|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#401 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2023
Det kan jeg tenke meg ja! Gutta boys her spiste noen hver etter hvert som de ble ferdige, det er derfor vi baker tre porsjoner når vi er i gang.
![]() |
#402 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg har ryddet plass i fryseren og håper å fylle plassen med rundstykker.
![]() |
#403 |
geskjeftig
|
De fikk et par stykker, altså, men i fjor måtte jeg også bake tre porsjoner og det ble spist på under to uker.
![]() |
#404 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2023Første runde med pepperkakebaking er unnagjort, ny runde med de andre barna til helga. Jeg kan ikke spise disse uansett, så jeg deler rundhåndet ut.
![]() |
#405 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2023Bestilt en julegave på nettet nå.
![]() |
#406 |
![]() Sv: Juletråden 2023Mangler litt smågaver bare. Tar det fredag når jeg har fri. Dropper julekort i år, men skal sende julebrev for første gang. I år blir det nok elektronisk. Satt deig til kakemenn og handlet inn til rocky road.
![]() |
#407 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Har kjøpt masse julegaver i snøstormen i München i helgen. Glühweinen smakte fortreffelig i det været også, så nå er det faktisk julestemning over hele linjen hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Det er oppskriften fra godt jeg bruker. Jeg har mine egne tips i tillegg, som jeg hvert år henter fram.
![]() |
#409 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2023Tenker å bake en sort i morgen, og fortsette å strikke som en gal på julegaver. Kom hjem i går etter en uke på Gran Canaria, men det var kun på flyet det ble strikket. Tenkte ikke jul i det hele tatt mens vi var der. Nå derimot er det bare å forholde seg til sendefrister og ting som bør være i boks ganske kjapt. Har også lovet eksen å fikse gaver fra ham til resten av familien, det innebærer både å finne på, kjøpe og pakke inn. Ikke særlig stress, da, så lenge han vippser på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023I dag har jeg hatt med mellomste på senteret og kjøpt gaver til bursdag hun skal i dag og hamstret gaver til jul så nå har vi det aller meste av det som svigermor skal ha med østover innen uke. Det mangler kalenderne jeg desverre lot mannen få ansvar for, de må sikkert ettersendes. Muligens sammen med julekortene. Vi får se hvor fort det kommer. Og når hun drar.
![]() |
#411 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2023I dag skriver jeg julekort. Noen må jo ta ansvar og holde liv i Posten og frimerkeprodusentene. Neida, jeg bare liker det. Jeg liker å få fysiske julehilsner selv også. Jeg blir så glad av å se dem. Det er koselig med e-post også, for all del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Vi har bakehelg og jeg har slått meg sammen med søstrene til mannen. Smart! I tillegg har jeg testet egenprodusert solbærlikør så da er stemningen på topp.
![]() |
#413 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg liker også julekort og pleide alltid å stille ut de vi fikk ved å henge dem i en snor tvers over det ene stuevinduet. Dessverre har antall julekort vi får minket kraftig de siste årene, sannsynligvis både fordi porto er dyrt og fordi de flestes barn er store og vil kanskje ikke være med på julekortbilder lenger. I fjor fikk vi to og da bestemte vi at vi også slutter å sende julekort.
![]() |
#414 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023Mens vi hadde jueasvlutniing i form av "nissefest" hvor en forelder nesten måtte være med dir de små, helt uten at vi fikk se seg oppstilt på rekke og synge. Men de fikk herje og leke og gå rundt juletreet til nissen kom. 5-7 hadde juledisko når de små var gått hjem.
![]() |
#415 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Jenta mi som går i 4.trinn hadde juleavslutning denne uka med klassen sin og foreldre, og det var såå koselig. De sang sanger, og så spiste vi fra felles bord som alle hadde tatt med til. I morgen er det juleforestilling med turn, gleder meg ikke så mye til det.
![]() |
#416 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2023Ferdig med julegaver som skal bort og som skal ut av familien. Ikke sikkert guttungen sin fra besteforeldre kommer i tide, men da har vi andre ting å kjøpe. Mine har jo bursdag relativt kort etter jul.
![]() |
![]() |
#417 |
![]() Sv: Juletråden 2023Stekt ribbe i dag til pålegg, laget rocky road i går til gaver og har fått ut julebrev, elektronisk i år. Pengene jeg sparer på porto gis til julehjelp.
![]() |
#418 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2023Gaver til minsten er i boks, mannen er så og si i boks, har kjøpt til pappa. Mangler til eldste. Ellers har vi ikke fått pyntet, men satser på å få opp litt greier i løpet av helga. Det blir jul, og jeg stresser ikke med noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juletråden 2023Julekortene kom i går. Så nå har vi skrevet en hel haug og de blir sendt på mandag sammen med de gavene som skal sendes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2023All tid går med til øving for meg. Konserten er i morgen, så etter det hjelper det, men enn så lenge er det familien som må stille opp. Jeg igangsetter og så forsvinner jeg. Litt dårlig samvittighet.
![]() |
|
|