Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-14, 21:02   #401
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Ja, vettu. Hatten av for Susanne Kaluza. Virkelig.

Jeg syns denne saken viser at demokrati faktisk funker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 21:10   #402
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.215
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Noen som så på TV2 nettopp, og intervjuet med den reserverte legen? Han var fornøyd med at de trakk tilbake høringen, og sa noe slik som at det lovforslaget som lå skapte enda flere problemer
På meg virker det som om han nå tror at han skal få fortsette sin reservasjonspraksis?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 21:18   #403
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Her syns jeg det fremgår ganske tydelig at det er blitt jobbet på spreng i departementet med å finne alternative løsninger, som har vært langt mer spiselige for alle de berørte - både de "stakkars" legen og kvinnene. Høie henviser jo nettopp til folkeopinionen som en av årsakene til at de jobber frem et alternativ (og det er ikke gjort over natten, så hvis de skal fremmes allerede om to uker, så begynte de å jobbe med alternativet omtrent i det saken ble sendt på høring).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 21:31   #404
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes heller ikke det har vært bortkastet. Men et parti som hevder de skal minske byråkrati bør bære klsr over slike enorme kostnader. I tillegg til at de først sier alle har misforstått og nå sier takk for de flotte innspill. Om praksis endres vil jo tiden vise.

Høyre er jo byråkratipartiet over alle. Det er jo bare å sammenligne høyrestyrte Oslo med Ap-styrte Trondheim.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 22:08   #405
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Høyre er jo byråkratipartiet over alle. Det er jo bare å sammenligne høyrestyrte Oslo med Ap-styrte Trondheim.

Ehm, hva i all verden baserer du den påstanden på? Jeg vil påstå at AP er et mye større "byråkratparti" enn det Høyre er. Kanskje ikke "utad", men i praksis. Dessuten er ikke Oslo og Trondheim direkte sammenlignbare. Tromdheimsregionen har ca. 300 000 innbygger, hvis man runder opp, Stor-Oslo har 1,5 mill. innbyggere, hvis man runder ned. Altså en ganske mye større befolkning som skal serves med diverse offentlige tjenester.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-14, 22:32   #406
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Høyre snakker ned byråkratene, men det er mye statistikk på at både utgifter til og antall byråkrater øker mer i tider med borgerlig enn sosialistisk styre. Det er jo logisk; anbud, kontrollregimer og privatisering krever utrolig mye administrasjon.

ett eksempel; http://www.dagsavisen.no/samfunn/byr...e-ut-med-erna/

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 01:08   #407
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi som skriver høringssvar på vegne av alle landets kommuner er også byråkrater. I min kommune er det FEM ledd med byråkrater som enhver politisk sak skal igjennom før politikere stemmer. I tillegg til møter for å finne ut hvordan man skal skrive saken. Departementsbyråkrater begynner uansett sjelden med høringssvar før fristen er gått ut. I min kommune er det brukt MYE tid på dette, bla fra kommune overlegen som ikke akkurat har mangel på Viktige Ting å fylle arbeidsdagen med.

Det er slike du nevner her jeg tenker på, ja. Alle kommuner, organisasjoner og foreninger og fagforbund og andre som har brukt masse tid på denne saken. Og jeg kjenner ganske godt til byråkratene i departementet, og jeg kan live at de har gjort et stykke arbeid allerede før høringsfristen gikk ut. Og det er jo faktisk sånn at byråkrater faktisk har litt å gjøre.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 10:31   #408
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er slike du nevner her jeg tenker på, ja. Alle kommuner, organisasjoner og foreninger og fagforbund og andre som har brukt masse tid på denne saken. Og jeg kjenner ganske godt til byråkratene i departementet, og jeg kan live at de har gjort et stykke arbeid allerede før høringsfristen gikk ut. Og det er jo faktisk sånn at byråkrater faktisk har litt å gjøre.

Men det er mye morsommere å gjøre byråkratjobben når det faktisk nytter.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-14, 18:32   #409
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men det er mye morsommere å gjøre byråkratjobben når det faktisk nytter.

Klart det!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no