|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Om du hadde lest tråden hadde du sett at det betyr lite. Men skolen kommer ikke til å tilrettelegge for at ungene dine kan ta igjen det de evt. mister de fredagene du tar dem ut.
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Nei og det er jo heller ikke slik at 100% av de som tar ungene ut av skolen forventer tilrettelegging eller egentlig er fulle av dissrespekt for hva skolen er og står for.
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneMen Floksa, må ikke dere melde fra samme dag om barnet ikke kommer på skolen?
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneDet var bare så off. Det er som å si, hvis noen sier at "det er et problem at det blir flere fattige barn i Norge" å svare "jammen, det finnes jo masse rikinger, så jeg forstår ikke dette med at fattigdom skal være et problem?"
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg tror leger opplever denne "bestillerkulturen" som minst like problematisk som det vi andre gjør. Jeg har til gode å høre fra noen som har jobbet som almennlege at de IKKE har opplevd et ekstremt press fra pasienter som bare SKAL HA den sykemeldingen, og som drar videre til neste lege og til neste dersom de ikke får det, til de får finpusset historien tilstrekkelig til at noen går på den, eller de treffer en softie.
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneSkremmern, jeg vet ikke om lærere flest har en slik holdning? Jeg har ikke fått tøysete sykmeldinger som jeg kan huske. Jeg synes det blir umulig å ikke ha som utgangspunkt at legeerklæringer er genuine, skal jeg være ærlig. Jeg kan nå i alle tilfeller ikke mene en eneste ting om legeerklæringers ekthet da jeg overhodet ikke har peil på detaljene ved elevene mine sin helse.
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneDet er vel strengt tatt bare jeg og rine som har sagt noe om leger, bare for å ta de andre lærerne i forsvar. Jeg startet det, og det var fordi jeg ble provosert over at det ble antydet at vi ikke stilte spørsmålstegn ved elevers sykdomsfravær. Å lage det til en generalisering som innebærer at jeg mistror alle legeerklæringene jeg mottar, det får stå for deres regning. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg vil ha meg frabedt å mene noe som helst om leger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneMen dere: Nå skal Erna overta makta. Hun lover bedre lærere. Superlærere, faktisk. Da kan det da ikke være så farlig med en liten sydentur/pølseselgerpermisjon i ny og ne?
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Elevene er mest opptatt av at de mister frukten.
|
|
|
#11 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneDette forumet består jo bare av leger og lærere. :generaliserer:
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneLegeerklæringer er ofte ekte nok, men de sier sjeldent noe om hva skolebarnet faktisk kan utføre av aktivitet på skolen. En legeerklæring er heller ikke en formaning som skal følges til punkt og prikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det er jeg helt enig i. I det øyeblikket man drar "da må du skaffe legeerkæring"-kortet, så har man egentlig spilt seg selv som lærer ut på sidelinjen. På tross av at jeg dro opp "dustete legeerklæringer", så mener jeg at skolen ber for ofte om legeerklæringer. Legeerklæringer er riktig i en del tilfeller, men i mange tilfeller helt overflødige. Lærere er tidvis for opptatt av "dokumentasjon" etter mitt syn. Begge parter (både skolen og helsevesenet) presser på hver sitt vis elevene i en retning vi jo egentlig ikke ønsker dem. Jeg er oppriktig bekymret for at en generasjon unge sykeliggjøres på den måten. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg har ikke ment en eneste ting om leger. Ikke her, og ikke i noen andre tråder. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg derimot mener noe både om leger og lærere, om politikere og det meste. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg syns dette er veldig rigid, selv om det per def ikke rammer oss. Vi kan stort sett ta ferie når vi vil, men jeg husker veldig godt barndommen min, hvor jeg ble sendt på ferie til Island om sommeren, og det at vi fikk ferie 1 uke i begge ender gjorde at dette ble økonomisk mulig å gjennomføre (familie på 5 som delte en Grandiosa på fredager iblant, med mengder av bakt potet for å mette).
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsregleneJeg synes det er merkelig med skoler som har kort dag på onsdager. I nabokommunen her har de det også sånn. De burde jo mye heller hatt kort skoledag på fredagene, men grunnen til det er jo at lærerene har møter etter skoledagen, og det gidder de vel ikke på fredagene. Men det hadde i alle fall laget helgen mere fleksibel for de fleste familiene til skolebarn, og mindre fravær på fredager tror nå jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|