Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-07, 12:24   #381
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg bare synes det virker jævlig kjipt å bli henvist til inngangen for vaskepersonale når man som svart ung mann kommer for å begynne på jusstudiet, jeg.

Her er hele sakens kjerne. Det er tydeligvis mange her som overhode ikke har erfaring eller kjennskap til denne problemstillingen. Jeg tviler på at de som ikke ser hva denne saken dreier seg om kjenner en eneste brun eller svart person. Synd, for da kan man umulig forstå omfanget av hverdagsrasisme og hvordan dette fungerer i praksisk hver eneste dag for noen mennesker i dette landet. (Bortsett fra at kanskje barna deres har noen ”brune” venner i klassen sin eller at det kanskje bor noen ”otlendinger” i oppgangen!

Forøvrig - kjør på Mim - drit i om folk blir provoserte, det sier sitt synes nå jeg (blir fysisk uvel av mye av det jeg leser her)


Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:27   #382
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Her er hele sakens kjerne. Det er tydeligvis mange her som overhode ikke har erfaring eller kjennskap til denne problemstillingen. Jeg tviler på at de som ikke ser hva denne saken dreier seg om kjenner en eneste brun eller svart person. Synd, for da kan man umulig forstå omfanget av hverdagsrasisme og hvordan dette fungerer i praksisk hver eneste dag for noen mennesker i dette landet. (Bortsett fra at kanskje barna deres har noen ”brune” venner i klassen sin eller at det kanskje bor noen ”otlendinger” i oppgangen!

Forøvrig - kjør på Mim - drit i om folk blir provoserte, det sier sitt synes nå jeg (blir fysisk uvel av mye av det jeg leser her)

Dere er ikke lite frekke, hva vet dere om hvem vi kjenner eller omgås med. Hva tror dere at dere oppnår med å bli så useriøse, sure, provoserte, usaklige? Jeg slutter i alle fall å ta dere på alvor.

Jeg gjentar, det er ingen i denne diskusjonen som støtter rasisme.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:29   #383
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Dere er ikke lite frekke, hva vet dere om hvem vi kjenner eller omgås med. Hva tror dere at dere oppnår med å bli så useriøse, sure, provoserte, usaklige? Jeg slutter i alle fall å ta dere på alvor.

Jeg gjentar, det er ingen i denne diskusjonen som støtter rasisme.

Som sagt, forhåpentligvis vil provokasjon får folk til å tenke litt over hva de sier og hva slags holdinger de gir utrykk for

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:34   #384
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Som sagt, forhåpentligvis vil provokasjon får folk til å tenke litt over hva de sier og hva slags holdinger de gir utrykk for


Leste du virkelig det jeg skrev rett over? Uttalelser jeg ikke tar på alvor får i alle fall ikke meg til å tenke. Det er ingen ting i veien med mine holdninger, hvis du måtte mene det. Jeg har ikke utvist noen form for fordommer i denne diskusjonen, det har derimot du og Mim. Det er tydeligvis dere som er blitt provosert, så hva om dere også gikk litt i dere selv og begynte å tenke litt over de holdninger dere gir uttrykk for her?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:35   #385
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Siden enkelte har dratt denne diskusjonen ned til et lavmål, gidder jeg ikke å delta mer.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:40   #386
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Leste du virkelig det jeg skrev rett over? Uttalelser jeg ikke tar på alvor får i alle fall ikke meg til å tenke. Det er ingen ting i veien med mine holdninger, hvis du måtte mene det. Jeg har ikke utvist noen form for fordommer i denne diskusjonen, det har derimot du og Mim. Det er tydeligvis dere som er blitt provosert, så hva om dere også gikk litt i dere selv og begynte å tenke litt over de holdninger dere gir uttrykk for her?

Jeg har desverre lest alt i denne tråden og derfor trakk jeg meg for lenge siden ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:41   #387
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Som sagt, forhåpentligvis vil provokasjon får folk til å tenke litt over hva de sier og hva slags holdinger de gir utrykk for

Hva prater du om? Kan du peke på noen innlegg her som har forsvart rasisme? Dette er mer snakk om forskjell syn på en sak, ikke støtte eller velvilje til hverdagsrasisme.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:53   #388
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hva prater du om? Kan du peke på noen innlegg her som har forsvart rasisme? Dette er mer snakk om forskjell syn på en sak, ikke støtte eller velvilje til hverdagsrasisme.

Det er ikke det det handler om. Det handler om desperate forsøk på å bortforklare hva denne saken helt tydlig handler om. Det er jo godt dokumentert så hvorfor i helvete er det så på død og liv viktikg å prøve å få det til å være noe annet?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 12:56   #389
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg synes ikke en gjør nok nei. Så lenge det ikke medfører konsekvenser å ta norske barn til utlandet og lemleste dem, så synes jeg ikke en gjør nok. Jeg synes ikke en gjør nok så lenge norske småjenter utsettes for dette.

Ja, jeg mener de er Norske samme hvor Somalisk deres opprinnelse er. Jeg mener det bør være meldeplikt for overgrep og at det ikke er noe overgrep at dette inngår i normale helseundersøkelser.

Da selvsagt av alle barn, det kan nemlig avdekke andre overgrp også. Ikke bare fysiske spor med barnas adferd osv kan avsløre barn som er eksponert.

Dette er jeg helt enig i , Bundbury. Og jeg jobber en del med noe som heter Somalisk kvinneforening, og har funnet ut at man kommer svært mye lenger med dialog enn pekefinger, og du kan tro de gjør en flott holdningsskapende jobb i sitt miljø.

Jeg støtter forslaget om underlivssjekk av alle jenter jevnlig. Det ER vel allerede meldeplikt for helse- og skole/bhg-ansatte når det gjelder overgrep, om jeg ikke har misforstått ovgivingen totalt. Mange misforstår dessverre og roter det til og tar hensyn til taushetsplikt fremfor opplysningsplikt.

For å være HELT tydelig: Jeg tar 100% avstand fra omskjæring, og jobber aktivt gjennom samarbeid med ulike flerkulturelle kanaler som feks etnisk likestillingsgrupper og de ulike somaliske miljøene for å bekjempe dette.

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Siden enkelte har dratt denne diskusjonen ned til et lavmål, gidder jeg ikke å delta mer.

Det lavmålet står du for selv, ettersom du og et par til ikke er i stand til å ta prinsipiell avstand fra hverdagsrasismen.

De synes sikkert ikke at de er rasister de som henviser svarte studenter til personalinngang for rengjøringsfolk, heller. De er vel ikke snillister, da.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:02   #390
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Som sagt, forhåpentligvis vil provokasjon får folk til å tenke litt over hva de sier og hva slags holdinger de gir utrykk for

Jeg kan fortelle deg hvilke grusomme holdninger jeg har. Jeg mener nemlig at alle har rett til å tro, mene og tenke hva de vil. Jeg er også stor tilhenger av ytringsfrihet. Men jeg er derimot ikke tilhenger av trakassering av andre mennesker, enten disse menneskene er ansatt i helsevesenet eller heter Ali.

Jeg er også av den oppfatning at holdninger kan endres, men positive virkemidler vil ALLTID virke bedre enn de negative. Mennesker ønsker anerkjennelse. Gi dem først et klapp på skulderen og berøm dem for jobben de gjør - så er de kanskje mottagelige for forslag om ting som kan gjøres annerledes. Men angrip dem, heng dem ut i media som rasister, grav i fortiden deres, fortell at de er med i en "subkultur", og de går i tverrlås.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:02   #391
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er ikke det det handler om. Det handler om desperate forsøk på å bortforklare hva denne saken helt tydlig handler om. Det er jo godt dokumentert så hvorfor i helvete er det så på død og liv viktikg å prøve å få det til å være noe annet?

Det er viktig å ikke være snillist. Eller være grei, da, som jeg kaller det.

(dessuten klarer jeg ikke å gjøre annet enn å fnise ved tanken på at noen tror jeg er en flagrende lillaskjerfdame med assymetrisk hår som synes kulturer er GØYALE... Så langt der i fra.)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:10   #392
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Dere er ikke lite frekke, hva vet dere om hvem vi kjenner eller omgås med. Hva tror dere at dere oppnår med å bli så useriøse, sure, provoserte, usaklige? Jeg slutter i alle fall å ta dere på alvor.

Jeg gjentar, det er ingen i denne diskusjonen som støtter rasisme.

Jeg har en gang møtt mine egne fordommer i døra. Og ikke trodd noen var den jeg ventet på pga hudfarge. Jeg har enda vond smak i munnen. Vedkommende derimot lo jævlig godt, og var kanskje fornøyd med å lære meg en lekse.

Jeg kjenner meg overhode ikke igjenn i dette.

Sitat:

Synd, for da kan man umulig forstå omfanget av hverdagsrasisme og hvordan dette fungerer i praksisk hver eneste dag for noen mennesker i dette landet. (Bortsett fra at kanskje barna deres har noen ”brune” venner i klassen sin eller at det kanskje bor noen ”otlendinger” i oppgangen!

Hvordan vet de hvem vi omgåes i hverdagen. Noe så utrolig fordomsfullt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:17   #393
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det lavmålet står du for selv, ettersom du og et par til ikke er i stand til å ta prinsipiell avstand fra hverdagsrasismen.

De synes sikkert ikke at de er rasister de som henviser svarte studenter til personalinngang for rengjøringsfolk, heller. De er vel ikke snillister, da.

Får Ali det bedre hvis jeg tar "prinsippiell avstand" fra hverdagsrasisme? Eller får jeg det kanskje bedre, som kan gjemme meg bak et prinsippielt standpunkt, og føle at nå har nå jeg gjort mitt?

Er det hverdagsrasisme å hevde at flertallet av drosjesjåførene i Oslo er innvandrere?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:20   #394
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er ikke det det handler om. Det handler om desperate forsøk på å bortforklare hva denne saken helt tydlig handler om. Det er jo godt dokumentert så hvorfor i helvete er det så på død og liv viktikg å prøve å få det til å være noe annet?

Nei, det handler ikke om å bortforklare, men det er flere som mener det ikke er bevist/dokumentert at det handler om rasisme. Jeg synes ikke uttalelsene om overtoner og undertoner er særlig konkret. Og alle disse utsagnene til ambulansepersonalet er for meg og andre ikke rasistiske, men fordomsfulle og kunne vært sagt til andre enn mørkhudede også. Hvorfor er det om å gjøre å skrike om rasisme dersom det ikke er det?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:23   #395
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Er det hverdagsrasisme å hevde at flertallet av drosjesjåførene i Oslo er innvandrere?

Nei, men det kan jo hende du tar statistisk feil, eller bare påpeker en sannhet. Men å mene at det er det beste yrket de kan få /brukes til er det. Å møte en mørkhudet lege på legevakten og automatisk anta at han er hjelpepleier eller vaskehjelp er det. Å tenke sitt og ta på seg en skeptisk mine når en går forbi en høylydt leende gjeng med fargede menn er det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:29   #396
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Får Ali det bedre hvis jeg tar "prinsippiell avstand" fra hverdagsrasisme? Eller får jeg det kanskje bedre, som kan gjemme meg bak et prinsippielt standpunkt, og føle at nå har nå jeg gjort mitt?

Er det hverdagsrasisme å hevde at flertallet av drosjesjåførene i Oslo er innvandrere?

Ali ville fått det bedre om han og ungen hans og alle vi andre kunne vært trygge på at hudfarge aldri ville spille en rolle for hvordan man ble behandletl hva som ble forventet av en og hva folk antok om deg når de så deg.

For å handle rett må man ha gode holdninger. Det må være en antirasistisk kjerne der inne et sted, som gjør at handlingene er gode, konsekvente og rettferdige.

Det er ikke hverdagsrasisme å hevde at flertallet av drosjesjåfører er av utenlandsk opprinnelse. Men det er litt rart å ha behov for å påpeke det, kanskje ha problemer med det, kanskje ikke ville sette seg i de taxiene osv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:32   #397
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Nei, men det kan jo hende du tar statistisk feil, eller bare påpeker en sannhet. Men å mene at det er det beste yrket de kan få /brukes til er det. Å møte en mørkhudet lege på legevakten og automatisk anta at han er hjelpepleier eller vaskehjelp er det. Å tenke sitt og ta på seg en skeptisk mine når en går forbi en høylydt leende gjeng med fargede menn er det.

Når det gjelder andelen innvandrere blant drosjesjåførene i Oslo føler jeg meg svært sikker i min sak - innvandrerne er i kraftig flertall.

Men er det rasisme å tro at den unge kvinnelige legen er sykepleier?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:33   #398
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men er det rasisme å tro at den unge kvinnelige legen er sykepleier?

Nei, men det er fordomsfullt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:36   #399
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Men er det rasisme å tro at den unge kvinnelige legen er sykepleier?

Det er fordommer basert på kjønn og ikke hudfarge.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:37   #400
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nettopp, er det fordommer eller rasisme som gjør ambulansepersonalet tror Ali er full/ruset/psykisk ustabil/som tisser rundt seg? Jeg tror førstnevnte.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no