Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 22:35   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff, Er lys, serviettar, blomster viktig for deg?

Gardiner og puter har ingen stor verdi for meg. Jeg byttet riktignok puter i uka som gikk, men det var første gang på fem år eller noe sånt. Servietter kjøper jeg etter innfallsmetoden, jeg brenner nesten bare telys (når jeg husker det), og jeg kjøper blomster av og til (les: når stuebordet er så ryddig at jeg synes det er verdt det).

For å oppklare: Jeg synes det har en verdi, på sett og vis skulle jeg gjerne hatt mer lys og dill, men jeg har tre små barn, lite overskudd, og dette blir overskuddsprosjekt for meg som jeg rett og slett ikke prioiterer. Overskuddet går til å sveipe leker bort fra gulvet og holde oppvaska unna, lys og servietter blir en luksus (ikke økonomisk, men energimessig) som jeg for tiden ikke makter å gjøre noe med.

Så svaret på spørmålet ditt er ...tja. Ikke viktig nok, men jeg skjønner at det er det for andre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:30   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenner mye lys, men om de er fine spiller mindre rolle. Friske blomster til helgen er verdi og glede, men jeg kjøper ikke hver helg. Servietter er jeg ikke så opptatt av, ei heller puter, og gardiner har jeg nesten ikke.

Så tja? Lys og blomster er relativt viktig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:30   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikkje et pengesluk men om det er lite igjen en måned så er det jo et sparetips. Uavhengig av pris.

Gammel 11-09-10, 22:36   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverken stearinlys, blomster eller servietter er viktig for meg. Her går det i tørkerull så lenge vi ikke har besøk av andre voksne. Stearinlys blir tent kanskje 1 gang i måneden i vinterhalvåret og litt ekstra til jul. Jeg liker ikke stearinlys overalt og det er kun på bordet vi sitter ved hvor det evnt. er tent. Jeg kjøper aldri friske blomster selv utenom en sjelden gang om vi skal ha selskap eller noe. Mannen kjøper aldri friske blomster heller.

Gardiner blir byttet i stua vår, høst og jul på et par av vinduene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:31   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er lite huslig. Bryr meg ikke stor om noen av det overnevnte, men vil påstå at jeg har det ganske koselig likevel. Tenner også lys her av og til, og jeg bruker servietter når jeg har gjester. Men det er ikke noen jeg må ha akkurat.. langt der i fra.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:31   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frå september til mars tenne vi lys kvar kveld. Vi tenne også til middagen. Bør vel vaske taka snart.

Gammel 11-09-10, 22:32   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Tja.... jeg liker å tenne levende lys. Men jeg er nok ikke så opptatt av at de må være nye, i en bestemt farge e.l. - og jeg kommer langt med en stor pakke te-lys fra Ikea.
Blomster: min nærbutikk har som regel liljer til 29 kroner. Det kjøper jeg ofte. Jeg liker godt å ha blomster, men det er litt opp og ned hvor ofte jeg kjøper. Servietter bryr jeg meg fint lite om. Alt i alt tror jeg ikke mine innkjøp på disse områdene utgjør noen særlig stor utgift for oss.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:35   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Servietter har ingen pyntefunksjon her i huset. Jeg kjøper storpakninger med hvite servietter på Ikea. Jeg tenner ofte lys - de jeg har i huset. Og bytte gardiner? Hvorfor det, jeg har jo gardiner som passer.

Jeg forsørger meg selv og to barn på 80 % nybegynnerlønn i et ikke spesielt godt betalt yrke. Det går helt fint, og jeg føler ikke at jeg må forsake noe. Men så går det lite penger til dill.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:33   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to sett gardiner i stua - et til vinterbruk og et til vår/sommer/høstbruk.

På kjøkkenet har jeg julegardiner, som som regel blir hengende til påske, da jeg endelig somler meg til å bytte dem ut med de andre, hvite gardinene.

Soverommene har ikke fått nye gardiner på de årene vi har bodd her.

(Og vil jeg ha blomster, må jeg pent kjøpe dem sjøl, da jeg er gift med en mann som er kronisk uromantisk anlagt.)

Gammel 11-09-10, 22:33   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi brenner stearinlys, stort sett et kubbelys, ved hvert måltid. Guttungen krever det, etter juleferien i fjor, hvor mormor gjorde et poeng av å tenne lys når han skulle spise... Er jo koselig da.

Servietter kjøper jeg rimlig.

Gardinene bytter vi... ehh... noen av dem vi har hadde vi med oss fra der vi bodde før også... putene har vi stort sett hatt siden.. vel, starten.

Blomster... de er i så fall gave.

Så nei, lite sparepotensiale der. (for tiden brenner vi et av de mange kubbelys som er igjen etter bryllupet. Vi har vel sikkert 4-5 stykker igjen i ulike størrelser, vi brenner dem litt innimellom andre.)

Gammel 11-09-10, 22:48   #11
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Ikke i det hele tatt. I desember tenner vi gjerne et lys på bordet under måltidene, ellers bruker vi aldri levende lys. Servietter bryr jeg meg fint lite om, og vi har ingen blomster utenom en orkide.

Gammel 11-09-10, 23:19   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Blomster av og til. Servietter bryr jeg meg ikke så mye om.
Lys, derimot, tenner vi hver kveld. Akkurat nå brenner 3 kandelaber, 6 telys og 3 kubbelys i stua. Når det er mørkt ved middagstider har vi også alltid stearinlys når vi spiser.

Jeg bruker nok noen hundringser i måneden på lys og synes en stue uten stearinlys på kvelden er temmelig stusselig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:19   #13
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg liker blomster lys og stæsj, men det er ikke absolutt nødvendig. Å tenne lys på kveldene er så fint!

Gammel 11-09-10, 23:22   #14
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lys tenner jeg hver kveld. Gardiner skiftes 2 ganger i året, da også puter og fargene på lys/duker osv. Blomster kjøper jeg så og si aldri, de irriterer meg bare når de dør.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:33   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Gardiner skiftes 2 ganger i året, da også puter og fargene på lys/duker osv.

Byttes som i å veksle mellom eksisterende eller kjøpe nye?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 00:58   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Servietter, lys og pynteputer er ikke ett issue for meg. Jeg er særdeles lite glad i dill. Jeg bytter definitivt ikke med sesonger, tenner utelukkende telys om jeg tenner lys og sofaputene er kjøpt inn med stor omtanke i utgangspunktet og er gjerne i kategorien "elsker, blir aaaaldri lei". Jeg kjøper ofte dyrt når jeg først kjøper, men da har jeg det lenge.
Gardiner har jeg ikke.

Ferske, skjærte blomster derimot, det bruker jeg gjerne penger på

Gammel 12-09-10, 10:11   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan alltids si at jeg sparer sjikkeli mange penger på å la være å kjøpe lys og servietter.

Blomster hender det at vi kjøper inn, da. Nå sist på Rema 1000.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:17   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ungene bruker å plukke blomster i hagen om sommeren, de står heldigvis ikke så lenge(jeg er alergisk men kan jo ikke nekte ungene å plukke blomstrene)
Ellers om det kjøpes blomster er det potteplanter. Eks på rema eller plantasjen som er på tilbud. Jeg er veldig flink til å drepe blomstrene så har vel ikke grønne figrer. Uten om med orkidee. Fikk en i bursdaggave i april og den blomstrer som bare pokker Mens mamma drepte sin hun fikk til påske. :muhaha:

Servietter kjøpte jeg i november da vi var på ikea. En pakke ,er det 50 i den? og har enda av den

Kubelys får vi bestandig i julegave så har et lager som holder i mange år Tenner av og til litt lys

Gardiner: kjøpte 2 forskjellige sett med panelgardiner på ellos.no for 3 år siden, de koster 19 kr for en pakke med 2 gardinger , det vart hele 114 kr for fult til vindu i stua

Nye puter til sofaene skulle jeg ha hatt, for vi har fått en ny sofa i tv stua, og har bare 2 løse puter. Men jeg finner ikke noen som passer inn med de blå gardinene i stua, og skulle ha sommerfugel putene fra hm i tv stua men de var jo utsolgt .
Sist jeg kjøpte puter til sofaen var i 2003

Gammel 12-09-10, 10:37   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gardiner byttes ikke her i huset, mest fordi jeg ikke finner gardiner jeg liker og de jeg har er forholdsvis dyre.
Lys, telys og servietter kjøper jeg stort sett på Ikea og på denne årstiden er stearinlys viktig særlig når det regner og er skikkelig mørkt ute.
Blomster er litt opp og ned, jeg synes det er utrolig kos med avkårne blomster til helgen når huset er rent og helgefreden senker seg. Nå er det lenge siden jeg har hatt noe blomster her, men det er mest pga allergi.

Gammel 12-09-10, 15:04   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøpte nye gardiner, pynteputer og duker i fjor høst. Da tror jeg det var 8 år siden sist.
Servietter har vi mye av fordi vi samler. Kjøper når vi kommer over fine mønster, eller noe på tilbud.
Nå og fremover blir det litt stearinlys, men vi brenner mest telys kjøpt på europris. Altså ikke de store summene. Vi tenner lys på kjøkkenbordet hver morgen.
Blomster kjøper vi nesten aldri. På våren hender det jeg kjøper noen tulipan-buketter. Jeg har ikke sans for blomster, annet enn ute i naturen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.