|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#381 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2016Utfordringen oppstår når de er veldig ulike i alder. Minste blir lei seg hvis det sendes ut kort uten henne, jeg synes det blir feil å sende ut bilder av bare et barn. Det er lettere å la være har vi kommet frem til.
![]() |
#382 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg får en del julekort med bilder av bare de yngste ungene, og synes ikke det er vanskelig å forstå at eldre unger ofte ikke vil være med lenger, så jeg tenker det er greit.
![]() |
![]() |
#383 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg tror faktisk ikke vi har fått julekort hvor ikke alle hjemmeboende barn eller hele familien er med, selv der (noen av) barna er i tenårene, men når det er sagt ville jeg aldri stusset om vi fikk julekort med bare det/de yngste barnet/barna. Jeg synes barnets ønske om at det blir sendt julekort med bilde av henne på ikke uten videre skal avfeies fordi de eldste ikke vil være meg lenger, de har tross alt fått velge selv og hennes ønske er akkurat like viktig.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 23-11-16 kl 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Juletråden 2016Da hadde jeg sendt med bare henne. Helt klart. Hvorfor skal hun utelukkes fordi storesøsknene føler seg for stor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2016Hun avfeies ikke, vi diskuterer det med henne. Vi har en familiehistorie hvor mye med jul er vanskelig, kanskje spesielt med dette med antall barn. Det tenker jo selvsagt ikke hun på, men vi diskuterer fortløpende o hva som er best med tanke på julekort. Når jeg får helt vondt i magen ved tanken på å bare sende julekort med et barn, tenker jeg det er signal nok for meg egentlig.
![]() |
#386 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Juletråden 2016Man merker jo at det blir julekort med et barn mindre stadig vekk, de blir større, voksne og er ikke spesielt interesserte i og være med. Spesielt i familier med flere "kull", nå er vi ofte nede i de yngste, for de eldste er så store at de går på skole andre plasser. Jeg og mannen snakket om dette i fjor, at snart er det vår tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2016Ja, de fleste kommer vel dit til slutt. Selv med tette barn er det vel usannsynlig at alle barna vil droppe julekort samtidig.
![]() |
#389 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg må slutte å la meg imponere av at jeg har et par-tre julegaver i boks i midten av november. Siste opptelling viser at jeg har ni innhandlet og innpakket, et par til i poser uten papir - og jeg mangler nesten 30. Det er ikke av typen masseproduksjon. Jeg tror jeg skal nøye meg med å være fornøyd med å være halvveis ved månedsskiftet. Og: Jeg har pakket inn 72 kalendergaver. Det er jeg usannsynlig happy for. Mannen får feste dem på kalenderne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2016Tre julegaver til fikset på 5 minutter i ettermiddag.
![]() |
#392 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juletråden 2016Jeg mangler bare 2-3 gaver nå, og eskene med advent/julepynt står nede i stua.
![]() |
![]() |
#393 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2016Vi mangler bare to gaver vi også. Julepynting er vi derimot ukevis unna og eneste adventspynt er adventsstake, krans på døra og lys ute.
![]() |
#394 |
Off the map.
|
![]() Sv: Juletråden 2016Mangler gave til niese 10, niese 6, niese 3, nevø 7 og nevø 5.
![]() |
#395 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Juletråden 2016Mangler gave til mannen, men vet hva jeg skal kjøpe. Gave til ene ungen er bestilt, men siden den er bestilt fra utlandet så er jeg spent på om vi rekker å få den.
![]() |
#397 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 20169 av 12 gaver i boks, og jeg vet hva jeg skal gi de tre siste også. I dag må jeg sjekke om vi har adventslys igjen fra i fjor, og jeg må kjøpe servietter til adventskosen. Vi har tradisjon med familiesammenkomst på adventssøndagene, ingen stor sak, men prøvesmaking av julekaker og sjokolade med krem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2016Da har jeg bestilt 3 stk fotokalendere til besteforeldre. Jeg vurderte å droppe det i år, men vi har holdt på med dette i 14 år nå, så da får jeg vel fortsette litt til. Dessuten er dette den eneste måten faren til mannen ser hva som skjer med barna våre. De har ikke noe kontakt. Så vi tvinger på han bilder av de om ikke annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2016Hey, nå er jeg i gang. Har bestilt et par julegaver til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2016Fått opp litt adventspynt og kjøpt svibler og amaryllis. Snart ut og se på tenning av julegran og høre korpset spille.
![]() |
|
|