Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-24, 19:44   #381
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2024

Vært og spist lutefisk på restaurant med venninne. En av mine tradisjoner.

Gammel 16-12-24, 20:51   #382
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle gaver bestilt. Alle gaver sendt så det er håp at det kommer fram i tide. Julekort er gjort klart og de siste 2 går i posten i morgen.

Gammel 16-12-24, 22:12   #383
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mannen har pakket inn masse julegaver mens vi drikker solbær likør så her er stemningen på topp og rampenissen stakk! Herlig! 8 dager før jul.

Gammel 16-12-24, 22:14   #384
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg bare en gave igjen, og den er til kjæresten til minsten. Hun skal få gavekort på Bli Vakker eller noe sånt. Jeg og mannen har pakket inn alle gaver, så nå er vi så og si i boks med den delen av jula.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-24, 23:33   #385
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Her er det gjort omtrent ingenting, har fått frem litt adventspynt, handlet inn noe mat til jul da vi hadde hjemlevering rett før helgen. Jo, også er gaver som skal sendes sendt, masse gaver igjen.Det blir skikkelig lavterskel jul iår.
Jeg som vanligvis hører på mye julemusikk og ser julefilmer har ikke sett en film, eller hørt på julemusikk. Men sånn er det i år.

Gammel 17-12-24, 07:20   #386
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi hører på julemusikk hver gang vi baker eller spiller brettspill (sistnevnte gjør vi ofte). Det er kjempekoselig.

Gammel 17-12-24, 09:01   #387
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det spilles stadig oftere julemusikk hjemme hos oss også, mye mens det bakes eler pyntes julekaker i alle fall.

I dag skal jeg en tur etter jobb og få i havn de siste julegavene, utenom at jeg venter på noen i posten. Jeg venter også på julekortene som ble bestilt altfor sent så det blir littstress om de faktisk kommer i tide og de blir nyttårskort til en del, men det får bare bli sånn i år. Jeg hr antatt en "lave skuldre, lavterskl, det viktigste er folka og maten" tilnærming, svigermor kommer, vi har kontroll på maten, det blir jul .

(Men ikke for det, jeg leker med den ai-huskelsiten min som glemmer mer enn den husker, men det er bare for gøy da, jeg trenger nok fortsatt mine egne huskelister enda til ai bli bedre på slik. Så jeg har massevis av klesvask å ta tak i når jeg kommer hjem (rekker jo ikke mer enn et par maskiner idag så jeg må fortsette i morgen) og stuegulvet er enda lagt fra klart til støvsuging, og der er ikke plass til juletreet, men det er enda en uke til jul, så det skal bli, det skal bli, alt skal ordne seg og det blir jul

Gammel 17-12-24, 11:18   #388
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg på både julegenser (delvis hjemmelagd) og julelue (strikket av moren til en venninne). Kollegaene synes det er hyggelig og mange har noe julete på seg selv også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 20:22   #389
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt på meg den grelle julekjolen i dag.

Gammel 17-12-24, 20:25   #390
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasser rundt hjemme i julepysj bukse og en juletopp jeg har. Behagelig og sesongrettet.

Gammel 17-12-24, 20:27   #391
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

I dag var eg og mannen og kjøpte siste gåva før vi gjekk på restaurant og åt lutefisk. Åt og åt og åt. Håpar eg rekk å bli svolta til pinnekjøtet neste tysdag.

Gammel 17-12-24, 20:34   #392
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

I kveld fikk mannen og jeg ordnet noen gaver og litt mer mat til jul. Har fortsatt noe igjen, men det må gjøres på egenhånd, Gave til mannen blant annet. Har litt mer kontroll nå.

Og nå ser jeg Love Actually.

Sist redigert av Millen : 17-12-24 kl 21:15.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-24, 20:44   #393
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mye mulig at jeg vil slette dette snart.

Jeg synes denne julen er litt vanskelig. Synes det er tungt å pynte til jul og skape julestemning hjemme i år. Minstemann er hos meg denne uken, så jeg burde absolutt benytte muligheten til å kjøpe og pynte juletre, bake pepperkakehus som barna kan pynte, lage litt god julemat og generelt skape den lune, gode julestemningen.
Men jeg har null motivasjon. Har en pågående konflikt med mamma, og har kuttet kontakten med henne. Det er vanskelig å møte pappa pga det. Han har fått Parkinsondiagnose i høst, og har også begynnende(?) parkinsondemens. Jeg orker ikke å snakke med søsteren min, for hun er på mammas side i denne konflikten (de to er som erteris).
For hver dag som går får jeg mer og mer dårlig samvittighet for den manglende julestemningen her hjemme. Også ble jeg så utrolig lei meg da Storesøster, som alltid har elsket jul, sa til meg at hun gruer seg til jul og at vi ødela julen for henne da vi skilte oss.

Gammel 17-12-24, 20:53   #394
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Å Molly. Så vondt! Konflikter med familie kan være så aldeles altomfattende og kreve så mye energi. Og når man da på toppen av det hele står alene med ansvaret for julefeiring, så må det være fryktelig tungt.
Klarer du å "fake it til you make it"? Ikke sånn store greier, men finne fram litt pynt, gjerne la Storesøster være med å bestemme hva som skal fram osv. Pleier dere å ha juletre? Gjerne ta henne med på pynting av det også om du orker.
Skulle ønske jeg kunne hjelpe og være med deg!

Gammel 17-12-24, 21:06   #395
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Molly

Jeg har vært på julegaveshopping med eldstejenta i dag. Hun falt veldig for et par pensko hun kom over i en skobutikk, og siden hun ikke ønsker seg noe i år ble vi enige om at hun ønsker seg dem, og at hun kunne gå en tur på Normal, så kunne jeg kikke litt mer i skobutikken så lenge. Hun får en annen gave i tillegg, som jeg allerede har kjøpt og som blir en overraskelse, så da er det greit at dette ikke blir det. De blir pakket inn og lagt under juletreet likevel (viktig ), for hun trenger dem egentlig ikke før hun skal på fest andre juledag.

I tillegg fikk hun kjøpt noen gaver til søsken og venner, jeg fikk kjøpt litt lokalmat på julemarkedet (medisterkaker, grov julepølse, diverse oster ... ) og et par avskårne amaryllis til den vasen hvor jeg alltid har amaryllis til jul. Stadig et hakk nærmere, jeg tar litt hver dag. I morgen skal jeg en tur på Nille og kjøpe noen stearinlys.

Gammel 17-12-24, 21:16   #396
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Molly

Gammel 17-12-24, 21:22   #397
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

molly

Jeg har vært på shopping i dag. Glemt noen ting, ordnet mye og det er jo enda en uke til jul så det skal gå bra å få tak i resten.

Så må jeg bare ta i et tak, dra meg opp av sofaen og gjøre noe fornuftig for å få huset mer klart til jul da

Gammel 17-12-24, 21:26   #398
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Klem til Molly.

Gammel 17-12-24, 21:27   #399
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Molly

Gammel 17-12-24, 21:28   #400
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg aner ikke hva Helten skal få, han har så rare ting på lista. Ellers er vi ferdige med barn, svigerbarn og barnebarn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.