Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 2003-3000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-16, 10:37   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg likte slutten. Den var uventa, men naturlig. Og det var som om Andem slo av skjermen for oss, og gav oss et spark bak. Ut og leve, og ut og ta tak i vårt eget liv!

Enig.

Minn meg på Isaks reise når jeg klager og irriterer meg over tenåringsbarn fremover!

Anda er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 01:42   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen fleire enn meg som tenkte tanken på at Even kjem til å dø? Eg var banna bein sikker på at siste scene var at han slapp seg ut for et tak elns. Spesielt etter Isak sin "ingen veit kven som er død i morra...".

Gammel 17-12-16, 08:59   #3
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ingen fleire enn meg som tenkte tanken på at Even kjem til å dø? Eg var banna bein sikker på at siste scene var at han slapp seg ut for et tak elns. Spesielt etter Isak sin "ingen veit kven som er død i morra...".

Den tanken har aldri slått meg. Selv ikke i o helga natt-klippet. Skjønte etterpå at "alle andre" hadde tenkt sånn da, og når jeg så det en gang til skjønner jeg jo hvorfor. Jeg har bare hele tiden vært overbevist om at det skulle gå bra, så at noe så drastisk skulle skje var liksom helt uaktuelt.

Hilsen naiv dame.

Gammel 17-12-16, 01:51   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke i det hele tatt. Ungdomsserie.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 03:28   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt er love.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 03:32   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Alt er love.

Jeg skulle akkurat til å skrive det!

Alt er løøøøv
Livet er nå

For en fantastisk serie Skam er. 💕

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 09:14   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I norsk media er vi utrolig varsomme med å snakke om selvmord på grunn av smitteeffekt, så det er helt utenkelig at det skal gjøres i en ungdomsserie som har så enorm gjennomslagskraft. Det ville bare ikke skjedd.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 10:28   #8
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I norsk media er vi utrolig varsomme med å snakke om selvmord på grunn av smitteeffekt, så det er helt utenkelig at det skal gjøres i en ungdomsserie som har så enorm gjennomslagskraft. Det ville bare ikke skjedd.

Dette. Helt utenkelig.

Jeg synes det var en perfekt slutt. Og så passer det fint å få livet mitt helt tilbake nå før jul.

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 10:41   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ferden mot å bli voksen som disse ungdommene går igjennom er urolig fin å følge med på. Jeg syns derimot det var viktig, og riktig, at Isak ikke tenkte at dette var mannen i hans liv, etter det de to har vært igjennom de siste ukene.

Jeg tror at neste sesong blir bra, uansett hvem den handler om.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 12:10   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Den ferden mot å bli voksen som disse ungdommene går igjennom er urolig fin å følge med på.Jeg syns derimot det var viktig, og riktig, at Isak ikke tenkte at dette var mannen i hans liv, etter det de to har vært igjennom de siste ukene.

Jeg tror at neste sesong blir bra, uansett hvem den handler om.

Ja. Det tenkte eg og. Eit sunnhetsteikn og litt om perspektiv. Og dette med å ta vare på øyeblikka. Det er ganske langt unna dei bekymringane han har hatt tidlegare.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 12:08   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har tenkt på dette med sjølvmord som tema frå Romeo og Julie-referansene. Både då Isak la seg ned på fortauet, då det var snakk om pillene til Linn, då Even gjekk frå rommet og nå dei siste klippa, har eg lurt på om derre kom til å bli tematisert. Spørsmålet er om det lar seg gjere innafor Vær varsom-rammene, som Input nevner. Men for min del har absolutt frykten for sjølvmord vore ein del av denne serien.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 13:35   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har tenkt på dette med sjølvmord som tema frå Romeo og Julie-referansene. Både då Isak la seg ned på fortauet, då det var snakk om pillene til Linn, då Even gjekk frå rommet og nå dei siste klippa, har eg lurt på om derre kom til å bli tematisert. Spørsmålet er om det lar seg gjere innafor Vær varsom-rammene, som Input nevner. Men for min del har absolutt frykten for sjølvmord vore ein del av denne serien.

Jeg tror nok at det har vært med hensikt og at det er omtrent så langt som de kan gå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-12-16, 13:42   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror nok at det har vært med hensikt og at det er omtrent så langt som de kan gå.

Ja, det trur eg og. Og på ein måte trur eg det å ha denne frykta hengande over publikum har vore med på å vise oss korleis det kan vere å vere pårørande og å gå med denne frykta for kva som kan komme til å skje.

The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 27-12-16, 21:27   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er eg virkelig den einaste som håper Isak går vidare uten Even i livet sitt?

Nei, vi er to (+Sonja sikkert. ).

Jeg liker ikke Even. Det er fint å se Isak så fornøyd altså, men jeg håper og tror at det handler like mye om å være ærlig mot seg selv og omverdenen, som det handler om Even.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-12-16, 21:39   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maraton i kveld 21.10

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-12-16, 21:49   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Maraton i kveld 21.10

Hvor?

Gammel 27-12-16, 21:57   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

NRK3. Og jeg er inNederland, men kan jo se på nettsiden deres.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 27-12-16, 22:24   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Det er lagt ut på nrk nett-tv også. Se under ekstramateriale.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:20   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Er det noen som vil bli med i en mindre SKAM-gruppe på FB? Uten fangirling? Nyopprettet i dag? Send en prikk eller en PM eller vink her for en link.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 30-12-16, 22:21   #20
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Er det noen som vil bli med i en mindre SKAM-gruppe på FB? Uten fangirling? Nyopprettet i dag? Send en prikk eller en PM eller vink her for en link.

Gjerne!

Olifant er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.