|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Konfirmant 2017Vi har lokale, mat og kake i boks. Og antrekk til konfirmanten. |
|
|
|
|
#402 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
Rene bryllupet!
|
|
#403 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Konfirmant 2017Vi inviterer våre søsken, med deres familier, inkludert min nieses samboer. Det blir 18. Foreldrene våre = 4. Presten fra dåpen med ektefelle (også slekt som vi omgås, altså). Faddere med barn = 3 (annen fadder allerede innberegnet over). Ett vennepar med datter, som er akkurat like gammel som konfirmanten og de har fulgt hverandre bestandig. Det blir altså 30 + oss 5. Men en svoger er i Middelhavet og plukker opp flyktninger og kan ikke komme, og så får vi se om nevø er "til sjøs" på gjeldende tidspunkt.
|
|
#405 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Hjelpes vi har også konfirmant i år. 7. mai |
|
|
|
|
#406 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Vi har akkurat bestilt invitasjoner også, fra optimalprint, får de nok i posten om noen dager.
|
|
#407 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Ja jeg håper det...
|
|
|
|
|
#408 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Vi hadde ikke tenkt å invitere mine tanter og onkler og slikt (mannen har ingen). Men så ble mamma invitert til tremenningen til konfirmantens konfirmasjon. Burde vi be i retyr da, liksom?? Mamma er altså tante til konfirmantens far.
|
|
#409 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dersom det var dere som var invitert, så ja. Siden det var din mor som var invitert i denne konfirmasjonen trenger dere ikke å invitere tilbake. Hva din mor blir invitert til binder ikke dere til noe, dersom dere ikke selv har lyst da.
|
|
|
#410 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Karamell tenker vel at det er den relasjonen som fordre invitasjon i deira familie og om ho må gjengi på samme nivå.
|
|
|
#412 |
|
can-jur
|
Sv: Konfirmant 2017Det er gandtanter og onkler som drar på antallet her. Vi har god kontakt med alle og det ville vært rart å ikke invitere dem.
|
|
|
#413 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstod hva hun mente. Jeg mener fortsatt at øvrig familie ikke skal legge føringer på hvem karamell skal invitere.
|
|
|
#414 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmant 2017Noen sliter med at det blir for mange gjester, andre sliter med at det blir få. Jeg skal klare å skrape sammen rundt 20, da er ikke alle familie. Mine tanter, onkler og søskenbarn blir unaturlig å invitere. |
|
|
|
|
#415 |
|
Introvert textrovert
|
Det er ingen som presser på, men jeg vil ikke noe noe "feil" heller.
|
|
#416 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Konfirmant 2017Kan jeg sende invitasjon til alle på engelsk, eller blir det rart? Bør jeg lage to forskjellige? Hva slags invitasjon lager dere? Med bilde av konfirmanten? |
|
|
|
|
#417 |
|
Fortynnet
|
Hadde ikke sendt invitasjon på engelsk til norske slektninger - da hadde jeg heller lagd to versjoner, eller en invitasjon med begge språk på samme. |
|
|
|
|
#418 |
|
med tunga på styret
Vi fant en fin mal hos kortshop, med bilde av konfirmanten på forsiden. |
|