Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-19, 22:29   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du pisker fort krem på selve dagen. Jeg hadde gjort det. Pynte med bær?

Jeg kan lage pavlova, altså, det er bare at jeg har så fryktelig mye å gjøre på selve dagen, og at festlokalet ville ha kakene levert på forhånd.
Æsj, grublegruble

Gammel 29-04-19, 23:17   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg kan lage pavlova, altså, det er bare at jeg har så fryktelig mye å gjøre på selve dagen, og at festlokalet ville ha kakene levert på forhånd.
Æsj, grublegruble

Kan noen andre lage den for deg? Ellers bruker du krem på boks.

Gammel 30-04-19, 10:21   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan noen andre lage den for deg? Ellers bruker du krem på boks.

Det vil vel ikke funke? Synker ikke den sammen til ingenting på tre strakser?

Gammel 30-04-19, 12:35   #4
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi fikk nettopp beskjed om at eg gjest som hadde takket nei kommer allikevel. Da var det greit at jeg hadde tenkt feil når jeg reserverte plasser på seremonien og hadde tatt med konfirmanten i tellingen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-19, 21:15   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er talen helt ferdigspikket, også. Dette går jo vegen!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 22:43   #6
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal lage pavlova, men strever litt med logistikken. Festlokalet kan ta imot kaker dagen før, og kunne montere pavlovaen. Men .. ferdigkrem? Er det innafor å bruke tine på boks?

Jazz, det er da innafor, og blande ferdigkrem med vaniljekrem? Hadde gjort det. 👍

(Har ikke konf før neste år. Sniker her)

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-19, 21:22   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal lage pavlova, men strever litt med logistikken. Festlokalet kan ta imot kaker dagen før, og kunne montere pavlovaen. Men .. ferdigkrem? Er det innafor å bruke tine på boks?

Så denne i dag - og tenkte på deg, Appelsin! Ferdig Pavlova-krem! Bare vispe i 5 min. Tadaaa!

https://www.tine.no/merkevarer/piano...no-pavlovakrem

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 22:30   #8
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror min eksmann egentlig er sunnmøring. Vi kommer til å ha veldig mye kaker. Veldig mye. Han er dessuten en kakebaker av rang, og skal bake en egendesignet fancykake til hver av konfirmantene. Tror vi kunne droppet mat.

Maten har vi nesten kontroll på, kakene tror jeg vi har under kontroll. Vi har sett over lokalet og jeg må legge sjela i pynting, noe jeg virkelig ikke er god på. Konfirmantene har startet på talen sin som de har bestemt at de skal ha helt til slutt. Jeg kommer til å samle sammen min i hodet i rådhuset, kjenner jeg.

Ut over det fikk jeg kontroll på bunadene i helgen, så nå tror jeg at alt blir aldeles flott.

Gammel 29-04-19, 22:39   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 5 kaker på 12 personer. Jaja.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 22:57   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Den store dagen er på lørdag, og vi risikerer at 1/3 av gjestene ikke får kommet grunnet flystreik.

Gammel 29-04-19, 23:01   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi har 5 kaker på 12 personer. Jaja.

True vestlending!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 00:17   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me var 17 stykker, hadde 7 kaker og ein karamellpudding

Gammel 30-04-19, 00:53   #13
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi skal ha 10 kaker + fruktsalat og karamellpudding på 24 personer (hvorav 3 små barn). Tipper det blir litt til overs :knegge: Spørs om vi ikke må ha et atpålag eller to på søndag

Gammel 30-04-19, 09:52   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bestilt bløtekake til 30 stykker, og vi er 25 stykker. Venninne i helga hadde bestilt til 18 stykker når de var 25. Det holdt det. Men vi får ha litt etterpålag. Det blir flott hovedkake (tror jeg, hobbybakeren som driver eget kakefirma nå også lager bare fine kaker og fått fritt spillerom bortsett fra at det skal være en litt stor fjording hest og en svar og en hvit kanin.

Ellers så skal vi ha suksessterte, stor pavlova, brownies, kransekake, ostekake og lemser (lefser fra Røros). Så tror 25 stykker skal bli mette etter koldtbord også på kake.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 09:58   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ender med ni kaker tror jeg til 23 + en baby som ikke spiser noe ennå, så jeg tror vel også at det blir rester ja. Men vi har huset fullt og litt til hele helga, så jeg håper på avsetning av både det ene og det andre.

Vi er ganske klare nå. Det som gjenstår er på lister, så dette tror jeg går greit.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 10:26   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers merker jeg at det begynner å bli fullt i hodet av ymse ting. Jeg har liste, mannen har fått liste, men han har NULL sans for å vurdere hva som er på kritisk tidslinje, og begynte i går å dyprydde garasjen. DET STOD IKKE PÅ LISTEN!!!

Derimot er det VELDIG på kritisk tidslinje å få ferdig fotoboken, og jeg undervurderer ALLTID hvor mye tid det tar å mikke med sånne bilder som ligger her og der. Men nå har jeg fått samlet, så da er det bare å lage bok av 2000 bilder.

Og så spekulerer jeg på servise, siden det viser seg at 1/3 (Adriennes) av det står nedpakket LAAANGT nede i et flyttelass. Så da må jeg enten dekke med en blanding av sterling og strata, eller se om jeg kjenner flere som har noe som ligner på sterling.

Gammel 30-04-19, 11:37   #17
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi får ikke til å ha identisk servise til alle, vi har ikke mange nok tallerkener faktisk. Men servisene har litt lik stil da, det får holde.

Ellers høres det kjent ut med menn som gjør underlige ting. Hos oss er det slik at det er jeg som lager planer og lister og som har all oversikt. I går forsøkte han seg med en liten klage over at han fikk oppgaver, da tilbød jeg han å bytte jobb med meg, så han kan ha ansvar for at alle oppgaver blir gjort og at alt er på plass i tide. Han ville ikke det gitt. Hehe.

Vi skal ha 5-6 kaker totalt, hvorav en er stor bestilt kake, så jeg tror det bør holde til etterlag også...

Gammel 30-04-19, 11:39   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min har fått streng beskjed om at han ikke kan fordype seg helt i ETT prosjekt og forsvinne helt inn i det slik at jeg blir sittende igjen med resten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 11:50   #19
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en kjempedag! Var 30 gjester,hvorav 6 barn i alderen 5-9. Hadde fire kaker, 20 muffins med krem + kransekake. Mer enn nok, og vestlending.
Første gang vi fikk levert mat og ikke hadde gjester boende hjemme.
Helt rart, dekket i lokale på fredag, ned med blomster på lørdag og hjelperne fikk nøklene lørdagsettermiddag. Supert og befriende.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 12:45   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke en eneste liste jeg, men tror jeg har kontroll allikevel. Eller har en liten handleliste med sitron og dressing, det er det. Fikk handlet i dag rosa og sølv smell-bon-bon til kransekaka, rosa kubbelys og billige ensfargede/nøytrale fleecetepper til å ha på trebenkene ute ved lokalet vi er. Fikk laget ferdig sanger og bordkort i går kveld. Bordkort må bare klippes ut. Skal ha et par litt store margeritter i hvitt å ha i to potter ved inngangen som vi også setter flagg i. Har en del sånne småflagg som vi setter utenfor lokalet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.