Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-17, 00:34   #401
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har lokale, mat og kake i boks. Og antrekk til konfirmanten.

Den ene fadderen har ikke fulgt opp noen verdens ting, og jeg tror knapt vedkommende husker at hun er fadder? Den andre fadderen har tenkt seg på konsert den dagen, og mener at det kan bli stress å komme innom først.. jaja. Det blir nok av gjester.

Verdens snilleste venninne har tilbudt seg å hjelpe til, ta imot maten da den kommer, sette på oppvaskmaskinen og trakte kaffe.

Jeg tror vi er i rute!

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 09:28   #402
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Telte nettopp opp og vi blir fort vekk 70 stk

Rene bryllupet!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 14:18   #403
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi inviterer våre søsken, med deres familier, inkludert min nieses samboer. Det blir 18. Foreldrene våre = 4. Presten fra dåpen med ektefelle (også slekt som vi omgås, altså). Faddere med barn = 3 (annen fadder allerede innberegnet over). Ett vennepar med datter, som er akkurat like gammel som konfirmanten og de har fulgt hverandre bestandig. Det blir altså 30 + oss 5. Men en svoger er i Middelhavet og plukker opp flyktninger og kan ikke komme, og så får vi se om nevø er "til sjøs" på gjeldende tidspunkt.

Gammel 30-01-17, 15:15   #404
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Antrekk til konfirmanten tror jeg vi kjøper maks tre uker før, så mye som han vokser nå.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 16:41   #405
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelpes vi har også konfirmant i år. 7. mai

Har akkurat bestilt invitasjoner. Bunad er "in the making" av svigermor.

Konfirmanten ønsker seg varmmat/middag. Kan det funke med leid grendahus mon tro? Vi skal bestille mat fra en restaurant. Håper de har en ordning med at maten holder seg varm til servering......

iben er ikke aktiv  
Gammel 30-01-17, 19:37   #406
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hjelpes vi har også konfirmant i år. 7. mai

Har akkurat bestilt invitasjoner. Bunad er "in the making" av svigermor.

Konfirmanten ønsker seg varmmat/middag. Kan det funke med leid grendahus mon tro? Vi skal bestille mat fra en restaurant. Håper de har en ordning med at maten holder seg varm til servering......

Vi har akkurat bestilt invitasjoner også, fra optimalprint, får de nok i posten om noen dager.
Restauranter som driver med catering har nok helt sikkert varmebeholdere eller noe sånt. Det får du sikkert avklart.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 31-01-17, 00:28   #407
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jeg håper det...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi har akkurat bestilt invitasjoner også, fra optimalprint, får de nok i posten om noen dager.
Restauranter som driver med catering har nok helt sikkert varmebeholdere eller noe sånt. Det får du sikkert avklart.

iben er ikke aktiv  
Gammel 31-01-17, 00:54   #408
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde ikke tenkt å invitere mine tanter og onkler og slikt (mannen har ingen). Men så ble mamma invitert til tremenningen til konfirmantens konfirmasjon. Burde vi be i retyr da, liksom?? Mamma er altså tante til konfirmantens far.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 31-01-17, 07:37   #409
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi hadde ikke tenkt å invitere mine tanter og onkler og slikt (mannen har ingen). Men så ble mamma invitert til tremenningen til konfirmantens konfirmasjon. Burde vi be i retyr da, liksom?? Mamma er altså tante til konfirmantens far.

Dersom det var dere som var invitert, så ja. Siden det var din mor som var invitert i denne konfirmasjonen trenger dere ikke å invitere tilbake. Hva din mor blir invitert til binder ikke dere til noe, dersom dere ikke selv har lyst da.

Gammel 31-01-17, 12:06   #410
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Dersom det var dere som var invitert, så ja. Siden det var din mor som var invitert i denne konfirmasjonen trenger dere ikke å invitere tilbake. Hva din mor blir invitert til binder ikke dere til noe, dersom dere ikke selv har lyst da.

Karamell tenker vel at det er den relasjonen som fordre invitasjon i deira familie og om ho må gjengi på samme nivå.

Eg meiner nei. Mine foreldre har vore i alle barn av nieser/nevøar sin konfirmasjon men eg kjem ikkje til å be mine tanter og onklar. Både av innholdet i relasjonen og ikkje minst at vi då blir enda fleire.

Gammel 31-01-17, 12:32   #411
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en hel masse tanter og onkler. Med ektefeller er det minst 20. Mange av de har vi knapt noen kontakt med, mange bor veldig langt unna, så det er ikke aktuelt å invitere.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 31-01-17, 12:48   #412
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er gandtanter og onkler som drar på antallet her. Vi har god kontakt med alle og det ville vært rart å ikke invitere dem.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 31-01-17, 21:54   #413
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Karamell tenker vel at det er den relasjonen som fordre invitasjon i deira familie og om ho må gjengi på samme nivå.

Eg meiner nei. Mine foreldre har vore i alle barn av nieser/nevøar sin konfirmasjon men eg kjem ikkje til å be mine tanter og onklar. Både av innholdet i relasjonen og ikkje minst at vi då blir enda fleire.

Jeg forstod hva hun mente. Jeg mener fortsatt at øvrig familie ikke skal legge føringer på hvem karamell skal invitere.

Gammel 31-01-17, 22:02   #414
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Noen sliter med at det blir for mange gjester, andre sliter med at det blir få. Jeg skal klare å skrape sammen rundt 20, da er ikke alle familie. Mine tanter, onkler og søskenbarn blir unaturlig å invitere.
Jeg har invitert noen venner som har kjent gutten siden han var liten, det er mer enn hva man kan si om et par av onklene på farens side, men som blir invitert siden de er guttens onkler.

Vanskelig dette altså, men selskap skal det bli. Gutten er så fin og grei, atte.

Blir vi 20 eller et par til, har jeg fått låne kantinen på jobben, blir vi færre, blir det hjemme.
Kommer til å bestille mat, uansett antall gjester.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 31-01-17, 23:09   #415
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Jeg forstod hva hun mente. Jeg mener fortsatt at øvrig familie ikke skal legge føringer på hvem karamell skal invitere.

Det er ingen som presser på, men jeg vil ikke noe noe "feil" heller.
Vi blir kun 19 om fadderne kommer med følge eller barn for vi har veldig liten familie selv.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 02-02-17, 09:51   #416
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg sende invitasjon til alle på engelsk, eller blir det rart? Bør jeg lage to forskjellige? Hva slags invitasjon lager dere? Med bilde av konfirmanten?

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-02-17, 09:54   #417
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Kan jeg sende invitasjon til alle på engelsk, eller blir det rart? Bør jeg lage to forskjellige? Hva slags invitasjon lager dere? Med bilde av konfirmanten?

Hadde ikke sendt invitasjon på engelsk til norske slektninger - da hadde jeg heller lagd to versjoner, eller en invitasjon med begge språk på samme.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 02-02-17, 10:50   #418
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi fant en fin mal hos kortshop, med bilde av konfirmanten på forsiden.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 02-02-17, 12:01   #419
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Vi fant en fin mal hos kortshop, med bilde av konfirmanten på forsiden.

Hvor fort fikk du invitasjoner derfra? Link?

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 02-02-17, 14:18   #420
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

http://www.kortshop.no/invitasjon-c-38_44.html

Det tok en dag å få bestillingen min til bekreftelse, og det tok 3 dager til de lå i postkassen. Veldig fornøyd med servicen og kvaliteten.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.