Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-23, 23:05   #401
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ungene her ble veldig fornærma av at hele første porsjon av fine rundstykker skulle i fryseren, Nenne.

Det kan jeg tenke meg ja! Gutta boys her spiste noen hver etter hvert som de ble ferdige, det er derfor vi baker tre porsjoner når vi er i gang.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 23:07   #402
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ryddet plass i fryseren og håper å fylle plassen med rundstykker.

Gammel 03-12-23, 23:31   #403
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det kan jeg tenke meg ja! Gutta boys her spiste noen hver etter hvert som de ble ferdige, det er derfor vi baker tre porsjoner når vi er i gang.

De fikk et par stykker, altså, men i fjor måtte jeg også bake tre porsjoner og det ble spist på under to uker.

Det merkes godt at det bor tre menn med høy forbrenning her, for å si det sånn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 06:42   #404
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første runde med pepperkakebaking er unnagjort, ny runde med de andre barna til helga. Jeg kan ikke spise disse uansett, så jeg deler rundhåndet ut.

Gammel 04-12-23, 12:27   #405
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bestilt en julegave på nettet nå.

Gammel 04-12-23, 20:31   #406
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mangler litt smågaver bare. Tar det fredag når jeg har fri. Dropper julekort i år, men skal sende julebrev for første gang. I år blir det nok elektronisk. Satt deig til kakemenn og handlet inn til rocky road.

Gammel 05-12-23, 14:32   #407
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har kjøpt masse julegaver i snøstormen i München i helgen. Glühweinen smakte fortreffelig i det været også, så nå er det faktisk julestemning over hele linjen hos meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 18:48   #408
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Deler du oppskrift på karameller?

Det er oppskriften fra godt jeg bruker. Jeg har mine egne tips i tillegg, som jeg hvert år henter fram.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 19:14   #409
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Tenker å bake en sort i morgen, og fortsette å strikke som en gal på julegaver. Kom hjem i går etter en uke på Gran Canaria, men det var kun på flyet det ble strikket. Tenkte ikke jul i det hele tatt mens vi var der. Nå derimot er det bare å forholde seg til sendefrister og ting som bør være i boks ganske kjapt. Har også lovet eksen å fikse gaver fra ham til resten av familien, det innebærer både å finne på, kjøpe og pakke inn. Ikke særlig stress, da, så lenge han vippser på forhånd.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-23, 13:40   #410
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg hatt med mellomste på senteret og kjøpt gaver til bursdag hun skal i dag og hamstret gaver til jul så nå har vi det aller meste av det som svigermor skal ha med østover innen uke. Det mangler kalenderne jeg desverre lot mannen få ansvar for, de må sikkert ettersendes. Muligens sammen med julekortene. Vi får se hvor fort det kommer. Og når hun drar.

Men vi har ordnet til han som er 16 og ønsker seg en overraskelse (han er glad i brettspill og får ticket to ride Europa med byttelapp i tilfelle han har det, og søstra på 14 som ingrn aner hva ønsker, så hun får rituals gavesett pluss kosesokker fant mellomste ut.
Vi har kjøpt bok til svigermor, en kveil med strandamør til svigerfar, genser til en svoger, godt på vei med veninnegaver mellomste skal gi, jo, i dag har vi fått gjort masse.

Gode greier.

I morgen skal vi på kino med ungene og min bror med familie og mine foreldre, koselig.

Men jeg kjenner at jeg likte ikke fotballtreninger på søndager i november. Og definitivt ikke i desember. Det er stress. Det er jo da vi skal bake. De er sånn sett frivillige for jentene. Men mannen min er trener så han må være der.

Gammel 09-12-23, 14:00   #411
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

I dag skriver jeg julekort. Noen må jo ta ansvar og holde liv i Posten og frimerkeprodusentene. Neida, jeg bare liker det. Jeg liker å få fysiske julehilsner selv også. Jeg blir så glad av å se dem. Det er koselig med e-post også, for all del.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-23, 14:19   #412
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har bakehelg og jeg har slått meg sammen med søstrene til mannen. Smart! I tillegg har jeg testet egenprodusert solbærlikør så da er stemningen på topp.

Gammel 09-12-23, 14:32   #413
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker også julekort og pleide alltid å stille ut de vi fikk ved å henge dem i en snor tvers over det ene stuevinduet. Dessverre har antall julekort vi får minket kraftig de siste årene, sannsynligvis både fordi porto er dyrt og fordi de flestes barn er store og vil kanskje ikke være med på julekortbilder lenger. I fjor fikk vi to og da bestemte vi at vi også slutter å sende julekort.

Her er vi ferdige med alle julegaver og jeg har også pakket inn alle unntatt én. Pepperkakedeigen er satt og både den og andre kaker skal bakes neste uke. Store julevask (som i at det vaskes steder man knapt ser) driver vi ikke med, men jeg og mannen starter juleferien neste helg mens barna har skole mandag og tirsdag uken etter så vi tenkte å ta en liten runde i de viktigste rommene da.

Og så kjenner jeg at det er helt greit at skolen har sluttet med juleavslutning med foreldre og har byttet det med julelunsj for hver klasse i stedet. Vi har jo hatt tre skolebarn i mange år og har sett det mange ganger før. Kan jo skjønne at de som har helt ferske skolebarn skulle ønske de kunne se dem stilt pent opp på scenen og synge julesanger, men for oss med eldre barn er det virkelig helt greit å slippe i en måned som allerede er fylt med mye annet.

Gammel 09-12-23, 14:47   #414
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mens vi hadde jueasvlutniing i form av "nissefest" hvor en forelder nesten måtte være med dir de små, helt uten at vi fikk se seg oppstilt på rekke og synge. Men de fikk herje og leke og gå rundt juletreet til nissen kom. 5-7 hadde juledisko når de små var gått hjem.

Gammel 09-12-23, 15:18   #415
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jenta mi som går i 4.trinn hadde juleavslutning denne uka med klassen sin og foreldre, og det var såå koselig. De sang sanger, og så spiste vi fra felles bord som alle hadde tatt med til. I morgen er det juleforestilling med turn, gleder meg ikke så mye til det. men kan strikke der da.

Gammel 09-12-23, 15:29   #416
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ferdig med julegaver som skal bort og som skal ut av familien. Ikke sikkert guttungen sin fra besteforeldre kommer i tide, men da har vi andre ting å kjøpe. Mine har jo bursdag relativt kort etter jul.

Gammel 09-12-23, 16:39   #417
millact

Standard

Stekt ribbe i dag til pålegg, laget rocky road i går til gaver og har fått ut julebrev, elektronisk i år. Pengene jeg sparer på porto gis til julehjelp.

Gammel 09-12-23, 16:41   #418
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaver til minsten er i boks, mannen er så og si i boks, har kjøpt til pappa. Mangler til eldste. Ellers har vi ikke fått pyntet, men satser på å få opp litt greier i løpet av helga. Det blir jul, og jeg stresser ikke med noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-23, 17:45   #419
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekortene kom i går. Så nå har vi skrevet en hel haug og de blir sendt på mandag sammen med de gavene som skal sendes.

Og så har vi bakt pepperkaker. Så nå lukter det godt og huset er fullt av adventsstemning.

Jeg har fire par votter og tre små sjal som skal strikkes

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-23, 17:48   #420
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All tid går med til øving for meg. Konserten er i morgen, så etter det hjelper det, men enn så lenge er det familien som må stille opp. Jeg igangsetter og så forsvinner jeg. Litt dårlig samvittighet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.