Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-16, 12:09   #381
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Utfordringen oppstår når de er veldig ulike i alder. Minste blir lei seg hvis det sendes ut kort uten henne, jeg synes det blir feil å sende ut bilder av bare et barn. Det er lettere å la være har vi kommet frem til.

I-landsproblemer der altså, men det er jo en vurdering tross alt.

Gammel 23-11-16, 12:18   #382
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får en del julekort med bilder av bare de yngste ungene, og synes ikke det er vanskelig å forstå at eldre unger ofte ikke vil være med lenger, så jeg tenker det er greit.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 12:21   #383
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror faktisk ikke vi har fått julekort hvor ikke alle hjemmeboende barn eller hele familien er med, selv der (noen av) barna er i tenårene, men når det er sagt ville jeg aldri stusset om vi fikk julekort med bare det/de yngste barnet/barna. Jeg synes barnets ønske om at det blir sendt julekort med bilde av henne på ikke uten videre skal avfeies fordi de eldste ikke vil være meg lenger, de har tross alt fått velge selv og hennes ønske er akkurat like viktig.

Sist redigert av Myria : 23-11-16 kl 12:28.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 12:28   #384
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Da hadde jeg sendt med bare henne. Helt klart. Hvorfor skal hun utelukkes fordi storesøsknene føler seg for stor?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 12:40   #385
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun avfeies ikke, vi diskuterer det med henne. Vi har en familiehistorie hvor mye med jul er vanskelig, kanskje spesielt med dette med antall barn. Det tenker jo selvsagt ikke hun på, men vi diskuterer fortløpende o hva som er best med tanke på julekort. Når jeg får helt vondt i magen ved tanken på å bare sende julekort med et barn, tenker jeg det er signal nok for meg egentlig.

Jeg tenker ikke at andre reagerer, selvsagt, det er mer min egen følelse. Vi får sikkert endel kort med bare noen av barna på etterhvert vi også.

Gammel 23-11-16, 12:49   #386
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Man merker jo at det blir julekort med et barn mindre stadig vekk, de blir større, voksne og er ikke spesielt interesserte i og være med. Spesielt i familier med flere "kull", nå er vi ofte nede i de yngste, for de eldste er så store at de går på skole andre plasser. Jeg og mannen snakket om dette i fjor, at snart er det vår tur.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 13:50   #387
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, de fleste kommer vel dit til slutt. Selv med tette barn er det vel usannsynlig at alle barna vil droppe julekort samtidig.

Gammel 24-11-16, 11:02   #388
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg laget og bestilt fotokalendere og noen større bildeprints, så da er julegavene til svigers så godt som i box.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-16, 23:50   #389
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg må slutte å la meg imponere av at jeg har et par-tre julegaver i boks i midten av november. Siste opptelling viser at jeg har ni innhandlet og innpakket, et par til i poser uten papir - og jeg mangler nesten 30. Det er ikke av typen masseproduksjon. Jeg tror jeg skal nøye meg med å være fornøyd med å være halvveis ved månedsskiftet. Og: Jeg har pakket inn 72 kalendergaver. Det er jeg usannsynlig happy for. Mannen får feste dem på kalenderne...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 14:47   #390
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har fått tak i 50 % av julegaven til Mannen! Gådd, nå er jeg så fornøyd med meg selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 19:33   #391
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tre julegaver til fikset på 5 minutter i ettermiddag.

Gammel 25-11-16, 19:53   #392
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler bare 2-3 gaver nå, og eskene med advent/julepynt står nede i stua.

Gammel 25-11-16, 20:03   #393
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Vi mangler bare to gaver vi også. Julepynting er vi derimot ukevis unna og eneste adventspynt er adventsstake, krans på døra og lys ute.
Jobben til mannen pleier å leie en teaterforestilling for alle ansatte m/familie hvert år. I fjor så vi Tonje Glimmerdal i begynnelsen av desember. Denne gangen blir det Reisen til Julestjernen i januar. Litt dumt at det er etter jul/nyttår, da er liksom julestemningen totalt over, men skal vel ikke klage når man får det gratis.

Gammel 25-11-16, 20:19   #394
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Mangler gave til niese 10, niese 6, niese 3, nevø 7 og nevø 5.

Men vi kjøper ikke til så mange. Prøver å roe ned gavehysteriet.
Har kjøpt inn ulltøy og treningstøy til datter på 13. Og lillebror får PS4, fra oss og besteforeldre.

Gammel 25-11-16, 21:45   #395
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Mangler gave til mannen, men vet hva jeg skal kjøpe. Gave til ene ungen er bestilt, men siden den er bestilt fra utlandet så er jeg spent på om vi rekker å få den.

Resten av gavene er i boks.

Gammel 25-11-16, 22:46   #396
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Første gave er i boks!

Gammel 26-11-16, 06:24   #397
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

9 av 12 gaver i boks, og jeg vet hva jeg skal gi de tre siste også. I dag må jeg sjekke om vi har adventslys igjen fra i fjor, og jeg må kjøpe servietter til adventskosen. Vi har tradisjon med familiesammenkomst på adventssøndagene, ingen stor sak, men prøvesmaking av julekaker og sjokolade med krem.

Neste uke drar jeg til København, og ser fram til fine dager med rusling rundt i ulike deler av sentrum og selvsagt et besøk i tivoli.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 13:37   #398
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg bestilt 3 stk fotokalendere til besteforeldre. Jeg vurderte å droppe det i år, men vi har holdt på med dette i 14 år nå, så da får jeg vel fortsette litt til. Dessuten er dette den eneste måten faren til mannen ser hva som skjer med barna våre. De har ikke noe kontakt. Så vi tvinger på han bilder av de om ikke annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 14:12   #399
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hey, nå er jeg i gang. Har bestilt et par julegaver til!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 15:27   #400
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fått opp litt adventspynt og kjøpt svibler og amaryllis. Snart ut og se på tenning av julegran og høre korpset spille.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.