Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-24, 09:07   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Hvert år pleier vi å ha et par måkeunder boende i bakgården, og det er måkeforeldrene går til angrep når vi beveger oss gjennom den. Og vi må gjennom den, for det er vår eneste inngang. Vi har lært at noen av dem har brattere læringskurve enn andre, for noen angriper veldig lenge, men noen av dem kjenner oss igjen og skjønner at de kan ta det med ro. Den i fjor var ikke så verst, men for 3 år siden var det helt grusomt.

Jeg hater måker.

Gammel 16-04-24, 10:37   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Du vet det blir lang dag når første timen på jobb har sneglet seg avgårde.

Gammel 16-04-24, 11:33   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må prøve å få meg en måke i overleppa også slik at jeg ser mer balansert ut

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 16-04-24, 12:19   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du oppdatert stivkrampe, Floksa?

Jeg har heldigvis lite erfaring med måker, men i forfjor var det uholdbart mange måker på kafeen i Frognerparken, og én av dem stal brødskiva til Lillesøster. Den var gigantisk, mye større enn hodet hennes, men heldigvis kastet hun brødskiva fra seg da hun så måken kommen flyvende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-04-24, 12:40   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det håper jeg at hun har med tanke på jobben hennes, men det er noe å tenke på for oss andre om vi uansett skal til legen. Jeg skal ta ny i høst sammen med polio, difteri og er det kikhoste? Jeg fikk stivkrampe sist gang når jeg kuttet meg i 2014 og måtte sy noen sting.

Pelen er aktiv nå  
Gammel 17-04-24, 12:20   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har heldigvis lite erfaring med måker, men i forfjor var det uholdbart mange måker på kafeen i Frognerparken, og én av dem stal brødskiva til Lillesøster. Den var gigantisk, mye større enn hodet hennes, men heldigvis kastet hun brødskiva fra seg da hun så måken kommen flyvende.

Vanskelig å si faktisk. Siste registrerte er i 1990.
Men jeg har tatt den jevnt og trutt så jeg har landet på at det sannsynligvis er i orden. Jeg får hver gang jeg skader meg og det gjør jeg jo jevnlig

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-04-24, 09:26   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Rådyrene har spist alle de hvite krokusene, og alle skudd. Jeg har tulipaner som de liker, men også narsisser, allium, hvitløk, gult og hvitt. De spiser alt. Ikke pent med gjerde rundt blomsterbed heller.

Gammel 16-04-24, 12:32   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har utrolig mye måker på jobb. I fjor angrep de oss på gangbroen vi må over. De sitter på taket og rekkverket og venter.

Gammel 16-04-24, 22:24   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

12 cm langt sår på leggen fordi jeg ikke så en ørliten sementblander som sto tilfeldig plassert langt unna andre blandere. Midt i gåveien til stigereolene. Den var nesten, men ikke helt godt pakket inn. Noen veldig skarpe utstikkere i metall, i perfekt legghøyde, sto og ventet på et intetanende offer, som ble meg. Fysjom så vondt det var. Hull i strømpebuksa og hull på meg. Blodet rant og tårene også, men ingen brydde seg om det gikk bra med meg. De var bare opptatt av at telefonen min var like hel, etter at den gikk i bakken i samme slengen. Mulig det ikke er i orden å grine på "mannfolksteder" som Obs bygg.

Har skylt og renset og plastret meg sammen etter alle kunstens regler, og gleder meg ikke veldig til det store J-formede arret jeg får foran på sommerkjoleleggen. Men men, det kunne sikkert vært verre.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 16-04-24, 22:30   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Er i en jævlig jobbmiddag med eviglange sexistiske taler.

Gammel 16-04-24, 22:34   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er i slike tilfeller man burde hatt et par treffsikre kommentarer på lager, og en mikrofon lett tilgjengelig. Og pågangsmotet til å gjennomføre..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 17-04-24, 09:41   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så 1990 lizzom. Er det noen det går an å si fra til, som kan ta det med talerne? Det høres ikke greit ut.

Stakkars deg, Kaija! *pjusker på* Er du sikker på at det ikke skulle vært sydd?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-04-24, 11:25   #13
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, så 1990 lizzom. Er det noen det går an å si fra til, som kan ta det med talerne? Det høres ikke greit ut.

Stakkars deg, Kaija! *pjusker på* Er du sikker på at det ikke skulle vært sydd?

Takk. Nei, så ille var det ikke. Renset, smørte, tapet og plastret da jeg kom hjem, så det ordner seg. Har dårlig grokjøtt, så det får ta sin tid og se ut som det blir seende ut.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 18-04-24, 23:20   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere en kanal på jobb hvor dette kan rapporteres inn? Det er jo langt over streken.

Gammel 19-04-24, 00:20   #15
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har dere en kanal på jobb hvor dette kan rapporteres inn? Det er jo langt over streken.

Det var ikke i regi av jobb.

Gammel 16-04-24, 22:52   #16
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Uff, Pelle. Og det er vel ikke bare å være partypooper og reise seg å gå heller?

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-04-24, 11:45   #17
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fryser. Med 4 lag ull.

Gammel 18-04-24, 10:58   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal holde kurs i ettermiddag for en hel gjeng på jobben om noe jeg egentlig ikke kan noe om, som er litt upraktisk. Satser på typ fake it till you make it, men håper ingen stiller noen spørsmål. Hadde vært fint om de ga meg bittelitt opplæring først.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 19-04-24, 00:34   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

At det ikke er helg ennå...

Gammel 19-04-24, 07:56   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er NY SNØ på bakken.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.