Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-16, 17:54   #401
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Lite gavekjøping her fortsatt, men det blir nok mye netthandling tror jeg, så får rigge meg til i sofaen etterhvert. Har en plan om å få fordelt gavekjøpingen litt mer mellom meg og mannen i år, det blir for mye. Men vi har planer om pepperkakebaking og julegrantenning i morgen, og så må vi ha litt pynt frem. Det blir koselig!

Gammel 26-11-16, 18:14   #402
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Adventspynten er på plass. Det er ikke mye, men stjerne i vinduet, adventslys, lilla løper og et par engler må vi ha.

Nesten alle julegavene som skal ut av huset er klare. Mangler to nieser og to av mine venninner. Julegavene innad i huset venter jeg med til etter den 12.desember.

Aktivitetskalenderen er klar og hengt opp, og i morgen skal vi på Sverresborg og få julestemning i novemberregnet. Og så har vi noe utelys og en dørkrans som skal på plass i løpet av helga.

Julekort utgår visst i år. Kanskje det blir julebrev om jeg plutselig får ånden over meg, men akkurat nå er det ikke jul som har størst fokus her. (Får besøk av dronning Sonja på jobb denne uka, og reiser til Bodø på skandinavisk finale i FLL neste helg. Etter det går jeg nok ordentlig i julemodus.)

Gammel 26-11-16, 21:24   #403
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se; 90 % av julegavene er på plass. Julekort bestilt hos Unicef er klare til skriving. 96 fine og 128 grove rundstykker samt fire fletteloff er på plass i fryseren og medisterkakene stekes i morgen formiddag.

Vi har også så smått begynt på julekonfekt også. Adventskalendere fra Lindt er kommet og jeg skal ha på noen lapper på adventskalenderen som inneholder smått og stort vi skal gjøre i desember. Jeg har lista klar.

Adventspyntingen tar vi i morgen. Det blir vel jul i år også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 21:58   #404
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Da er julekalenderen oppe! Og godt er det for jeg har skoleuke, så da slipper jeg tenke på det midt oppi alt. Det tok noen timer å pskke inn alt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 22:16   #405
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen mener at han ikke skal ha noen julekalender i år. Så da har jeg laget en digital en gjennom appen 24 days. Der legger man ikke bilder og kan skrive litt. Den ble ganske fin synes jeg. Litt sånn LOVE LOVE da, men der er vi.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-16, 09:09   #406
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har fått besøk.

Gammel 27-11-16, 16:47   #407
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det ble så fint da julelysene ute ble tent i dag. Og så fint å se bortover gaten at andre også har fått opp stjerne i vinduet, utelys og annen pynt. Det gjør godt i en ellers mørk årstid.

Storebror hadde litt problemer med å forstå Tøysenissens snirklete håndskrift, men til slutt kom det da fram hvorfor han er her, at han sover om dagen og ikke vil bli forstyrret (noe lillesøster ikke helt var med på, hun har banket på døren mange ganger og ropt at han må komme fram ) og til sist at han hadde mistet luen sin da han ramlet ned og ba om hjelp til å finne den. I morgen får de et lite takkebrev og en liten sjokoladenisse hver. Det blir nesten litt hjemmelaget julekalender av dette, men det kommer ikke til å skje noe hver dag. Så mange triks har nok ikke nissen på lager.

Gammel 27-11-16, 19:55   #408
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så koselig han er på plass allerede. Her bruker vi det som erstatnint for kalender så han flytter ikke inn før natt til 1.desember, gleder meg til det siden jeg vet ungene så håper på at han kommer. Tips er å søke litt rundt på elf on the shelf; der er figuren synlig og da er det mange ganger lettere med ting de kan gjøre men har da likevel funnet noen tips selv om han ikke er synlig. Burde vel ta å sjekke over at døra osv er i orden.

Er ikke i form for tiden så når jeg da likevel ikke fikk sove i natt så fikk jeg kladdet årets julebrev, ferdig klokken 05 i dag tidlig, ikke verst.

Gammel 27-11-16, 20:54   #409
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Planen var opprinnelig 1. desember, men da ville ikke mannen min fått med seg oppdagelsen siden han drar på jobb før vi andre har stått opp, så da ble det slik i år.

Gammel 27-11-16, 20:55   #410
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Advent!

Vi var på julemarked i går, og julegrantenning med fakkeltog i dag. Bygdetradisjon. Endelig er vi i gang!

Gammel 27-11-16, 20:57   #411
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg var forresten litt redd for at lærertyggis ikke ville feste den nok, for jeg regnet ikke med de ville la den være i fred. Alle tre stod på et punkt og dro i dørhåndtaket for å se om den kunne åpnes eller banket på døren for å lokke ham ut uten at den løsnet eller døren åpnet seg (jeg var heldigvis forutseende nok til å også feste døren, som egentlig kan åpnes og lukkes, og ikke bare karmen), så det holdt i massevis. :jupp.

Gammel 27-11-16, 21:50   #412
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Huset er pyntet til advent, vi har hatt en nydelig tur på kirkegården i dag for å se hvor pappas urne skal stå og se på gravstøtter. Urnenedsettelse om et par dager. Tror vi har klart å bestemme oss for hva slags sten vi ønsker også. Det var så vakkert der i dag, mange som hadde tent lys på gravene. I kveld dro jeg i kirken, alene, og hørte på nydelig adventskonsert med det lokale korpset og Soul Children. Det var så fint.

Gammel 27-11-16, 22:04   #413
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Det høres fint ut millact.

Gammel 27-11-16, 22:41   #414
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er lysene i vinduene oppe. Når pynter dere ute? Krans etc?

Gammel 27-11-16, 22:48   #415
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har pyntet ute allerede, masse lys, nissehus med lys og krans.

Gammel 27-11-16, 22:51   #416
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også hengt opp kranser. De kommer opp samtidig med utelysene.

Gammel 27-11-16, 22:56   #417
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha. Jeg ble liksom ikke enig med meg selv, og fant ut at jeg skulle spare resten av utepynten til 1. desember.

Gammel 27-11-16, 23:08   #418
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Vi har hengt opp lys ute i dag, det gjøres samme dag som vi henger opp stjerne i vinduet og krans på døra, enten 1. desember eller 1. søndag i advent, det som kommer først.

Gammel 30-11-16, 13:21   #419
millact

Standard

Julekortene er kommet.

Gammel 30-11-16, 13:29   #420
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er langt på vei ferdig med julegavene, vi har hengt opp stjerner og satt opp stakene rundt omkring, julekortene har kommet - men ikke sendt ut

I helga bakte vi pepperkaker, og laget marsipankuler
Jeg tror jeg skal bake litt selv på fredag, og så tar vi det litt som det kommer tror jeg. Baker i grunn ikke så voldsomt mye til jul

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.