Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 12:23   #401
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Angående eget underforum for fjasing; Vi HAR et skravleforum. Jeg begriper ikke hvorfor eget underforum for fjasing har blitt trukket frem flere ganger i denne tråden.

Det var det jeg skulle kommentere, ja. Vi har jo et eget fjaseforum, skravleforumet er ment for slikt. Takk, søtsitronen.

Gammel 16-04-08, 12:25   #402
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, dere kuppet poenget mitt. Jeg hadde tatt bilde og alt.

Men jeg legger det inn lell jeg.

Gammel 16-04-08, 12:26   #403
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men det er jo faktisk litt anderledes da. Jeg vet feks da at både Sitron, Skremmern og mange, mange fler her tåler en støyt.

Ja, det er sikkert mange som tåler en støyt og mange som ikke gjør det. Jeg syns man burde oppføre seg likt mot alle uansett. Det blir ikke riktig at det er helt greit å "ta" noen fordi man vet at de tåler det, alle kan ha en dårlig dag og bli temmelig satt ut av sånt. Snakker forøvrig ikke om meg, men sånn generelt. Det kan godt være at det er jeg som tenker helt på jordet, men om jeg skriver noe til Skilpadda, Skremmern eller Turi, så sier jeg nå det jeg vil si anyway. Jeg kan jo ikke gå rundt og tenke på hvem av dem som er i hvilken posisjon eller hvem som tåler hva.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Slik som jeg gjorde tidligere i diskusjonen?

Jeg synes heller ikke det er riktig å gi aC skylden for fjasingen på FP, men synes absolutt at det er på sin plass å snakke generelt om fjasingen på FP.

Jeg syns det er helt på trynet at aC har blitt dratt frem på denne måten. Det viser meg bare at det er en ganske generell regel om at de som sutrer er de som er verst, fordi de ser ikke skaden de gjør selv.

Når det er sagt så har jeg en ganske grei formening om fjasing selv. Jeg liker fjasing, jeg syns ikke alltid det er morsomt, men da gidder jeg jo ikke delta. Men en ting er sikkert; fjases det i en av mine tråder som jeg ønsker at skal fortsette å forløpe seriøst, da sier jeg fra! Enkelt og greit. Enhver trådstarter har, slik jeg ser det, et lite eierforhold til tråden. Ergo er det opp til trådstarter å rett og slett gi beskjed om man syns tråden sklir ut om man ennå ikke føler at emnet er utdebattert. Det nytter ikke å sitte i en krok og være pingle, da kan man like gjerne flytte inn på babyverden med det samme.

Når det er sagt, så syns også jeg at det kan være kjipt å komme inn i en tråd som for de fleste er ferdig utdebattert, slenge inn noe seriøst i forhold til HI og at en eller ingen gidder bry seg fordi de er ferdige med debatten. Men sånn er livsløpet til trådene, det er ikke alltid man finner veien til ungdomsskilden og det nytter ikke å sutre over det.

Gammel 16-04-08, 12:28   #404
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt sagt, Sitron.

Gammel 16-04-08, 12:36   #405
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg tror det er ganske så få som liker å lese om" klage på røde prikker" tråd eller innlegg.
Om man føler seg urettferdig behandlet eller at kommentaren på prikken er så grov så må man vel kanskje ta det med den det gjelder eller forumledelsen. Og helst velge å sende den til en modde som ikke fjaser det vekk så klart!

Som ”ny her” så leste jeg at prikkene var innført for di man ikke ønsket ”Passive” medlemmer som bare satt og leste div innlegg (Eller noe i den retning).

Det som skjedde var at "lille" ferske meg ble en smule ivrig Ok! Tente på pluggene og tabba meg rett ut. Trodde da at den som ga meg rød prikk var passiv (noe jeg nå skjønner er lov til å være). Men saken er den at vedkommende overhode ikke var passiv, det var faktisk hun som hadde skrevet innlegger. Jepp! Atter en kjempe tabbe. Og den røde prikken var definitiv velfortjent, for den kommentaren jeg kom med på hennes innlegg var overhode ikke bra. Da jeg innså min gedigne tabbe prøvde jeg å rette opp dette. Med å legge inn en innrømmelse/beklagelse på tråden og en personlig melding til vedkommende. Og får til svar fra vedkommende at hun ikke svarer på PM. Ok! er det et tabu å skrive PM eller er det enda noe jeg må lære meg. Naiv som jeg er så trodde jeg personlige meldinger er en del av FP.

Er ydmyk tar all lærdom til meg med stor takk.
Men på mint ”dumme” Innlegg var det dessverre ingen mulighet heller til å slippe til med en forklaring.

Jeg har tatt lærdom av den konstruktive kritikken. Ikke av Mobbingen eller ironien som det pent kaller det. Og jeg kan heller ikke tenke meg at dere er her for prikkene i seg selv. Jeg er her for forumet og har skjønt at prikkene er til for en god grunn.

Selv om jeg er ”ny her ” så har jeg alt rukket og lest mang en bra innlegg som ender opp i fjas.
Atter en gang dette var kun min mening

Gammel 16-04-08, 12:38   #406
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg gjorde det og fikk beskjed om at jeg var kjedelig.
Greit nok det da, men syntes det er dumt om man er kjedelig som prøver diskutere det hovedinnlegger mente diskusjonen skulle handle om.

Er forøvrig for eget fjaseforum, eller bare prøve begrense det litt å tråder som har en mer alvorlig tone.

Jeg kan ikke komme på hvilken tråd du snakker om her, så det blir generelt.

Ofte starter tråder med et spørsmål, f.eks Bruker dere piggdekk eller et eller annet.
Jeg synes det er uendelig mer interessant om man da får en diskusjon på fordeler og ulemper, og selv om det er greit at noen bare svarer Piggdekk! Piggfritt! etc, så er en tråd som kun består i sånne innlegg ikke spesielt interessant, da kan man heller lese resultatet i pollen.

Som sagt, som oftest blir det en diskusjon med fordeler og ulemper og noen ganger blir det fjasing på slutten, og ofte av dem som faktisk har bidratt til diskusjonen. Om man da kommer og vil spore inn diskusjonen igjen så blomstrer den opp igjen om man kommer med et saklig og interessant innlegg. Det gjør den. Men om man kommer med et "Piggdekk!" eller "Signerer!" så starter ikke debatten automatisk opp igjen.

Jeg personlig synes faktisk at innlegg som bare signerer eller er sånne typiske ettords-innlegg er mer forstyrrende for debattene enn fjasingen.

Gammel 16-04-08, 12:43   #407
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

* Må tenke litt mer*

Sist redigert av Balanse : 16-04-08 kl 12:50.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:45   #408
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satt pris på å vite hvem som er i den "kule og ekskluderende" gjengen, slik at jeg kan sende de masse prikker i håp om å få bli med.

Gammel 16-04-08, 12:47   #409
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satt pris på å vite hvem som er i den "kule og ekskluderende" gjengen, slik at jeg kan sende de masse prikker i håp om å få bli med.

Enquiring minds want to know.

Gammel 16-04-08, 12:51   #410
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget poll!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:51   #411
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest denne diskusjonen til forveksling begynner å likne på mafia og meelopers-diskusjonen på NM.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 12:52   #412
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøsj, du sender da bare røde prikker uansett
(sa hun som om hun var med i den kule gjengen )

Gammel 16-04-08, 12:52   #413
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

* Må tenke litt mer*

Hallo! du kan jo ikke bare slette når vi sitter under og venter på svar på noe du sa.

*må lære å quote mer, må lære å quote mer*

Gammel 16-04-08, 12:53   #414
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Pøsj, du sender da bare røde prikker uansett
(sa hun som om hun var med i den kule gjengen )

Men enkelte liker jo best rødt!

Gammel 16-04-08, 12:55   #415
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

En annen ting jeg reflekterer litt over her er at man drar fram ting man har skrevet om i andre fora, innlegg og tråder. Av og til så må man bare gå videre. Legge ting bak seg og glemme litt hva som har hendt. Hvis ikke begynner dette å ligne et gammelt ekteskap hvor kjerringa aldri glemmer at mannen hadde glemt bryllupsdagen et år. Og får høre dette igjen resten av livet og ender opp med å skygge over alle gangene han faktisk husket dem.

Gammel 16-04-08, 12:56   #416
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Men enkelte liker jo best rødt!

ja, det er jo forsåvidt et godt poeng

Gammel 16-04-08, 13:01   #417
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Å unnskyld! Jeg syntes ved nærmere gjennomlesning at jeg ble litt selvmotsigende og nesten sutrete, og måtte tenke gjennom om jeg var enig med meg selv. Kan godt forstå at det ble kjedelig, men jeg gikk altså tilbake til de mange sidene jeg enda ikke hadde lest for å tenke litt mer.

Ellers trodde jeg Sitron var så ûberkul at du ikke bekymret deg om å være med i noen gjeng?

Gammel 16-04-08, 13:05   #418
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er flere grupperinger her inne, noen er lette å se, andre er ikke fullt så lette å få med seg. Men det er ingen stor, homogen gruppe som rotter seg mot alle andre, til det er vi for varierte.

Gammel 16-04-08, 13:26   #419
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Enquiring minds want to know.

Jeg står altså ikke inne for det jeg skrev, men kan opplyse om at jeg ikke tenkte på en bestemt gjeng, men på en "tone i tråden". Men hvis jeg hadde tenkt på en bestemt gruppering med "kule" FP'ere hadde selvsagt du vært med der, Esme

Gammel 16-04-08, 13:27   #420
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg står altså ikke inne for det jeg skrev, men kan opplyse om at jeg ikke tenkte på en bestemt gjeng, men på en "tone i tråden". Men hvis jeg hadde tenkt på en bestemt gruppering med "kule" FP'ere hadde selvsagt du vært med der, Esme

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.