|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Haddy og bokaHar hørt om opp til flere som trekker seg fra AP i dag. Mange unge dessverre.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Haddy og boka
Det er greit at det er moderne hotellamper, men hensikten til fotografen er selvsagt å få det til å se ut som en glorie. Jeg syns det er et ganske funny bilde, og ser ikke noe problem med å bruke det. Det er jo satirefotografi!
|
|
|
#4 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haddy og bokaJeg humrer godt av glorien. Selvpåført sådan, han ser seg selv som en med glorie.
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
Sv: Haddy og bokaJeg hører hjemme på venstresida og kunne vurdert å stemme AP på sikt. Det kommer aldri til å skje så lenge de lar Giske få makt.
|
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Haddy og bokaPartipisken i AP er fortsatt hard. De lojale og skikkelige folka lufter i svært liten grad skittentøyet utenfor rekkene. Jeg fikk sjokk her om dagen da jeg så en av nestorene i lokallaget ytre et forsiktig hint på facebook om at kanskje valgkomiteen burde vurdere om det var på tide at Gahr Støre erklærte seg takknemlig for den perioden han hadde fått tillit. Sjokket ble ikke mindre da lokale LO-ledere støttet utsagnet.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Haddy og bokaDette debattinnlegget syns jeg var veldig godt:
Sist redigert av Tallulah : 26-08-20 kl 12:45. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg får ikke åpnet linken. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Oj, skal rette opp. Her er den: https://www.tronderdebatt.no/jeg-bur...a/o/5-122-2993
|
|
|
#12 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Særdeles godt innlegg og bør leses av alle som mener dette som skjer nå er innafor.
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Haddy og bokaDenne fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min:
|
|
|
#15 |
|
fri
|
Sv: Haddy og bokaDet innlegget setter fingeren på nettopp det #metoo handler om, om hvordan makt korrumperer, og det er en kultur som har vært og fremdeles finnes i mange miljøer. På arbeidsplasser, i organisasjoner og til og med i vennegjenger og familier. Og ofte er det kvinner som taper på slik ukultur. Det forsvinner ikke fordi noen blir tatt på fersken. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
LaBanga setter fingeren på det. Har en rimelig lang mental liste over situasjoner hvor menn med makt har upassende atferd overfor kvinner, ofte unge og «nye» (de andre skygger banen eller er ikke i målgruppa) både på jobb og i organisasjoner. De er som regel sett opp til, kanskje «kjent» på sitt felt, nyter anseelse. Det er derfor de får holde på. Det dreier seg ikke om Trøndelag Ap. Sånn sett er vi en del av det alle sammen. Hver gang vi holder kjeft, later som ingenting, eller ikke ser det fordi vi ikke tror det. Det sto vel i en av de artiklene den siste uka at mediehus og journalister ikke hadde sett seg nok i speilet. Tror det var han fra Hordaland som skrev det? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Haddy og bokaTG har jo virkelig ikke skjønt det. Ikke i 2017 og ikke nå. Han har brukt disse årene på comeback. Strøket grasrota med hårene rundt om i by og bygd i Trøndelag. De har slukt agnet. Hook, line and sinker. Han har tydelig ikke brukt tiden til refleksjon. Der er jo håpløst åpenbart når man leser "avskjedsbrevet" hans. Dette skulle ikke vært nødvendig. For noen. Verken varslerne, Ap, familien hans eller det norske folk skulle måtte forholde seg til enda en runde. Hadde han skjønt tegninga i 2017, så hadde vi vært spart for dette. Men noen må ha det inn med teskje. Og han skjønner det jo fortsatt ikke. Dessverre. Men nå skal han i hvert fall ikke komme i maktposisjon i politikken.
|
|
|
|
#18 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haddy og bokaVeldig bra innlegg. Takk for linken! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Haddy og bokaVeldig glad for at Anette Trettebergstuen faktisk går ut på NRK og sier at det er for tidlig at Giske kommer tilbake. Det er helt riktig.
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Haddy og bokaEn skulle jo tro at jeg var blitt immun snart mot #metoo-historier, men jeg lar meg fortsatt sjokkere. Spesielt når jeg vet at dette fortsatt foregår med velsignelse av da blant annet Trøndelag Ap. Det er den eneste måten jeg kan tolke valget deres på. "Vi ofrer noen ungjenter for vi synes TG har så mange andre gode kvaliteter, så tafsing ser vi mellom fingrene på."
|
![]() |
|
|