brukere fyrer seg i mellom. :BTDT: Jeg skjønner at man ikke vil være i skuddlinjen da.

Dette er jeg så enig i, og siden noe av det værste jeg vet her inne er når "alle" fyrer løs på (nye) enkeltbrukere, er jeg ofte av dem som synes det er viktig å gi litt støtte. Ofte berettiget også etter min mening, da det av og til synes å være ekstremt lite som skal til før det hamres løs.

Jeg liker FP svært godt, og jeg har vært her lenge. Jeg er nok av de som ikke hverken utmerker meg eller er veldig aktiv (hence antall innlegg), men jeg skriver sjelden eller aldri noe uten at det er noe jeg brenner for eller mener veldig sterkt, og jeg kaster meg sjelden på "gratulasjons"-tråder eller liknende.

Av og til lurer jeg på om voksne folk gir like lite slækk for i RL også, eller om det rett og slett bare er sånn at det bare er så mye enklere å være tøffe i trynet (og ikke minst være med på moroa) bak en skjerm. Til å være et så wannabe PK-forum er vi ofte sinnsykt ukorrekte når det gjelder å inkludere brukere som mener det vi ikke liker, og særlig hvis nye folk ikke vet hvilke temaer som er de mest brennbare og hvilke holdninger som generelt er de mest spiselige å ha. Det ER helt klart at forumverden speiler RL, og her inne er vi ofte ikke så ulike fra det vi finner i skolegården og dens dynamikk. Selv om det er UPK å si det.

Sist redigert av Billa : 29-06-11 kl 21:54.
Billa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.