|
|
|
|
#1 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har nettopp fullført Danny og den store fasanjakten. Den var råspennende vissttnok, så nå har vi en periode i mellom spennende bøker som vi fyller med å lese fra Barnas første atlas!
|
|
#2 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Harry Potter og fangen fra Azkaban. Det er utrolig spennende å lese bøkene sammen med ungene. Jeg får mye mer med meg nå enn da jeg leste dem selv. Håper bare jeg greier å være like entusiastisk når jeg skal lese dem til lillebror om et par år. |
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Den er så kul! "Hasta lavista, Baby!"
|
|
#4 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Mesterdetektiven Blomkvist for 8-åringen - like spennende som når jeg var barn. |
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Ferdig med Fisken av Erlend Loe. I kveld starter vi på Doktor Proktors tidsbadekar (Jo Nesbø). |
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Storebror er halvveis med Matilda av Roald Dahl. Lillesøster er endelig over på skikkelige bøker, ikke bare små bøker a la Når To... og vi er nå i gang med Pippi. Litt usikker på responsen hos lillesøster, vi får se det litt an.
|
|
#8 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?- Knerten i Bessby for 5-åringen, dvs vi har lest de foregående. Stas! (for meg også)
|
|
|
#9 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?SVK av Roald Dahl. Den faller i smak, akkurat som Mathilda og Danny og den store fasanjakten gjorde.
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Leser "Den store boka om Lotta" for snart 4åringen. I dag leste vi "Jovisst kan Lotta sykle". Ellers er det mest Karsten og Petra eventuelt Lillesøster bøkene som fenger.
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Et lite tips: Vi gjør en leseøvelse som er sånn:
|
|
#13 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå leser vi Røvet av vikinger for 7-åringen. Han er veldig opptatt av vikinger for tiden, og boka er like spennende som jeg husker fra da jeg leste den selv.
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har begynt på den første store boken om Svein og rotta for 5-åringen. Jeg var redd det ville bli for avansert for ham, men det er det ikke. Også så gøy det er å diskutere kjærester med ham etterpå.
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har akkurat lest ferdig en bok om Rampete Robin, og er i gang med den andre. |
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Eg prøvde Harry Potter på storesøster, men da falt ikkje i smak. Så no er me godt i gang med den førsta bok i Narnia- serien. Og den får ho ikkje nok av.
|
|
#17 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Storebror og jeg har begynt på Doktor Proktors prompepulver. Jeg var skeptisk, siden den framstår som litt for avansert for han. Men han har insistert siden han fikk snusen i bokas tittel. Spent på om den svarer til forventningene hans, første kapittel inneholdt ingenting om promp.
|
|
#18 |
|
I mål
|
Vi har lest denne, med stor suksess. Vi har også lest nummer to, om tidsbadekaret. Det gikk litt tyngre, det er litt vanskelig å forklare en femåring reiser i tid og landemerker i Paris. Men vi kom da gjennom, med litt dinosaurpauser i ny og ne (altså kvelder når vi isteden må lese i oppslagsbøker om dinosaurer |
|
|
|
|
#19 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Pulverheksa.
|
|
#20 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leste Bukkene Bruse på badeland i går. |
|
|
![]() |
|