Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-21, 09:52   #401
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag #11

Pangstart på jobb etter ferien med 13 timers arbeidsdag. Kunne gruffet, men fokuserer heller på at jeg forhindret overdosering av et lite barn, og hadde massevis av gode kundeopplevelser. God start på en lang høst, tross alt

Gammel 20-07-21, 16:08   #402
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på butikken og handlet mat til bare meg selv! Så digg å kjenne etter hva JEG har lyst på, og ikke måtte ta hensyn til resten av bølingen. Hjemme alene!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 23:19   #403
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har vært på butikken og handlet mat til bare meg selv! Så digg å kjenne etter hva JEG har lyst på, og ikke måtte ta hensyn til resten av bølingen. Hjemme alene!

Nysgjerring på hva du da kom hjem med?

Gammel 21-07-21, 23:22   #404
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg og!

Gammel 21-07-21, 23:32   #405
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sånn, da har jeg fått første saltvannsbad i ferien. Og jeg fikk prata med de andre som var på stranda "mi" og plukket en håndfull bringebær og rips i hagen vår. Best av alt: jeg har mottatt Tin Machine sin andre skive. Endelig fikk jeg tak i den.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-07-21, 16:18   #406
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tidligere i uka ble jeg skikkelig lei meg fordi det så ut til at den ene flyttebilen - en VW Transporter - kom til å bli fylt opp så altfor fort. I dag har vi fått inn alle eskene som var ferdig pakket, en god del bager, et demontert spisebord og litt til. Nå er bilen stapp full, men jeg trodde ikke at det var sjans til å få med noe som helst av møblement. Og neste bil som skal fylles kommer ikke før på mandag, så jeg har i dag trua på at dette går bare godt!

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 22-07-21, 17:40   #407
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skal vi se, hva ble det da? Det var mest handleturen med kun fokus på me, myself and I som gledet.

Men ihvertfall grillbites etter min smak: Kylling satay og marinert scampi. Og blomkål med saus til, og nypoteter! Og friske bær.

Og selvfølgelig ingefærøl, Haagen-Dasz sjokoladeis og salt superchips.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 25-07-21, 20:00   #408
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nok en dag med bading før jeg besøkte Mutter'n og vi fikk oss en fin og lang skogstur. Med skygge, litt vind og iskaldt vann ble det en time faktisk. Vi fikk skravla mye på den tiden.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 25-07-21, 20:26   #409
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Skal vi se, hva ble det da? Det var mest handleturen med kun fokus på me, myself and I som gledet.

Men ihvertfall grillbites etter min smak: Kylling satay og marinert scampi. Og blomkål med saus til, og nypoteter! Og friske bær.

Og selvfølgelig ingefærøl, Haagen-Dasz sjokoladeis og salt superchips.

Åh, høres nydelig ut alt sammen.

Gammel 25-07-21, 21:01   #410
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biltur ned fra fjellet med min kjære. Kaffepause og dukkert underveis.

Gammel 25-07-21, 23:40   #411
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi maler hus, har endelig fått satt opp stillas, og så viser det seg at det blir for lavt så har fått tak i høyere ben. Det er helt forjævlig høyt men har blitt vant til det.
Og så er det så mye sol om dagen så jeg får ikke malt solsiden før sent på kvelden og da et all piffen borte altså. Holdt på til 22 i dag også.
Mye pirk, særlig gjerdestolper, terrasserekkverk og vinduer. Men blir pent.
Og, ikke minst, billig ferie.

Gammel 26-07-21, 00:04   #412
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad for at drivhuset vi lager tar mer og mer form. Jeg gleder meg så utrolig til det blir ferdig. Jeg har satt en frist til bursdagen min i november, det er 50 års gaven min.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-07-21, 00:18   #413
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ei hel helg med kjæresten på hyttetur. Vi fikk ikke ferie samtidig i sommer, så da gjelder det å utnytte helger vi har fri samtidig.

Gammel 26-07-21, 20:49   #414
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sønnen min ble med meg på padletur i dag, og likte det! . Det satte jeg utrolig stor pris på, ingen andre i familien vil

Cumulus er ikke aktiv  
Gammel 26-07-21, 23:42   #415
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt perfekt ripsgele! Mye arbeid, men veldig moro når resultatet blir så bra!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-07-21, 23:49   #416
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ungene er hjemme hos meg igjen.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 27-07-21, 10:22   #417
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Tidligere i uka ble jeg skikkelig lei meg fordi det så ut til at den ene flyttebilen - en VW Transporter - kom til å bli fylt opp så altfor fort. I dag har vi fått inn alle eskene som var ferdig pakket, en god del bager, et demontert spisebord og litt til. Nå er bilen stapp full, men jeg trodde ikke at det var sjans til å få med noe som helst av møblement. Og neste bil som skal fylles kommer ikke før på mandag, så jeg har i dag trua på at dette går bare godt!

Begge bilene dro herfra i går. Jeg fikk ikke plass til alt sammen, men det løser jeg ved å kjøre nordover med tom Transporter, fylle den igjen og så kjøre sørover igjen. Det blir mye kjøring på meg i sommer, men det er desto mer tid til å høre ferdig noen lydbøker. Det gjelder å finne lyspunkter der jeg kan, ikke sant?

Og det var inderlig godt å se igjen studiekompis som jeg ikke har sett siden mars, og innmari godt å se igjen god venninne som jeg ikke har sett på to år. Det er veldig hjertevarmende å tenke på at de setter sånn pris på meg at de bruker tid og overskudd på å hjelpe meg med flyttingen.
I tillegg har jeg hatt fantastisk hjelp av kollega (i annen bolig) som har hjulpet meg med å vaske ned leiligheten, så nå er den HELT tom og ren.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 27-07-21, 13:53   #418
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift, Nenne? Vi har masse rips!

Gammel 27-07-21, 14:24   #419
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Oppskrift, Nenne? Vi har masse rips!

En kombinasjon av Trines matblogg og frukt.no:

Kok syltetøyglassene godt og sett dem klare.

1,2-1,5 dl vann per kg bær has i en stor kjele, jeg brukte 5 dl til 4 kg bær. Kok ripsene på svak varme i 30 minutter. Sil gjennom et klede eller gjennom en finmasket sil. Jeg gjorde det siste i to runder, først ei stor sil som tok mye av gangen og så tok jeg saften og silte en gang til gjennom en veldig finmasket tesil. Det siste har jeg ikke gjort før, men jeg tror det gjorde hele forskjellen. (Jeg fikk 2,3 liter saft ut av 4 kg bær)

Kok opp igjen den sure saften og kok et par minutter. Ha så i 900 gram sukker per liter saft og kok på middels varme i 15 minutter. Gjør geletesten: Ha en ss saft på en tallerken og sett den i kjøleskapet noen minutter. Hvis du kan lage en stripe i geleen på tallerkenen etter et par minutter er den klar.

Ha den varme saften over på de kokte glassene og sett dem opp ned. Du ser kjapt om de er tette! La stå til helt kalde og sett dem så kaldt og kjølig. (Jeg fikk vel 3,5 liter gele ut av denne porsjonen.)

Det ER mye sukker, men det er det jo i gele. Denne er så full av smak at du trenger et ganske tynt lag på skiva, så sånt sett går det helt greit med sukkeret.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-07-21, 18:10   #420
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde visst sett feil, det var ikke mer rips enn at min ripselskende mann spiste rubb og rake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.