Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-15, 15:34   #381
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Her blir det supporterklær, en bok og to spill i gave fra oss.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 16:37   #382
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

I går bestilte jeg fotokalendere fra Japanphoto og i dag fikk jeg melding om at de er ferdiglaget og sendt. Det er kjapp service det!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:26   #383
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.575
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

I dag kom det to pakker fra ebay i posten, kalendergaver. Da er alt som er bestilt kommet og kalenderen er i boks.

I morgen var planen å gjøre endel julehandel, få ting ferdig sånn omtrent, men ble invitert med på trimtur i fjellet av venninne og skal forsøke å få til det også. Trim er nesten mer viktig. Er så godt i rute med julen i år at det får bli slik.

Begge barna har fått juleklær, dvs supplert med noe nytt. Jeg må nok ha noe, men det haster ikke enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 22:46   #384
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.053
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Tally: Jeg kjenner hva du mener. Jeg får ørsmå blaff av stemning,men så forsvinner de før jeg har forstått hva det var. I fjor så jeg julefilmer, kunne snaut vente med å henge opp julegardiner og å pynte, på denne tiden. I år er det så vidt jeg gidder å tenne på stearinlys om ettermiddag/kvelden, jeg har LYST å pakke inn kalendergavene men gidder ikke osv.
Jeg håper stemningen kommer etter neste søndag, da det er åpning av julegatene i byen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 12:14   #385
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Tally: Jeg kjenner hva du mener. Jeg får ørsmå blaff av stemning,men så forsvinner de før jeg har forstått hva det var. I fjor så jeg julefilmer, kunne snaut vente med å henge opp julegardiner og å pynte, på denne tiden. I år er det så vidt jeg gidder å tenne på stearinlys om ettermiddag/kvelden, jeg har LYST å pakke inn kalendergavene men gidder ikke osv.
Jeg håper stemningen kommer etter neste søndag, da det er åpning av julegatene i byen.

Ja, det er akkurat sånn! Jeg har kjøpt fint gavepapir, og som regel svulmer jeg av julestemning når jeg er på Papirgalleriet, men nå er jeg litt sånn "meh". Har tvunget meg selv til å høre på julemusikk, og det var fint det. Men ikke noen mer, liksom. Jeg tror hjernen min er i oktober fremdeles.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 14:29   #386
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.053
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er akkurat sånn! Jeg har kjøpt fint gavepapir, og som regel svulmer jeg av julestemning når jeg er på Papirgalleriet, men nå er jeg litt sånn "meh". Har tvunget meg selv til å høre på julemusikk, og det var fint det. Men ikke noen mer, liksom. Jeg tror hjernen min er i oktober fremdeles.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 19:19   #387
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.575
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Ferdig med gavene som skal sendes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 19:23   #388
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Julestemningen kommer ikke. I fjor hadde jeg begynt å smugbrenne kongerøkelse på denne tiden, og måtte holde igjen for å ikke henge opp julestjernen alt for tidlig. Men nå har jeg ikke noe ønske om å sette frem julehusene eller noe. Mystisk. Jeg er ikke noe blæ til jul eller noe sånt, jeg bare er ikke der ennå.

Ikke hos meg heller.

Jeg satser på at Lysfesten neste lørdag vil hjelpe.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 19:28   #389
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.871
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi var i byen idag og jeg kjente stemningen kom snikende...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 19:45   #390
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.883
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Fått kjøpt noen flere gaver idag, nå tror jeg vi nærmer oss slutten på gavekjøp.
Vi kjøpte også litt pynt på Riviera Maison.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 20:10   #391
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ferdig med gavene som skal sendes.


Vi også.

Jeg merker forresten godt at julehandelen er godt i gang allerede. De siste to lørdagene har det vært kø inn i parkeringshusene på storsenteret og flere folk enn vanlig.


Den ene nevøen og niesen vår ønsker seg bare penger, så i år laget jeg luregave ved å pakke pengene inn i et tynt gavepapirhylster og så gjemme i et glass med lokk som jeg fylte med godteri. Jeg håper bare de åpner dem for å spise så de oppdager pengene og ikke bare blir skuffet over at tante og onkel har avspist dem med snop i år.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 20:43   #392
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Juletråden 2015

Julestatus: snart ferdig med julegavene, de vanskeligste igjen. Julekort har jeg ikke tenkt på. Julekalender blir tryllekalender fra europris, samt å åpne en bitteliten luke (fyrstikkeske) annenhver dag med en bitteliten godteriting (type fox)

Ble hasteinnlagt på sykehus idag, så her ligger jeg på ubestemt tid mens juleavslutninger tikker inn på Mail. Ser ut som om det blir operasjon og langvarig husmorferie på sykehus.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 20:49   #393
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.053
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Å, guttemamma, det hørtes ikke bra ut!!
Men da får andre ta seg av juleforberedelsene hos deg. God bedring, håper du blir utskrevet før du tror.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 21:20   #394
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Huff guttemamma. Håper du snart er frisk igjen. God bedring til deg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 22:49   #395
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.871
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

God bedring guttemamma. Håper du blir fort frisk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 23:00   #396
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.575
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

God bedring guttemamma! Håper du blir utskrevet om kort tid!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 23:27   #397
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

God bedring, guttemamma!

I dag var vi på den første av de to årlige julemessene vi går på. Og da gikk det liksom for alvor opp for meg at advent begynner om en uke. Det føles litt uvirkelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 23:33   #398
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg svipper innom her og blir helt sjokkert over hvor lenge folk har holdt på å tenke på og forberede jul!! Har ikke tenkt på det i det hele tatt jeg.... ferdig med julegavene? Hæ??? Fått kalenderne??

Jeg orker ikke helt tanken på jul i år... vi drar på hytta 2.dag og er borte julaften. Skal ikke ha noen selskaper her... hadde håpet å slippe å pynte, men det godtar nok ikke barna.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 23:36   #399
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.575
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Eldste og jeg var på julemarked i den lokale kirken i dag, veldig hyggelig! Var så mange kjente der. Hun traff en haug av vennene sine fra 5. klasse, jeg fikk pratet med foreldrene. Men julestemningen er ikke helt der enda. Regner med den kommer. Det ble kaldt, plutselig rundt null og is, så det hjelper.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-15, 23:37   #400
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.575
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg svipper innom her og blir helt sjokkert over hvor lenge folk har holdt på å tenke på og forberede jul!! Har ikke tenkt på det i det hele tatt jeg.... ferdig med julegavene? Hæ??? Fått kalenderne??

Jeg orker ikke helt tanken på jul i år... vi drar på hytta 2.dag og er borte julaften. Skal ikke ha noen selskaper her... hadde håpet å slippe å pynte, men det godtar nok ikke barna.

Kun fordi jeg har lyst at vi skal ha en rolig desember hvor vi kan kose oss, kanskje ta en bytur etter middag om vi ønsker det, se på julegater, kose oss rett og slett.

Vi har ikke så mange planer for julen i år, men vi gleder oss. Skal kose oss med å pynte, bake, telle ned og ha tid til hverandre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no