Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjerringsko - hva er det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-16, 08:31   #381
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

I min iver etter å bomme på elevenes klesstil hender det at jeg ender opp litt kjerring (og gøyal). Heller det enn å se ut som en rynkete og utslitt variant av ungdommene.

Gammel 20-04-16, 08:58   #382
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Har lyst på nye joggesko jeg kan bruke til kjole og skjørt. . Hvem har bra utvalg av sånne fine Nike for eksempel (ikke air, og ikke typiske løpesko)?

Henger meg på siden jeg også på utkikk etter Nike som passer til kjole.

Jeg har fryktelig lyst på helt hvite Nike men lar meg, dessverre, påvirke av flere kommentarer om at det er en "viss" aldersgrense på helt hvite joggesko og at det passer bedre med farge på Nikes når man er 45 pluss.

Gammel 20-04-16, 09:07   #383
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg har fryktelig lyst på helt hvite Nike men lar meg, dessverre, påvirke av flere kommentarer om at det er en "viss" aldersgrense på helt hvite joggesko og at det passer bedre med farge på Nikes når man er 45 pluss.

Ikke hør på dem da! Her må jeg si at det er ungdommen som har tatt hvite sneakers fra gæmlisene, det ble tidligere kun sett på pensjonister i Florida.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 09:11   #384
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Aldersgrense altså? haha. Så mye rart.

Gammel 20-04-16, 09:19   #385
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke hør på dem da! Her må jeg si at det er ungdommen som har tatt hvite sneakers fra gæmlisene, det ble tidligere kun sett på pensjonister i Florida.

Det er jo helt sant, jeg ser for meg et eldre par som spiller golf i Florida med hvite sneakers

Men helt ærlig - nå er det så mange som går med hvite Nikes i alle aldre. Min datter er litt opptatt av at vi ikke går med samme skotøy, og jeg har tross alt litt forståelse for dette ønsket. Alt avhengig av stil og personlighet selvfølgelig - men jeg må innrømme at jeg synes det er en viss forskjell på å gå med hvite kule Nikes i alder av 35 og 45. Merker jeg er mye mer bevisst nå på alder, men det er jo mitt eget problem!

Gammel 20-04-16, 09:20   #386
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvor ser du det? Nå har jeg bladd meg mange sider tilbake uten å finne noen kommentarer som uttrykker akkurat dette. (For min del er hvite joggesko - ja, noe som helst hvitt - helt uaktuelt, men det er ikke fordi jeg er toogførr.)

(Ser det neste innlegget ditt, og det er kanskje utenfor forumet du har hørt slike kommentarer?)

Jeg hadde ellers ikke den ringeste anelse om at hvite joggesko var trendy før denne tråden blomstret opp igjen. Helt oppriktig.

Gammel 20-04-16, 09:23   #387
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Aldersgrense altså? haha. Så mye rart.

Det er jo ikke aldersgrense men som sagt, nå som jeg har blitt 45 år må jeg si jeg tenker mye mer over hva som er passende og ikke i forhold til alder.

Jeg opplever at mange sier at helt hvite joggesko har en aldersgrense. Nei, jeg liker det ikke, men samtidig er jeg litt enig. :helt ærlig:

Gammel 20-04-16, 09:26   #388
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hvor ser du det? Nå har jeg bladd meg mange sider tilbake uten å finne noen kommentarer som uttrykker akkurat dette. (For min del er hvite joggesko - ja, noe som helst hvitt - helt uaktuelt, men det er ikke fordi jeg er toogførr.)

(Ser det neste innlegget ditt, og det er kanskje utenfor forumet du har hørt slike kommentarer?)

Jeg hadde ellers ikke den ringeste anelse om at hvite joggesko var trendy før denne tråden blomstret opp igjen. Helt oppriktig.

Vel, da jeg gikk hjem fra jobb i går tror jeg nesten ikke jeg så et kvinnemenneske uten hvite joggesko. De aller fleste veldig unge, trendy og kule. Det var nesten litt komisk. (Jeg bor og jobber i bydel Grünerløkka forresten ) Så møtte jeg på datteren min og vennegjengen på fotballbanen, de hadde alle hvite Adidas og Nikes.

I denne konteksten tenker jeg at jeg kanskje kjøper et par røde eller svarte Nikes til "kjerringkjolene" mine, og ikke hvite som "alle" andre. :vill og gal:
:-)

Og nei, jeg har ikke lest her på forumet at hvite joggesko har aldersgrense men jeg opplever at det ikke er en så uvanlig oppfatning mange har. Det er mye som skjer når man bikker 45 føler jeg, mange "velmenende" råd!

Gammel 20-04-16, 09:29   #389
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må være blind på begge aua, eller så er kleskoden helt annerledes i Lillestrøm og bak slottet.

Kanskje slå til med et par vestkanttøfler med det samme, for å rendyrke konseptet med hvite sko?

Gammel 20-04-16, 09:30   #390
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

[quote=Bluen;4394926]Hvor ser du det? Nå har jeg bladd meg mange sider tilbake uten å finne noen kommentarer som uttrykker akkurat dette. (For min del er hvite joggesko - ja, noe som helst hvitt - helt uaktuelt, men det er ikke fordi jeg er toogførr.)

Jeg hadde ellers ikke den ringeste anelse om at hvite joggesko var trendy før denne tråden blomstret opp igjen. Helt oppriktig.[/QUOTE]

Da lurer jeg helt oppriktig på hvor du bor. Jeg synes ikke jeg ser så mye annet en trange buker og hvite joggesko, OVERALT!

Gammel 20-04-16, 09:32   #391
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg må være blid på begge aua, eller så er kleskoden helt annerledes i Lillestrøm og bak slottet.

Kanskje slå til med et par vestkanttøfler med det samme, for å rendyrke konseptet med hvite sko?

Lillestrøm? Nekter å tro det kan være så annerledes, he-he. Men fantastisk alternativ du kom opp med. Love it!

Gammel 20-04-16, 09:32   #392
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste heller ikke at hvite joggesko var trendy.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 09:35   #393
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjølv eg har kvite Nike free altså

Gammel 20-04-16, 09:39   #394
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Altså, jeg er overhode IKKE en trendekspert men observerer at svært mange går med hvite joggesko om dagen. Jeg oppholder meg en del på Westerdahls for tiden og der vil jeg si at nesten 8 ut av 10 går med hvite Nike Air Max eller Adidas, elever og ansatte (pålitelig observasjon gjennom mange uker med egne øyne ).

I påsken var jeg i Stockholm. Der var det komisk mange som gikk med hvite joggesko og det var der jeg ble skikkelig hekta. Så utrolig mange fine stiler med hvite joggesko, både unge trendy og eldre mer klassiske og alt mulig av stiler!

Men så langt har jeg ikke kjøpt hvite, men er stadig i tenkeboksen - trendy or not!

Gammel 20-04-16, 09:40   #395
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette noen gang, men på fullt alvor: Dere tenker for mye! Gå nå bare i de skoene dere vil! Jeg synes jeg ser all slags sko, på all slags damer, i alle slags aldre. Jeg kan forresten ikke huske å ha sett noen hvite joggesko, men jeg kan ha sett hundrevis. Jeg tror ikke man normalt sett husker fottøyet på folk man passerer i stor grad.

Gammel 20-04-16, 09:42   #396
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må befinne oss i veldig ulike kretser, Lisa. Jeg har aldri hørt noe om at man ikke kan bruke hvite sneakers når man er over en viss alder. Om det "passer" eller ikke kommer jo an på stilen man har ellers, ikke alder.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 09:49   #397
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi må befinne oss i veldig ulike kretser, Lisa. Jeg har aldri hørt noe om at man ikke kan bruke hvite sneakers når man er over en viss alder. Om det "passer" eller ikke kommer jo an på stilen man har ellers, ikke alder.

Ja, nettopp! Er jo egentlig enig og som jeg også sa og er helt enig i er alt avhengig av stil og personlighet. Min beste venninne er 54 og kan fint ha både Converse og hvite Nikes. Jeg derimot er overhode ikke typen til å gå med hva jeg vil og har en altfor "kjerringaktig" stil i utgangspunktet, da blir det bare "kleint". Og jeg hverken kan eller vil være type mor som går rundt med samme klær som tenåringen, virkelig ikke!

Gammel 20-04-16, 09:50   #398
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette noen gang, men på fullt alvor: Dere tenker for mye! Gå nå bare i de skoene dere vil! Jeg synes jeg ser all slags sko, på all slags damer, i alle slags aldre. Jeg kan forresten ikke huske å ha sett noen hvite joggesko, men jeg kan ha sett hundrevis. Jeg tror ikke man normalt sett husker fottøyet på folk man passerer i stor grad.

Amen! Hilsen dame, snart 44, med hvite/grå New Balanse. Som hun jevnlig bruker til kjole.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg NEWU420SLWS-p.jpg (174,5 KB, 6 visninger)
Gammel 20-04-16, 09:55   #399
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Men Canisa, hvite/grå NB er noe helt annet i min bok en hvite Nike Air Max!

Men for all del, ALLE må og skal gå med hva de vil, jeg mener virkelig ikke noe annet selv om jeg personlig føler at jeg ikke er typen til å gå med helt hvite sneakers! Og jeg kan gjerne ta tilbake det med alder, for det handler mye mer om stil og personlighet også for mitt vedkommende.

Gammel 20-04-16, 09:59   #400
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden er veldig merkelig. :fascinert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.