Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-25, 10:05   #1
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd

Er det lov å gruffe bittelitt over at det er meldt regn så langt øyet kan se der hvor venninnen min og jeg skal vandre i påsken?

Gammel 07-04-25, 12:10   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Den ene dagen denne uka uten avtaler våknet jeg klarer. 0600.... så nå er jeg trøtt.

Gammel 08-04-25, 07:22   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vært våken siden 0415, dette lover ikke godt for en ok dager kjenner jeg. Allerede altfor mye som irriterer.

Gammel 08-04-25, 08:57   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

BankID-appen. Den lar seg ikke reaktivere på min Androidtelefon etter at den køddet det til å fredag og ble avinstallert. Ingen kan hjelpe meg - banken kan ikke og det er ingen andre steder å få hjelp. Så nå har jeg ikke appen.

banana er ikke aktiv  
Gammel 08-04-25, 09:08   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

BankID-appen. Den lar seg ikke reaktivere på min Androidtelefon etter at den køddet det til å fredag og ble avinstallert. Ingen kan hjelpe meg - banken kan ikke og det er ingen andre steder å få hjelp. Så nå har jeg ikke appen.

Jeg leste at det nå, helt nylig, er lagt til ny funksjonalitet slik at den kan reaktiveres ved å ta bilde av passet sitt. Så jeg ville googlet litt mer om det kanskje var noe hjelp.

Gammel 08-04-25, 09:33   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste at det nå, helt nylig, er lagt til ny funksjonalitet slik at den kan reaktiveres ved å ta bilde av passet sitt. Så jeg ville googlet litt mer om det kanskje var noe hjelp.

Dette stemmer, men du må ha et biometrisk (?) pass, og en telefon som kan lese det.
https://bankid.no/hjelp-bankid-app/aktivering-med-pass

annemede er ikke aktiv  
Gammel 08-04-25, 09:47   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte til med det der da jeg klarte å taste passordet feil tre ganger på rappen en kveld.... Frem med passet, ta bilde av passet, legge passet inntil telefonen, og det ordnet seg i alle fall

Gammel 08-04-25, 09:50   #8
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mitt gruff er en frustrasjon over en 9 åring som ikke føler seg bra og jeg klarer ikke finne ut hva Eller altså, joda, vi var til legen i januar og hun har lavt D vitamin, og litt lavt jern og folat, så leverposten, brokkoli og D vitaminpille (40 mg pr dag) Og nye blodprøver neste uke så jeg får snakke med legen etter at de svarene kommer antar jeg, men det er et slit å få henne på skolen hver dag, og det skal ikke være sånn. ER ikke i form, føler seg ikke bra, klager over at mor ikke bryr seg om henne, vil at jeg skal ta tempen, men har ikke feber, men mener hun føler seg syk.

Bahh, sånn har vi hatt det LENGE nå og jeg er sliten, Jeg teller dager og sekunder til påskeferien, og sommerfeien om 3 mnd etter det. For i feriene har hun det bedre. (Men det er undersøkt opp og ned i mente og hverken vi eller skolen finner at et har med mistrivsel å gjøre, det er vel heller det at i ferien kan hun legge aktivitetsnivået lavere etter ønske)

Gammel 08-04-25, 09:52   #9
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 60
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Myggstikk, spesielt når dei opptrer i flokk.

Gammel 08-04-25, 10:00   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

At det bare tok 2 dager etter nedtrapping fra 2 til 1 tablett før magen krangler igjen.
Og kløe under foten.

Gammel 08-04-25, 20:58   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var jernverdiene hennes, Malama?

Gammel 08-04-25, 22:05   #12
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva var jernverdiene hennes, Malama?

Innenfor normalen, men i nedre sjikt, 37 i et nornaloltåde på 20-101 på p-ferritin

Gammel 08-04-25, 22:12   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håper dere finner ut av det, det er frustrerende å ikke få noe svar eller noe som hjelper.

Gammel 09-04-25, 06:44   #14
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er akkurat det. Det er frustrerende. Og ikke vet jeg hvor mye som er psykisk i det. Man føler seg jo somregel ikke helt i slaget på morgenen. Jeg pleier si at søstra på 14 våkner ca når de passerer lekeplassen, halvveis mellom her og busstoppet. (Vanligvis, men de går lenger nå og tar et annet stopp. Det er et annet gruff vi ikke får gjort noe med. Rett over veien fra busstoppet bor der en mann med utfordringer innenfor rus og psykiatri. Som liker å se på jentene på busstoppet. Vise hjerter med hendene og sånn. Eller se med kikkert. Han har aldri noe på overkroppen der man ser ham i vinduet og går han til verandadøren kan man gjerne se at det har han ikke nedentil heller)

Men 14 åringen vedkjenner at hun er trøtt.
9 åringen mener selv det er noe annet. At hun ikke er i form.
I dag forventer jeg dog ikke noe slikt. Ikke så veldig i alle fall. For hun skal være med veninna hjemmefra skolen så leverer de foreldrene dem begge på kor (og vi hentet dem sikkert)
Så da regner jeg med hun vil på skolen. Selv om det sikkert er noe klaging på at jeg ikke bryr meg.bsre tvinger henne på skolen.

Gammel 09-04-25, 07:40   #15
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Blæh, jeg er forkjøla igjen. En uke frisk etter forrige runde som varte i over to uker. Jeg vil trene…

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 10-04-25, 07:36   #16
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Blæh, jeg er forkjøla igjen. En uke frisk etter forrige runde som varte i over to uker. Jeg vil trene…

Og topper det med omgangssyken…

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 09-04-25, 08:48   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

God bedring, Blånn.

Gammel 09-04-25, 09:08   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg venter på elektriker som skulle vært her for over en time siden.

Gammel 09-04-25, 09:28   #19
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring, Blånn!

Gruffer litt over alt jeg burde fått ferdig innen påskeferien, så egentlig gruffer jeg over meg selv og dårlig planleggingsevne.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 09-04-25, 11:38   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

God bedring, Blånn

gnuri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.