Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-19, 10:57   #381
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.373
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Det gikk kjempefin! Konfirmanten gikk rundt og strålte hele dagen. Hun var så fornøyd!
<3

Har vilt mye restemat igjen. Bestilte tapas, til 27 personer. Vi var 30. Likevel altså mye igjen. For ikke å snakke om kaker. Heldigvis har jeg kolleger som logrer med halene sine ved synet av kake, så jeg har med meg gjestelageret på jobb i dag. :-D

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 10:59   #382
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg har kjøpt duker på ikea til 69 kroner stykket. Syntetisk materiale, men syns de ble finere enn papir.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 11:01   #383
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi hadde restefest dagen derpå sist, det var faktisk vel så hyggelig som selve selskapet.

Satte frem maten, puslet rundt barfot i shorts og så kom og gikk det folk hele dagen og spiste tomt. Like mange gjester som dagen før, men null stress.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 11:05   #384
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.500
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Først tenkte jeg å kjøpe sånn litt tykk papirduk, men etter å ha tenkt etter bestemte jeg meg for å spørre familien om hva de hadde i stedet. Og nå har jeg over 10 meter med damask. Jeg trenger egentlig kanskje 4 meter til, men regner med at jeg skal få til det.

Jeg kommer jo ikke akkurat til å trenge 14 meter duk sånn veldig ofte, så fint å spare penger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 11:07   #385
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.927
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Har for øvrig nå sendt ut forespørsel til de jeg vet har ordentlig kamera, om det er en som kan ta ansvaret for at det blir tatt bilder underveis. Hadde det forrige gang, og selv om gjestene tar mye bilder også vi kan få etterpå, så er det veldig greit at det er en som har oppgaven å ta bilder underveis, og som også tar oppstillingsbildene. Får bare henne på kjøkkenet til å ta akkurat det bildet med alle gjestene på, sånn at fotografen kan være med på det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 11:09   #386
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg har noen arvede, noen kjøpt brukt og to som jeg har kjøpt for lenge siden. Når jeg er ferdig med strykingen i kveld skal jeg telle og se hva som går opp. Det kommer jo litt an på hvordan vi setter opp bordene også, ikke bare antall meter, lærte vi sist.

Og så ble jeg dødsstresset av å låne duk, både for å få flekker og for at jeg ikke klarte å holde orden på hvilken som tilhørte hvem. Nå ville ikke det blitt noe problem, da, for nå blir det ordning og reda. Jeg planlegger å innvie lamineringsmaskinen jeg fikk til jul med å lage en laminert liste med duk + beskrivelse + mål til å legge i dukekisten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 11:09   #387
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Å, bra, Elisabeth! Det tenkte jeg på på sykkelen i dag morges, men hadde glemt allerede!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 11:42   #388
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.429
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg har fått låne duker. En knall turkis og et ukjent antall i naturfarget (gråish) lin. Det skal være to langbord til middagen med bordkort, legomenn er bordkortholdere. Skal være i leid lokale så der er det nok av servise og glass. Til kaffen deler vi opp langbordene og lager mindre bord, av ulike årsaker øker plutselig gjestetallet med 10 til kaffen.

Vi har bestilt buffet og sper på med litt ekstra for å få det til å passe med allergier. Jeg har telt opp 10 kaker og håper at det skal holde til restefest en dag eller to etterpå.

Det ser endatil ut at ingen av gjestene skal være streikefaste. Så da er det bare å glede seg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 16:08   #389
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hvilken pynt tar folk med på hotell?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 18:04   #390
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.657
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Hvilken pynt tar folk med på hotell?

Det de ønsker? Bordkort?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 18:11   #391
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Bordkort skal vi ha, men kunne tenkt meg noen ideer til pynt vi kunne ha med.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 18:14   #392
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.500
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Blomster er det kanskje ikke der?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 19:03   #393
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.500
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Bordplassering: Hvem skulle tro at det var så vanskelig! To stykker må vi sette i hver vår ende av lokale. En bør vi sette i nærheten av familie. Hvor mye skal vi separere ungdom fra foreldrene? Sette alle ungdommene i nærheten av hverandre, selv om ikke aller kjenner hverandre? Hva med de som gjerne vil være ungdom, men ikke helt er det? Tradisjonen tro splitte ektepar, eller ikke?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 19:26   #394
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Konfirmanten vil bare ha sjokoladekaker i forskjellige former. Hmm, er det innafor? Er det utenfor? (Jeg er rett og slett litt forvirret for tiden) Nei, vi må ha noen andre kaker

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 19:27   #395
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.927
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg orker ikke tenke på bordplasseringen før vi står ved bordene når vi dekker på jeg da. Men nå vet jeg ikke helt hvor lange de forskjellige bordene blir ennå heller, men synes det er lettere når jeg står med lappene i handa og går rundt og ser på dem når jeg går rundt etterpå om det passer eller om noen flyttes på. Konfirmanten, foreldre og faddere må i alle fall sitte ved siden av hverandre og rett i nærheten av hverandre. Ektepar/samboere holder vi sammen. Om ikke ved siden av hverandre, så i alle fall ovenfor hverandre. Prøver å ha litt annenhver mann og dame.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 19:28   #396
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.796
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Her er det og hensyn å ta med ta kr på bordplassering. Men jeg tror vi ender med å la en del ungdommer sitte sammen, mens de med små barn sitter sammen med dem.

Vi har 3 gjester som trenger tripp trapp stil eller lignende. Tro om de har med slikt selv? Vi har bare en....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 19:32   #397
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Konfirmanten vil bare ha sjokoladekaker i forskjellige former. Hmm, er det innafor? Er det utenfor? (Jeg er rett og slett litt forvirret for tiden) Nei, vi må ha noen andre kaker

Her på sunnmøre er det såpass mange kaker på kakebordet at jeg tenker at ikke alle trenger være konfirmantens preferanser.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 19:48   #398
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.500
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Konfirmanten vil bare ha sjokoladekaker i forskjellige former. Hmm, er det innafor? Er det utenfor? (Jeg er rett og slett litt forvirret for tiden) Nei, vi må ha noen andre kaker

Her har konfirmanten fått beskjed om at han skal få sine matønsker oppfylt, men vi er også vertskap for andre som også skal ha det hyggelig. Derfor kan vi f.eks. ikke bare servere sjokoladekake. Men han skal få en veldig fin og god sjokoladekake, det skal han.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 20:42   #399
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg skal lage pavlova, men strever litt med logistikken. Festlokalet kan ta imot kaker dagen før, og kunne montere pavlovaen. Men .. ferdigkrem? Er det innafor å bruke tine på boks?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-19, 20:43   #400
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.658
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her har konfirmanten fått beskjed om at han skal få sine matønsker oppfylt, men vi er også vertskap for andre som også skal ha det hyggelig. Derfor kan vi f.eks. ikke bare servere sjokoladekake. Men han skal få en veldig fin og god sjokoladekake, det skal han.

Ja, vi skal ha marsipankake selv om hun ikke liker marsipan.
Seks kaker på 22 gjester. Aner meg at det blir nok stæsj hun liker uansett.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no