Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-15, 19:49   #381
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund?

Jeg venter ett, mulig to valpekull om noen uker

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 21:58   #382
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.937
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Nå blir det hund på oss. En hvit og sort Staff som kommer fra broren min sin oppdrett. Den var blitt solgt til noen med en annen hund. Dette gikk ikke bra, så de måtte levere han tilbake etter nesten tre uker. Nå har han vært hos broren min siden fredag, og vi overtar han i morgen eller torsdag. Jeg var og besøkte han i går, og han er kjempesøt. Staff og hann var ikke det vi hadde tenkt å gå for, men det føles ganske sikkert når de driver oppdrett, og den andre broren min er fôrvert for en tispe fra samme kull.

Minsten ble så glad at han gråt når jeg fortalte han det her i dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 22:35   #383
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå blir det hund på oss. En hvit og sort Staff som kommer fra broren min sin oppdrett. Den var blitt solgt til noen med en annen hund. Dette gikk ikke bra, så de måtte levere han tilbake etter nesten tre uker. Nå har han vært hos broren min siden fredag, og vi overtar han i morgen eller torsdag. Jeg var og besøkte han i går, og han er kjempesøt. Staff og hann var ikke det vi hadde tenkt å gå for, men det føles ganske sikkert når de driver oppdrett, og den andre broren min er fôrvert for en tispe fra samme kull.

Minsten ble så glad at han gråt når jeg fortalte han det her i dag.

Åh, så herlig respons fra minsten!
Gratulerer med snart "baby" i hus.
Dere får jo god oppfølging når det er broren din som er oppdretter og har god erfaring med rasen.
Sikkert lurt med valpekurs el.
Hund er gøy!
Jeg koser meg til og med kveldsturen i regnevær (har blitt ganske mye sprekere også ).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 22:53   #384
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

Gratulerer med staffvalp, så koselig!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 06:34   #385
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.764
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Gratulerer med valpen! Blir travle, og morsomme, tider på dere framover!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 08:43   #386
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hund?

Så kjekt med alle som får valper!
Vi vurderer også ny hund, men er veldig usikker på hvilken rase.
Har sett litt på dvergpuddel, men lurer litt på om den krever for mye pelsstell.
Klassisk puddelsveis er ikke aktuelt, men det går vel an å bare ha den kortklipt. Noen som har erfaring med puddel?

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 09:30   #387
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Å så stas! Jeg er misunnelig. Sønnen til naboen har en staff, den er helt herlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 20:33   #388
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.910
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Urie, her.

Så kjekt med alle som får valper!
Vi vurderer også ny hund, men er veldig usikker på hvilken rase.
Har sett litt på dvergpuddel, men lurer litt på om den krever for mye pelsstell.
Klassisk puddelsveis er ikke aktuelt, men det går vel an å bare ha den kortklipt. Noen som har erfaring med puddel?

Hyacinth her inne har puddel. Send henne en PM hvis hun ikke svarer i tråden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 20:55   #389
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.937
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Nå har vi vært å hentet han. Det er helt merkelig at vi nå har en HUND. Jeg som ikke liker hunder en gang. Broren min var lettere sjokkskadet når han faktisk forstod at jeg skulle ta den med meg i dag. Men han er jo så søøøøøt

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:08   #390
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå har vi vært å hentet han. Det er helt merkelig at vi nå har en HUND. Jeg som ikke liker hunder en gang. Broren min var lettere sjokkskadet når han faktisk forstod at jeg skulle ta den med meg i dag. Men han er jo så søøøøøt

Så spennende!
Får vi se bilde?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:14   #391
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.937
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?



Her er han i helgen når han var sammen med broren min og foreldrene sine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:42   #392
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund?

Næmmen, sååå skjønn!
Veldig fin, kult med det mørke feltet rundt det ene øyet!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:44   #393
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.997
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Urie, her.

Så kjekt med alle som får valper!
Vi vurderer også ny hund, men er veldig usikker på hvilken rase.
Har sett litt på dvergpuddel, men lurer litt på om den krever for mye pelsstell.
Klassisk puddelsveis er ikke aktuelt, men det går vel an å bare ha den kortklipt. Noen som har erfaring med puddel?

Vi har dvergpuddel. Fin størrelse, lett å håndtere, løfte i badekaret etc. Mellompuddel er også flott, men det fikk vi ikke tak i. Storpudler blir temmelig store.

Pudler er lettlærte og intelligente. De krever (som mange hunder) mental trening, og de trenger mer tur enn mange tror. Men ikke mer enn at det er overkommelig, og de tåler perioder med mindre tur.

Nå ser jeg at du har hatt hund før(?), så du vet sikkert dette. Ang pelsstell: Det er svært lite pelsstell hvis du ikke ønsker det. Null røyting, men klipping kreves naturligvis, ellers blir pelsen veldig lang til slutt. Det er lett å lære seg å klippe, og det er bare å prøve seg fram. Kjøp en god klipper, feks Oster eller Andis. Du trenger to-tre skjær til den også. Det er helt opp til deg selv hvor mye og ofte du vil klippe. Vi steller aldri pelsen, men det KAN komme en floke eller tre hvis man aldri børster og pelsen blir veldig lang. Vi børster ikke. Men vi klipper hele hunden når vi gidder. Ikke kjempeofte. Snuten og rompa tas oftere, det er litt udelikat med mye pels der. Tærne synes jeg er litt vanskelig, men det er ikek nødvendig å ha dem heller så kortklipte som utstillingpudlene har. Jeg bruker saks på beina, de ser så pipestilk ut med maskinklipp, men har gjort det også.

Når jeg kan klippe, så kan du det. Lover. Det er på ingen måte alltid like jevnt og fint, men hva gjør det?

Tipper vi tar snuten og rompa hver 6. uke, resten mye sjeldnere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 21:47   #394
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.997
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Anne C, gratulerer! Nydelig liten tass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:11   #395
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund?

Anne C, den var helt nydelig!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 22:17   #396
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.937
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Det er helt merkelig å plutselig ha en hund. For det ble litt plutselig. Han kom tilbake til broren min på fredagen som var. Og nå er han her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 06:58   #397
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.764
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund?

Så skjønn liten valp!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 08:55   #398
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund?

Så fin!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 11:18   #399
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hund?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå blir det hund på oss. En hvit og sort Staff som kommer fra broren min sin oppdrett. Den var blitt solgt til noen med en annen hund. Dette gikk ikke bra, så de måtte levere han tilbake etter nesten tre uker. Nå har han vært hos broren min siden fredag, og vi overtar han i morgen eller torsdag. Jeg var og besøkte han i går, og han er kjempesøt. Staff og hann var ikke det vi hadde tenkt å gå for, men det føles ganske sikkert når de driver oppdrett, og den andre broren min er fôrvert for en tispe fra samme kull.

Minsten ble så glad at han gråt når jeg fortalte han det her i dag.

Nydelige hunder, Staff kommer langt opp på min ønskeliste!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 23:01   #400
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.937
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Nå har vi hatt hunden i 1.5 uke, og jeg er SÅ forelsket i han. Det er vi alle. Jeg som ALDRI skulle ha hund.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no