Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-21, 19:16   #1
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er nok ikke i nærheten av å ha utstyret du regererer til her, kamp, men jeg kan gi det en sjanse. Hvordan er de når de tines? Det er hverdagslunsjer jeg sliter mest med. Må de bakes ut for hånd, med olje? (Det er en av grunnene til at jeg hater å bake, nemlig).

Jeg har spist tortillaene, frukt, men de er ikke sunne nok til å bruke daglig.

Tar de opp frosne kvelden før, legger de i kjøleskapet så er de tint til lunsj. Ikke spesielt tørre.

Jeg måler temp til 37 men kan fint være opp mot 40g c også. Jeg syns deigen er for tung å røre sammen med for hånd men jeg har også laget eltefrie brød i jerngryte (disse holdt i 2-3 dager før de ble tørre). Brukte da også schar melet. Schar er fantastisk å jobbe med kontra tullet med semper, Toro osv.. men det ble ikke til at jeg tok eltefritt brød inn i utsalget mitt da jeg ikke hadde nok jerngryte (pleide bake 12 brød om gangen).

Jeg ruller ut i bittelitt olje fremfor mel fordi de blir saftigere da. Men det er ikke mye. Bare sånn at ikke benkeplaten er tørr.

Gammel 02-01-21, 19:28   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Kan du spise noe annet enn brødmat til lunsj, da? Egg i ymse varianter, salat, avokado, smoothiebowl med nøtter/frø, yoghurt, chiapudding, supper?

Gammel 02-01-21, 20:27   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Blondie: Om du finner en Baker Brun butikk/utsalg/ nettbutikk, så kan jeg anbefale de grove rundstykkene.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 02-01-21, 20:45   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i en døll provins som ikke byr på sånt.

Gammel 03-01-21, 23:42   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Kom inn for en illsint rant, men her har det plutselig blitt KOSELIG!!!!

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 07:20   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaller du matutfordringene mine KOSELIGE, HÆH?!?

:ynnskjyll:

Gammel 04-01-21, 08:23   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så irritert på de jævla ØYNENE mine!!! Går det ikke an å bare oppføre seg normalt?! Jeg skjønner at jeg har blitt gammel, men kan ikke synskorrigering være synskorrigering? Hvis jeg tar på linser med en gang på morningen (kan fint gå en time eller to og) så funker det supert. Men hvis jeg skulle smette på meg brillene et lite kvarter på morningen, så nekter øynene mine å forholde seg til linsene. Ser uklart på alle hold, føler at jeg ser i vann, blir kvalm og uvel. Det går seg til, men fader så irriterende.

Gammel 04-01-21, 11:02   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg på ingen måte er rasjonell nå. I morgen tidlig skal jeg ha et prosjektmøte og en av prosjektdeltakerne mine kommer til å være på kontoret. Der har han vært hver eneste dag siden 12. mars. Han er egentlig passert pensjonsalder, er sterkt overvektig og har hoster som et uvær (ikke bare nå, men alltid). Det er folk som han vi er ment å passe på og grunnen til at vi har så strenge restriksjoner, men kan han ikke vennligst PELLE SEG HJEM PÅ HJEMMEKONTORET HAN OGSÅ.

Gammel 04-01-21, 13:44   #9
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjenner at jeg på ingen måte er rasjonell nå. I morgen tidlig skal jeg ha et prosjektmøte og en av prosjektdeltakerne mine kommer til å være på kontoret. Der har han vært hver eneste dag siden 12. mars. Han er egentlig passert pensjonsalder, er sterkt overvektig og har hoster som et uvær (ikke bare nå, men alltid). Det er folk som han vi er ment å passe på og grunnen til at vi har så strenge restriksjoner, men kan han ikke vennligst PELLE SEG HJEM PÅ HJEMMEKONTORET HAN OGSÅ.

Men hvorfor kan ikke du være på kontoret da?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 13:53   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men hvorfor kan ikke du være på kontoret da?

Fordi jeg ikke bryter reglene. Verken ledelsens eller regjeringens - midt i Oslo er det klare retninglinjer for å jobbe på hjemmekontor, men han velger å ikke forholde seg til dem.

Gammel 04-01-21, 13:58   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Fordi jeg ikke bryter reglene. Verken ledelsens eller regjeringens - midt i Oslo er det klare retninglinjer for å jobbe på hjemmekontor, men han velger å ikke forholde seg til dem.

Min leder, også i staten, har kontor-kontor en gang i uken. Det finnes flere eksempler på at folk har fått unntak fra hjemmekontor-påbud, også da det var på det verste her i Bergen.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 14:21   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Min leder, også i staten, har kontor-kontor en gang i uken. Det finnes flere eksempler på at folk har fått unntak fra hjemmekontor-påbud, også da det var på det verste her i Bergen.

Jeg jobber i staten og i Oslo. Hos oss kan de som trenger det også av psykokosiale grunner få komme på fysisk kontor innimellom. Jeg er der at hjemmekontor ikke må betegnes som mulig bare fordi man har en pc og nett. Det må være mulig å hensynta litt mer for den enkelte. Det at de aller fleste er hjemme frigjør plass i offentlig transport og på kontoret. Hvis man blir syk av hjemmekontor er det faktisk ikke mulig å ha hjemmekontor, enten grunnen er dårlig fysisk tilrettelegging eller det psykiske.

Gammel 04-01-21, 14:17   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, ledelsen, kan ikke de si noe da? Eller kan det være forhold i heimen hos ham som gjør at han ikke kan ha hjemmekontor? Ellers må det jo være fryktelig veik ledelse som ikke bare sier «du SKAL være hjemme!»?

Jeg insisterer forøvrig på å være på kontoret, inntil et eventuelt påbud om å være hjemme. Men vi er to stk på hvert vårt kontor, som spriter oss konstant. Resten av bygget er omtrent tomt. Vi kjører begge til jobb og treffer stort sett bare hverandre og familien. Jeg hadde vært hjemme om smittetrykket ble stort og kontorfasilitetetene var tettere og/eller jeg omgikk mennesker i risikogruppa. Per i dag er risikoen størst for at jeg blir tullerusk på hjemmekontor en at jeg pådrar meg korona på kontoret.

Gammel 04-01-21, 14:12   #14
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber i en etat med to store kontorsteder i Oslo og der er det også noen som får lov å være på kontoret på grunn av særlige hensyn. Det kan være spesielle oppgaver som ikke kan gjøres hjemmefra eller HMS hensyn (hjemmekontor ikke fungerer av forskjellige grunner).

Gammel 04-01-21, 15:43   #15
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Treghet i systemet.

Vi hadde møte 11 NOVEMBER, et par dager etterpå hadde jeg og lærer møte, og det skulle sendes bestilling på veiledning OMGÅENDE.

Det er enda ikke sendt.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 15:58   #16
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

DRITTKOMMUNE! Rødt nivå på barneskoler og barnehager til tross for lave smittetall lenge. Og vi vet jo at de ALDRI slipper opp igjen når de først strammer inn i denne kommunen.

Gammel 04-01-21, 19:48   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jizzez føkkings krist!!!
Når skal foreldre forstå at det IKKE er foreldregruppa ansvar å begrense din unge sitt bigitale liv. Vil du ikke at ungen skal bli oppringt/kontaktet på so-me må du faktisk sette grenset selv OG tørre å stå for dem. Det finnes mange svært gode grunner til at vi ikke skal ha felles regler. Forskjellige familier har forskjellige behov. Deal with it!!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-01-21, 23:26   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jizzez føkkings krist!!!
Når skal foreldre forstå at det IKKE er foreldregruppa ansvar å begrense din unge sitt bigitale liv. Vil du ikke at ungen skal bli oppringt/kontaktet på so-me må du faktisk sette grenset selv OG tørre å stå for dem. Det finnes mange svært gode grunner til at vi ikke skal ha felles regler. Forskjellige familier har forskjellige behov. Deal with it!!!!

I hear ya sista!

Det er ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet på foreldremøter og vært veldig klar på at vi GJERNE MÅ DISKUTERE FORSKJELLIGE TEMAER, men foreldremøter har INGEN FULLMAKT til å bestemme regler hjemme hos den enkelte familie.

Gammel 04-01-21, 20:33   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Gammel 05-01-21, 10:11   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

HVORFOR er alle STILLONGSER til damer laget med LAVT SNITT?! HÆ?!
Det er da vel INGEN som har behov for å vise fram navelen i den situasjonen? Hvorfor kan de ikke dekke mer av magen? ALLE VET at det beste er å ha stillongsen oppunder bh-en når du skal ut i skogen!!

Og hva med oss som er litt lange i lortefallet, skal vi ALDRI få stillongs uten iskald rørleggersprekk og stillongs som er lavere enn buksa så den siger ned?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.