Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-20, 19:03   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Alle vil vel til Oslo!

I disse koronatider?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jamen, Milfrid - det ER gøy i Oslo. Så kom ikke her.

ikke si det til dama i Pasientreiser

Jeg våger ikke å fortelle hva Risken har gjort for å få slutt på «den undersøkelsen kan du ta lokalt», sånn i tilfelle det er noen her som jobber i Pasientreiser og sladrer.

Jeg ville jo mye heller tatt den lokalt, siden pasientreiser også overprøver sykehuset når de sier at man var for dopa til å reise hjem, og trengte å overnatte på sykehotellet «pøh, du kunne tatt taxi som koster minst like mye som hotellet til flyplassen og fra flyplassen og hjem, så hotellet kan du betale sjæl». Logikken lenge leve!

Gammel 13-10-20, 19:04   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Kan vi snakke litt om NAV? Og permitteringsordningen? Og utvidelsen? Og utsettelse av vedtaket?

Regjeringen har sagt i, hva er det nå, TO MÅNEDER at permitteringsordningen blir utvidet, men har det blitt vedtatt ennå? Nope. Så derfor får nå alle permitterte, som egentlig skal ha muligheten til å være permittert til mars, nå brev om at de kun har rett til å være permittert i noen få uker til.

NAV sier: Ja, vi vet at det skal bli utvidet men det er ikke vedtatt ennå og siden vi er en maskin uten intelligens eller pragmatisme velger vi derfor å skremme vettet av en haug mennesker som allerede har det skikkelig drittkjipt, selv om vi vet at det bare skaper masse ekstraarbeid og at vi heller burde brukt energien vår på å jobbe for fortgang i det pokkerns vedtaket.

Grrrr.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 19:21   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette reagerte jeg på.

I tillegg til den MASSIVE stormen på twitter og FB og whatnot for det samme. En misforståelse.

Oj, var det inkludert mitt innlegg? For jeg mente virkelig ikke noe stygt med det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 19:28   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ditt var for kontekst, neste var svar på ditt.

Gammel 13-10-20, 19:47   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg særdeles lite over folk fra Bærum da. Jeg skulle bare være morsom med fordommer mot folk fra Bærum.

Gammel 13-10-20, 19:52   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg irriterer meg særdeles lite over folk fra Bærum da. Jeg skulle bare være morsom med fordommer mot folk fra Bærum.

Særdeles lite er godkjent.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 13-10-20, 19:59   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Særdeles lite er godkjent.

Godt å høre.

Gammel 13-10-20, 19:52   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ganske grundig selvkritikk for å ikke ha vært spesiell tydelig i HI heller. Jeg hadde vel en vag ide om at av og til går man og gørrirriterer seg over NOE, som man har en rant i hodet om, men så er det bare det at det egentlig ikke er noen som syns det er så veldig viktig. Som at folk SIER AT SVANGERSKAP VARER 10 MÅNEDER NÅR DET ER FEIL!!

(Jeg har innsett at noe av det som irriterer meg mest i verden er at folk tror FEIL...)

Og så viste det seg at det folk kanskje hadde mer lyst til å rante om, er andre folk. Og da blir det fort et eller annet som treffer en eller annen.

Jeg hadde på et tidspunkt tenkt å skrive noe om at "ta på vernesko i denne tråden, rants kan treffe ømme tær", men så ser jeg jo at når en rant treffer noen på noe jeg syns er en urettferdig (og FEIL!) måte, så har jeg visst ikke vernesko, jeg heller.

Gammel 13-10-20, 20:02   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ja, rants treffer alltid noen. Og jeg hadde sikkert blitt mer snurt over ting i denne tråden OM JEG HADDE FORSTÅTT AT FOLK VAR DØNN ALVORLIGE og ikke overdrev og fjaset. Jeg trodde dette var den useriøse, fjollete søsteren til Gruffe-tråden.

Gammel 13-10-20, 20:04   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Mer for SKIKKELIG KRAFTIG IRRITASJON enn fjas, egentlig, men da er det klart det er lett at det treffer noen. Liker ikke det. Vil ikke ha dårlig stemning.

Gammel 13-10-20, 20:08   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Mer for SKIKKELIG KRAFTIG IRRITASJON enn fjas, egentlig, men da er det klart det er lett at det treffer noen. Liker ikke det. Vil ikke ha dårlig stemning.

Men da lister jeg meg stille ut og fjaser på min egen fritid i stedet.

Hilsen hun med vitsen som slo ekstremt dårlig an.

Gammel 13-10-20, 20:15   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Neida, ikke liste. Hva ville vi vært hvis vi ikke kunne fjase.

Gammel 13-10-20, 20:28   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det var vel jeg som starta med Bærums-greiene, og jeg trodde helt ærlig at det var tydelig fjas, jeg trodde ikke på ekte at barnehagekidsa hadde anlegg. Og ja, det var stikk til russebusskulturen, som jeg syns må være innafor. Jeg bor i Asker så føler meg kvalifisert til å uttale meg. Dessuten er Asker det nye Bærum, se bare på Preben fra førstegangstjenesten.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 10:14   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VEIKOSTING i rushtiden! Flotters at de koster veien, men kan det ikke gjøres ETTER KLOKKEN ÅTTE?

Gammel 14-10-20, 19:26   #15
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

VEIKOSTING i rushtiden! Flotters at de koster veien, men kan det ikke gjøres ETTER KLOKKEN ÅTTE?

Jeg er OVERBEVIST om at VEIKOSTERE, TRAKTORER og tungt lastede TRAILERE har en hemmelig Facebook- eller (nå i disse dager) TEAMS-gruppe der de planlegger skiftordninger som innebærer kjøring mellom kl. 07 og kl. 09 og kl. 15-17 og på strekninger der det er KLIN UMULIG å kjøre forbi når de ligger ørtifjørti under fartsgrensen. Og jeg er OVERBEVIST om at de også vet når jeg er sent ute.

Jeg ønsker både veikostere, traktorer og trailere velkommen på veien, altså, men det er PÅFALLENDE at de alltid dukker opp når jeg har dårlig tid. Alternativ er jeg ALLTID sent ute.

Gammel 14-10-20, 10:20   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La oss snakke om alle med et alternativt forhold til fartsgrenser. De ER ikke veiledende oppover. Det er faktisk MAKS TILLATE HASTIGHET!!!
Er det vanskelig å forstå?
Og hva er greia med å kjøre forbi, først ligge på støtfangeren i flere km. Så kjøre forbi med fare for liv og helse. Også legge seg foran og kjøre i samme hastighet?!?!
Just what?!? Hvorfor?!?
Og mens jeg er innenfor det. Veivesenet har klassifisert ned veien vår til vintervedlikehold klasse C. Det betyr stabilt snødekke. Egentlig en god ting å slippe saltet. Men vi har altså tregangen av normalen med trailere. Og sist de prøvde snødekke var veien stengt HVER ENESTE JÆVLA DAG!!!! Og siden da har antallet tungbiler økt, lengde og tyngde på bilene økt og standarden på veien gått ned siden den ikke egentlig tåler belastninga.
Da er det jo JÆVLIG SMART å spare på vinterbrøytingen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 10:58   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er frost om natta. BEREGN TID TIL Å SKRAPE BILVINDUENE OG HA SIKT NÅR DU KJØRER. Det kan hende det faktisk er andre trafikanter du har vikeplikt for når du svinger inn på veien. Det kan også hende at syklisten faktisk har både lys og refleksvest og er ganske synlig. Denne gangen gikk det bra, men jeg håper du hørte redselsskriket fra syklisten du nesten tok med forskjermen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 14-10-20, 14:54   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Viken fylkeskommune og IT-løsningene deres kan dere få GRATIS av meg!

Før hadde vi admin-rettigheter til egen PC, men nå har fylket det. Alle* apper må lastes ned via AppsAnywhere, og når man har lasta ned det man trenger, blir de låst eller forsvinner eller funker ikke. Det er umulig å planlegge for noe som helst, det er ALDRI noe som virker som det skal!

* Man har tilgang på et passord som gjør det mulig å laste ned ting utenom, men det hjelper jo ikke når det man har lasta ned ikke virker etterpå.

Gammel 14-10-20, 14:59   #19
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Viken fylkeskommune og IT-løsningene deres kan dere få GRATIS av meg!

Før hadde vi admin-rettigheter til egen PC, men nå har fylket det. Alle* apper må lastes ned via AppsAnywhere, og når man har lasta ned det man trenger, blir de låst eller forsvinner eller funker ikke. Det er umulig å planlegge for noe som helst, det er ALDRI noe som virker som det skal!

* Man har tilgang på et passord som gjør det mulig å laste ned ting utenom, men det hjelper jo ikke når det man har lasta ned ikke virker etterpå.

Fylkeskommunale IT-løsninger for vgs suger BIG TIME!!!! Det sitter noen konger der og tar beslutninger de ikke ANER hvordan påvirker hverdagen til ansatte. Innlandet gjorde det kunststykket å frata alle lærere muligheten til å opprette egne team og klassenotatblokker. Det skulle gjøres automatisk for alle klasser/grupper. De innså heldigvis sin begrensning etterhvert. Men ikke før det hadde gått noen uker inn i skoleåret.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 16-10-20, 21:16   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jammen bra du ikke blandet folk fra Bærum inn i ranten sier jeg, Rine!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.