Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-23, 22:05   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Kanskje alkohol burde forbys på samme måte som narkotika?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 22:10   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det Floksa sa. Og så har jeg ingen tro på at det hjelper å forby alkohol.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 22:30   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kanskje alkohol burde forbys på samme måte som narkotika?

Siden ingen bruker narkotika nå som det er forbudt, mener du?

Menn voldtar helt uberuset også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 23:22   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste en artikkel i en avis i dag om noe som i mine øyne var voldtekt (sex uten samtykke) men hvor det ikke kunne brukes den lovhjemmelen men en mye mindre alvorlig hjemmel, som fikk meg til å innse behovet for å få på plass samtykkeloven fortere enn svint. Når det ikke holder at man sier nei, men at man må gjøre fysisk motstand for at det skal være voldtekt, er ert noe SYKT galt i verden!

Og dette hører vel hjemme i gruffe eller Såpekassetråden, det kan umulig være en uopupulør mening.

Gammel 01-03-23, 08:29   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg blir alltid forundra når eg kjem inn på taxfreen på Gardermoen og ser den frie flyten av alkohol. Ein gong skulle eg kjøpe med røyk til bror min, og måtte spørre vakten kor ein fann tobakk. Det var ein skikkelig walk of shame forbi ein vegg og inn i eit avlukke. Og fint er det, at det ikkje står slik at ein ser det med ein gong. Men eg forundrer meg likevel over den frie flyten av alkohol og kontrasten mellom desse to tinga som er svært skadelege, begge to.

Gammel 01-03-23, 08:37   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tax-free er et helt meningsløst konsept som må avvikles.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 08:40   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Helt enig.

Men da må hvit toblerone overføres til kiwi

Gammel 01-03-23, 08:45   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Folk må slutte å bruke parfyme!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 08:56   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Helt enig.

.. og m&m's

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 22:20   #10
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Helt enig.

Du mente Coop-gruppen siden de er i gåavstand for meg, sant?

Gammel 02-03-23, 08:10   #11
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi trenger ikke ha tilgang til alt hele tiden. Hvis vi skal spare strøm og ressurser, kan vi godt slutte å ha vinteroppvarmede kunstgressbaner og skianlegg med kunstsnø.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 22:18   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jeg helt veldig enig i.

Gammel 01-03-23, 08:58   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig i det med at tax free bør avskaffes, det er et latterlig konsept. I prinsippet er det jo sponsing av alkohol til folk som har råd til å reise til utlandet, og det synes jeg ikke vi burde drive med.

Det er jo ingenting i veien for å kjøpe utenlandsk godteri, som hvit toblerone etc., når man reiser til utlandet, men det er ingen grunn til at det skal være spesielt billig på flyplasser.

Gammel 01-03-23, 08:59   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digresjon: Jeg har fått en svigersønn som alltid kjøper med Toblerone.

Sist redigert av Blondie : 01-03-23 kl 09:09.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 09:08   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Tax free salget er også med på å sponse små flyplasser. Flere hadde måttet legges ned om det forsvant. Sånn apropos

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 09:20   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske få større endringer som ikke ville ha negative konsekvenser som må vurderes (og eventuelt gjøres noe med) hvis man skulle gjennomføre dem. Ofte må man endre på mer enn bare den ene tingen for at ting skal bli bedre i sum.

Gammel 01-03-23, 09:24   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ingen tvil om at alkohol (og tobakk) ville vært forbudt om det ble funnet opp i dag.
Og selv om forbud ikke nødvendigvis gjør at ingen drikker og og ingen går til grunne så ville jo et generelt alkoholforbud spart mange, mange liv.
Alkoholforbud er ingen kampsak for meg, men heller alkoholforbud enn legalisering av cannabis. Og ikke minst Tone ned bruken av alkohol i alle sammenhenger. I forsvaret feks. Eller på julebord. Fotballkamp. Altså det er mange settinger det alkohol skaper mye krøll.
Sånn, da et tråden sporet tilbake til upopulære meninger.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 09:45   #18
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er vel ingen tvil om at alkohol (og tobakk) ville vært forbudt om det ble funnet opp i dag.
Og selv om forbud ikke nødvendigvis gjør at ingen drikker og og ingen går til grunne så ville jo et generelt alkoholforbud spart mange, mange liv.
Alkoholforbud er ingen kampsak for meg, men heller alkoholforbud enn legalisering av cannabis. Og ikke minst Tone ned bruken av alkohol i alle sammenhenger. I forsvaret feks. Eller på julebord. Fotballkamp. Altså det er mange settinger det alkohol skaper mye krøll.
Sånn, da et tråden sporet tilbake til upopulære meninger.

Ja, det er jo ingen tvil om hvilke kostnader, både økonomiske og helsemessige man hadde unngått om alkohol var forbudt. Tror det hadde hatt stor innvirkning på antallet seksuelle overgrep, siden det ble diskutert her så har vi jo erfaringene fra den kvinnelige rekrutten i Forsvaret ferskt i minne - helgene var verst for da var de fulle.

Men upopulær mening er det like fullt, selv om det ville hatt helt hinsides store fordeler for samfunnet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-23, 10:25   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alkoholforbud har vel vært innført med relativt dårlige resultater tidligere og jeg tror på ingen måte det hadde fungert særlig godt.

Min upopulære mening er at ingenting har ført så mye faenskap med seg som religion, og at all form for religion burde forbys. Neida. Joda. Neida. Ikke forbys. Men begrenses til privatsfæren og kun kunne praktiseres når det ikke plager andre. Inkludert andre som deler samme tro. Sterkt skille mellom stat og kirke.

Gammel 01-03-23, 10:48   #20
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Alkoholforbud har vel vært innført med relativt dårlige resultater tidligere og jeg tror på ingen måte det hadde fungert særlig godt.

Min upopulære mening er at ingenting har ført så mye faenskap med seg som religion, og at all form for religion burde forbys. Neida. Joda. Neida. Ikke forbys. Men begrenses til privatsfæren og kun kunne praktiseres når det ikke plager andre. Inkludert andre som deler samme tro. Sterkt skille mellom stat og kirke.

Den meningen er ikke upopulær hos meg, altså! Jeg er helt enig med deg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.