Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 10:34   #401
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns også Mim avdekket mye i innlegget sitt. Ting vi kanskje har ant før, men ikke sett henne sette ord på. Jeg konstaterer også at jeg har et helt annet syn på barn og samfunn enn Mim har.

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det er tydelig for meg at Mim rangerer barn under hus, jobb, osv.

Dette syns jeg går direkte på person, og dermed motsier det du påstår under.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Nei, jeg syns ikke noen av oss har sagt noe som helst om Mims evner som mor. Vi har diskutert et utsagn av Mim - og verken mer eller mindre. Derfor er det ikke personangrep.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:36   #402
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Huff da. Så du og mange andre har lov til å tolke meg og ElinM - men vi har ikke lov til å tolke Mim - og uansett hvem som tolker hva så er din tolkning riktig? Ja. Akkurat.

Det var dette jeg reagerte på også.

Vi tolker jo alle sammen hele tiden - og det skrevne ord er enda mer utsatt for tolkning enn utsagn i dagligtale.

Mims utsagn der det står og skinner for seg selv er ganske drøyt.
Selv tenker jeg at det åpner for mer negative tolkninger enn Mim har hatt i tankene da hun skrev det.
Men det er kun fordi jeg plasserer det i en kontekst der min oppfatning av Mim er at hun er en oppegående dame, og umulig kan mene at unger blir ekle av å bli prioritert.

Om Mim fortsatt er engasjert i denne tråden neste gang hun er innom FP, kan hun sikkert nyansere om hun har interesse for det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:40   #403
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.200
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Huff da. Så du og mange andre har lov til å tolke meg og ElinM - men vi har ikke lov til å tolke Mim - og uansett hvem som tolker hva så er din tolkning riktig? Ja. Akkurat.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det var dette jeg reagerte på også.

Ingen har sagt at dere ikke har "lov" til å tolke. Det var da voldsomt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:43   #404
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Dette syns jeg går direkte på person, og dermed motsier det du påstår under.

Men leste du hva jeg skrev?

Sitat:

Jeg konstaterer også at jeg har et helt annet syn på barn og samfunn enn Mim har.

Merk deg ordet "syn". Som brukes i betydningen mening, oppfatning. Det er det vi diskuterer. Ikke Mims evner som mor - som noen har "tolket" dette til.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:48   #405
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men leste du hva jeg skrev?



Merk deg ordet "syn". Som brukes i betydningen mening, oppfatning. Det er det vi diskuterer. Ikke Mims evner som mor - som noen har "tolket" dette til.

Det var denne insinuering om hva Mim 'avdekket', og som 'vi kanskje har ant ...' jeg reagerer på.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:49   #406
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ingen har sagt at dere ikke har "lov" til å tolke. Det var da voldsomt.

Var det så voldsomt, synes du...?

Nei, du har vel strengt tatt ikke myndighet til å gi andre"lov" til å tolke eller ei - men du uttrykker ihvertfall at du er misfornøyd med andres tolkninger, og mener de bør holde seg for gode for "grov mistolkning" som du uttrykker det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:51   #407
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

vil ikke delta likevel

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08

Sist redigert av Ibidelma : 26-06-07 kl 11:33.
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:51   #408
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Seriøst, hva er det dere driver med jenter?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:57   #409
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Seriøst, hva er det dere driver med jenter?

Hæ? Skjønner du ikke det? Formålsløs kverulering, vel!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 26-06-07 kl 19:09.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:59   #410
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

(...og siden jeg egentlig ikke er glad i kverulering i det hele tatt, så er det kanskje på tide å liste seg ut av tråden ...)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 26-06-07 kl 19:09.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:18   #411
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Bina: Du har lov til å tolke og skrive nøyaktig hva du vil. Jeg prøver ikke å lage lover her hvis du trodde det. Jeg har også lov til å reagere på det du skriver selv om min reaksjon er negativ.

Desembermamma: Beklager. Jeg blir bare så enormt provosert av disse åpenlyse angrepene som egentlig har pågått gjennom hele tråden. Jeg syns ikke forumet er tjent med at sånt får gå upåaktet hen. Det er mulig jeg fremstår som kverulerende og kranglete, men det får heller være. Ingen fortjener å bli beskyldt for ting som ikke har rot i virkeligheten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:36   #412
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Heisann. Jeg er paa ferie med mann og barn (!) ettersom jeg i motsetning til hva noen skulle tro, faktisk prioriterer familien min. Men det er altsaa inntekt fra jobben min som muliggjoer denne ferien. Ikke luft og kjaerlighet. Selv om slike prosaiske ting tydeligvis faar enkelte til aa se roedt og klikke i vinkel.


Jeg kan godt utdype hva jeg mente, og som en liten rettesnor; bina, ElinM og Zoë leser meg paa vrangen. Jeg mener at unger som laeres at alle alltid skal slippe alt de har i hendene fordi ungen vil leke/underholdes = prioriteres fremfor voksenplikter HELE TIDEN blir ekle. Ja, til og med motbydelige. Hvis dette er aa prioritere, da vil ikke jeg prioritere barn.

At jeg redder ungen fremfor jobbPC-en dersom det brenner, er vel en selvfoelge. Men aa ha ansvar for barn og familie, betyr som maximillia paapekte; ansvar for oekonomi, helse og hus. At slike fornuftige oekonomiske prioriteringer skulle staa i motsats til trygghet og omsorg er meg en gaate.

Er det mangel paa omsorg om jeg IKKE setter meg ned paa gulvet og leker? Er det omsorgssvikt at jeg innimellom lar ungen vente litt, fordi jeg skal gjoere noe ferdig? Er man ikke elsket om man maa vente paa tur? Hvis barn maa vente av og til, er det fordi dere ikke elsker dem?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

ElinM: Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at Madam Mim refererer direkte til dine barn.
Madam Mim: Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at Allium antyder at folk med hjemmekontor eller jobber som griper inn i hverdagen hjemme bedriver omsorgssvikt.

Nei, jeg refererte ikke til ElinMs barn, jeg vet ikke om de er ekle eller ei. Jeg snakket generelt. Jeg mener barn som ikke kan vente paa tur, ikke laerer aa bidra og ikke skjoenner at foreldre og andre voksne ikke alltid kan slippe alt for deres skyld, er ekle. Jeg har sett slike barn (og foreldrene deres) og dette er klassiske curlingfreldre, som koster vekk enhver hindring, flytter andre unger unna, slik at deres unger kommer fremst, osv.

Jeg er paa linje med Allium, beklager at det ikke kom tydelig nok frem.

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

(...) At man ikke skal droppe å lage middag på grunn av at ungene vil leke, men heller ta med barnet på matlagingen. Det betyr ikke at man er mer glad i middag enn i barnet, men at man vil lære barnet at middag er viktig, og samtidig hvordan man lager mat.

Jepp. dette er viktig for meg. Jeg vil IKKE ha en bortskjemt brelunge, men en dugandes jente som kan klare seg selv og er flink. Hun vasket verandagulvet da jeg gikk og foelte seg saa flink og nyttig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:47   #413
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det er tydelig for meg at Mim rangerer barn under hus, jobb, osv. Hun sier jo rett ut at unger blir ekle hvis de blir sett på som viktigere enn dette. At hun i det hele tatt kan få seg til å kalle unger for ekle syns jeg sier ganske mye.

Jeg synes det sier ganske mye om deg, naar du klarer aa lese dette ut av diskusjonen. Jeg synes ikke akkurat du fremstaar som snill og interessert i aa finne ut av hva andre mener. Du misforstaar med vilje og proever aa fremheve deg selv som flinkere og bedre enn andre. det er ikke noe hyggelig.


Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Å inkludere barna i hverdagen og hverdagslige oppgaver er en selvfølge for meg. Det har jeg tatt så for gitt i denne tråden at jeg ikke har tatt til orde for det. Jeg er altså ikke tilhenger av et barnesentrert liv, og det praktiserer jeg heller ikke. Det tror jeg ikke er bra for barna. Barna skal lære at de er del av et fellesskap. Det får man blant annet ved å tilbringe tid sammen som en familie. Jeg tror på et familiesentrert liv. Det betyr også at familien (inklusive barna) er viktigere enn hus og jobb.

Naa er ogsaa jeg temmelig familieorientert, men jeg greier aa ha to tanker i hodet samtidig. Akkurat naa har jeg for en kort periode en veldig spenende og krevende jobb. Vi har som FAMILIE blitt enige om at dette er bra og lurt naa. For oss. Fordi det vil gjoere ting lettere senere. Men for at vi skal fungere som familie trenger baade sambo og jeg tid fo oss selv, tid til venner og trening, slik at vi har masse aa gi naar vi er sammen. Folk er forskjellige og noen har ikke behov for egentid i det hele tatt. Mens andre har det.


Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg har kun diskutert om barna er viktigst for foreldrene og om foreldrene prioriterer dem foran hus, jobb, osv, og det antok jeg Mim også gjorde. Det er opplagt at dersom noen går rundt og tror at de er verdens midtpunkt, har både de og omgivelsene et problem. Men er det det diskusjonen handler om nå altså?

Det var det det handlet om fra min side, og jeg synes diskusjonen blir latterlig dersom det er en svart-hvitt-diskusjon av typen: "er det skadelig fo barn om mor liker jobben sin?" eller "Hus eller barn, hva velger du?" Alle vet jo at saa sant man ikke kan la seg/vil la seg forsoerge av en mann, saa maa man jobbe. Og man maa bo et sted. Og man har gjerne barn samtidig. Man kan ikke velge, man maa kombinere. I hvertfall i virkeligheten jeg kjenner til. Og det kan jo hende at noen til og med liker jobben sin. (Enda jeg har skjoent at det er bedre for barna om foreldrene misliker jobben sin og bare er der for aa tjene penger).

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:13   #414
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, jeg refererte ikke til ElinMs barn, jeg vet ikke om de er ekle eller ei. Jeg snakket generelt. Jeg mener barn som ikke kan vente paa tur, ikke laerer aa bidra og ikke skjoenner at foreldre og andre voksne ikke alltid kan slippe alt for deres skyld, er ekle. Jeg har sett slike barn (og foreldrene deres) og dette er klassiske curlingfreldre, som koster vekk enhver hindring, flytter andre unger unna, slik at deres unger kommer fremst, osv.

Men nå snakker du om "curlingforeldre", og kanskje om foreldre som ikke vet p sette grenser for barna sine. Det er noe helt annet enn det du skrev opprinnelig, nemlig om barn som er "viktigere enn hus, jobb", osv for foreldrene sine. Du må selv ta skylden for dette bråket, fordi du har skrevet noe helt annet enn det du mente og uttrykte deg på en usedvanlig klønete og upresis måte.

Betydningen av det du skrev var at barn ikke bør være viktigere enn hus, jobb, osv, fordi da blir de ekle. Altså de bør rangeres under dette. Det var betydningen av det du skrev. Det trenger ikke jeg å få pepper for. Jeg misforstår ikke med vilje, men jeg har heller ikke lagt godviljen til for å prøve å forstå hva du egentlig mener. Jeg forventer faktisk litt bedre av deg. Det er vel derfor jeg ikke har følt behov for å være snill i denne diskusjonen.

Jeg har ikke skrevet noe om meg selv her for å framstille meg som flinkere enn andre. Jeg har heller ikke sagt noe om at du ikke yter god omsorg. Jeg syns forøvrig fortsatt at du ikke har forstått hva denne diskusjonen dreier seg om, og jeg blir mildt sagt oppgitt over de tåpelige eksemplene/påstandene du drar fram. Jeg kan ikke se at det har noen relevans for diskusjonen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:27   #415
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Betydningen av det du skrev var at barn ikke bør være viktigere enn hus, jobb, osv, fordi da blir de ekle. Altså de bør rangeres under dette. Det var betydningen av det du skrev. .

Det Mim skrev var da heller at det ikke er noe trivelig med barn som synes det er viktigere at foreldrene skal prioritere dem - hele tiden, hver dag - i stedet for å dele tiden mellom barn, jobb, trening, venner og hva man nå måtte like å pusle med. At man dropper å komme på dugnad i borettslaget fordi ungen forlangte å dra i svømmehallen i stedet. At deltagelse i samfunnet og å bidra til fellesskapet unnlates eller endres etter ungens luner. De aller, aller fleste setter ungene sine høyest i verden, men det trenger ikke å bety at man lar ungen tro at den er verdens midtpunkt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:32   #416
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

De aller, aller fleste setter ungene sine høyest i verden, men det trenger ikke å bety at man lar ungen tro at den er verdens midtpunkt.

Det er forskjell på å være viktigst for foreldrene, og å tro at man er verdens midtpunkt. Det er flott at de aller aller fleste setter ungene sine høyest. Det hørtes bare ikke ut som Mim syntest at det var en positiv ting å gjøre. Jeg har etterhvert skjønt at det slett ikke var det Mim mente å skrive, selv om det faktisk var det hun skrev.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:41   #417
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det er forskjell på å være viktigst for foreldrene, og å tro at man er verdens midtpunkt. Det er flott at de aller aller fleste setter ungene sine høyest. Det hørtes bare ikke ut som Mim syntest at det var en positiv ting å gjøre. Jeg har etterhvert skjønt at det slett ikke var det Mim mente å skrive, selv om det faktisk var det hun skrev.

Bare kort innpå:

Jeg fatter ikke hvordan NOEN kunne forstå det MM skrev på en annerledes måte enn det hun selv har beskrevet senere.

Let it go...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 21:29   #418
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kan godt utdype hva jeg mente, og som en liten rettesnor; bina, ElinM og Zoë leser meg paa vrangen. Jeg mener at unger som laeres at alle alltid skal slippe alt de har i hendene fordi ungen vil leke/underholdes = prioriteres fremfor voksenplikter HELE TIDEN blir ekle. Ja, til og med motbydelige. Hvis dette er aa prioritere, da vil ikke jeg prioritere barn.

Som jeg skrev, så gikk jeg ut ifra at det var dette du mente.

Men at utsagnet ditt ved første øyekast så drøyt ut, kommer selvfølgelig av at det du i nevnte utsagn legger i "prioritere" er noe annet enn det jeg legger i det samme ordet.

For meg betyr ikke å prioritere barn at man til enhver tid kaster alt en har i hendene sine for å følge deres minste lille innfall.

Jeg viste ikke at man kunne gi "prioritere" den betydningen.
Jeg prioriterer ungene foran alt i mitt liv. Det betyr at de er de viktigste - men det betyr ikke at det ikke finnes andre viktige ting/mennesker eller at de aldri må vente. De må ofte vente, og de må være i bhage når jeg er på jobb.
Men når når ungene trenger meg, går de foran alt det andre.
Og generelt er jeg mer opptatt av dem enn av hus, jobb,samfunnsliv og annet.

Du skriver "hvis dette er å prioritere, da vil ikke jeg prioritere barn".
Har ikke lest noen sted at noen mener at å prioritere er det samme som å være slave for sine barn i den grad at de blir uspiselige.
Slikt tar vel de aller fleste av oss avstand fra vil jeg tro.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 00:09   #419
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Dere er nok ikke så uenige.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 08:42   #420
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Det som er bra er at dere krangler med hverandre, og ikke med mann og barn ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no