|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Myria: Ja, de er utrolig fine disse her. Jeg skulle også gjerne hatt 4 forskjellige, men sant å si (og flaut å innrømme) har jeg så vondt for å bestemme meg at det er et mareritt så da ble det straks lettere da mannen foreslo like til guttene og jentene! Skulle egentlig ha kjøpt i fjor, men greide ikke å bestemme meg (i tillegg kjøpte jeg vel noen kalendere i fjor så jeg tenkte det var greit å fordele kostnadene) så da ble det disse to etter møysommelig granskning av både meg og mannen. Har du bilder av de du har? Kikket inne hos margaretha.no nå og der er så mange fine, men kjente det var en lettelse at jeg allerede hadde kjøpt |
|
|
|
|
|
#402 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Lillesøster har (får) denne.
|
|
|
#403 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Nydelige! Den nedeste der var faktisk favoritten min hele tiden! Men det ble alt for vanskelig å matche den så da ble det de to nest fineste heller |
|
|
|
|
|
#404 |
|
Eppur si muove.
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ja, det er den absolutt fineste synes jeg. Det var ikke så mye arbeid med lillebrors strømpe. Litt kjedelig med såpass store områder med like farger, men samtidig går det ganske raskt å brodere slike områder siden det er mindre telling, festing og bytting av tråder. Jeg synes det "verste" er å klippe ut etterpå og sy sammen strømpen. Du burde forresten sjekke om det er baksidestoff i pakkene du kjøpte. Det fulgte med til storebror sin, mens de to andre måtte jeg kjøpe stoff utenom.
|
|
|
#405 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Takk for tips, det skal sjekkes! |
|
|
|
|
|
#406 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Skal pelle meg ut nå, lover, men må bare juble litt over at vi får se Nøtteknekkeren på operaen neste jul! Tenkte å ha med oss de to eldste (som da blir 6 år), og muligens Lillebror som da er 4 1/2, men kan hende det blir mininøtter/evt annen barneopera dersom de ikke setter opp mininøtter til neste år. Gleder meg allerede! |
|
|
|
|
|
#407 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ønsker helt enkle røde gardiner så synes jeg at Anthoni fra Kid er fine! |
|
|
|
|
|
#408 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ja, jeg kikket på dem, men syns kanskje de var litt for enkle. Vi har relativt enkle hverdagsgardiner og kunne sånn sett tenke meg litt mer av julegardinene på samme tid som det er litt trangt i den kroken slik at det er greit med litt luftige. Men primært er jeg ute etter noen tette, gjerne tjukke (selv om jeg tror jeg kommer til å ende opp med Anthoni). |
|
|
|
|
|
#409 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Julekort er bestilt. Adventskalenderen er spikret, men jeg mangler noen småting. Har bestilt billetter til Nøtteknekkeren (i siste liten - det var ikke akkurat flust med dager å velge i...), og så har vi perlet små hjerter og snøkrystaller vi skal henge som pynt på pakkene, og brettet en liten haug flettestjerner. Nordnorsk julesalme er spilt opptil flere ganger, og jeg har så ekstremt julesteming!! Vasker putetrekk og stoltrekk og sånt i dag, i fare for at det er skittent igjen før jul, men da vet jeg i hvert fall at jeg har vasket.
|
|
|
#410 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Julekort ja. Det skulle vi egentlig se på i helga. Må snakke med mannen. Noen sånne ting er veldig greit å få unna nå for at desember ikke skal bli for hektisk kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Anbefaler sterkt å ta med barna på mininøtter først og så den ordentlige forestillingen etterpå (vi var med en uke i mellom). Mininøtter er nærmest som en forberedelse til forestillingen, hvor man blir kjent med karakterene, historien, musikken og dansene. Barna får prøve kostymer, se på rekvisittene og lære noen av dansebevegelsene. Kjempegøy!
|
|
|
#412 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Takk for tipset. Mininøttene er fullstendig utsolgt.
|
|
|
|
#413 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, mininøttbillettene flyr fort. Det er jo ikke mange ganger det arrangeres og det var vel ikke mer enn 20-30 barn på hver workshop, tipper jeg.
|
|
|
#414 |
|
Live and let live
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Det går jo an å kjøpe bok om Nøtteknekkeren. Admini sin barnehage har hatt en adventskalender og en bok om nøtteknekkeren, som de bruker i samlingsstunden i hele desember, og så har de gått og sett balletten en gang i desember, og da har de kjent historien godt. Jeg har inntrykk av at Admini har virkelig kost seg med det, og han går og nynner på melodiene i lange tider etterpå.
|
|
|
#415 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Bestilte julekort i går |
|
|
|
|
|
#416 |
|
Eppur si muove.
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg har funnet fram julemusikken i bilen, utrolig koselig.
|
|
|
#417 |
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Åå, heldige du, ming! |
|
|
|
|
|
#418 |
|
God idé! Har du navn/ISBN-nummer på boka? Er det denne, kanskje |
|
|
|
|
|
#419 |
|
En Som Trener
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Julekort bestilt, 40% rabatt på optimalprint så det ble 291 kr inkl frakt for 60 kort!
|
|
|
#420 |
|
bits and pieces
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Julekort ja. Lurer på om jeg skal bruke et bilde fra i sommer eller om vi skal knipse nissebilder som vi pleier.
|
|
![]() |
|
|