Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 17:07   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Skjønner hva du mener. I hjembygda mi ville det vært sosialt selvmord å sende besøkende hjem med beskjed om at det "ikke passer nå".

Ja, litt sånn.
Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg synes det er en god ting (vi har mange, gode nære venner, som vi har mye og god kontakte med og mange koselige sosiale opplevelser nettopp fordi vi bare dropper innom, det blir så uformelt på den måten og kommer som et tillegg til planlagte sosiale ting, som for tiden stort sett er barnebursdager )
eller om det er en dum ting, fordi det unektelig ødelegger hele dagen og alt jeg hadde planlagt når vi får den type besøk (hvilket skjer OFTE) og jeg regner jo ikke med at det er noe annerledes for de vi stikker innom.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:09   #2
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Nei, jeg pleier så og si aldrig og dra på uanmeldt besøk. Ringer altid og hører om det passer vist vi er i nærheten av noen venner og kunne tenket oss og stikke innom.

Naboen, kan jeg stikke innom uten og gi beskjed på forhånd, men da er det for å låne noe eller gi noen tilbake.

Gammel 11-09-10, 17:37   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei.
Men jeg skulle egentlig ønske vi hadde fått uanmeldt besøk selv da.
Det er jo så koselig, egentlig.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:16   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, litt sånn.
Men jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg synes det er en god ting (vi har mange, gode nære venner, som vi har mye og god kontakte med og mange koselige sosiale opplevelser nettopp fordi vi bare dropper innom, det blir så uformelt på den måten og kommer som et tillegg til planlagte sosiale ting, som for tiden stort sett er barnebursdager )
eller om det er en dum ting, fordi det unektelig ødelegger hele dagen og alt jeg hadde planlagt når vi får den type besøk (hvilket skjer OFTE) og jeg regner jo ikke med at det er noe annerledes for de vi stikker innom.

Det er jo ikke et alternativ å ringe og høre om det passer heller. For ingen ville ha vært ærlige uansett, tror jeg.

Og så de evinnelige spørsmålsrundene om "Vil du ha kaffe? Vil du ha kake?"

Hvor det så er obligatoriske med litt nekting fra gjesten og litt nøding fra vertinna før kaffe og kaffebrød uunngåelig havner på bordet uansett, fordi man ha noe og sette fram til gjestene og fordi gjesten smake.

Akkurat den tradisjonen har jeg klart og frigjøre meg fra. Sier gjesten mine nei takk så tar jeg de på ordet. Noe som har fått mora mi til å ville falle gjennom gulvet i skam opptil flere ganger.

Men nå var jeg visst ganske utenom tema...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:28   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

Det er jo ikke et alternativ å ringe og høre om det passer heller. For ingen ville ha vært ærlige uansett, tror jeg.

Og så de evinnelige spørsmålsrundene om "Vil du ha kaffe? Vil du ha kake?"

Hvor det så er obligatoriske med litt nekting fra gjesten og litt nøding fra vertinna før kaffe og kaffebrød uunngåelig havner på bordet uansett, fordi man ha noe og sette fram til gjestene og fordi gjesten smake.

Akkurat den tradisjonen har jeg klart og frigjøre meg fra. Sier gjesten mine nei takk så tar jeg de på ordet. Noe som har fått mora mi til å ville falle gjennom gulvet i skam opptil flere ganger.

Men nå var jeg visst ganske utenom tema...

Mulig jeg har flyttet til der du har bodd
Veeeeeldig kjent dette altså.
Men her her det ikke noe press, har jeg sjokoladekake får du det, har jeg Mariekjeks får du det, sier du at du vil ha vann, får du det.
Morsomste var da jeg var tom for alt og det ramlet inn en nabo sent på kvelden. Han fikk popkorn og øl
Men kaffe og sukkerbit holder lenge.
Men svigermor er av den gamle skolen og der er det treretters før du får snudd deg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 16:58   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Det hender en sjelden gang at jeg sender en SMS hvis jeg er i nærheten av noen jeg kjenner og har en time å slå ihjel. Da har de liksom mulighet til å avslå på en høflig måte hvis det ikke passer. Å bare troppe opp på døra til noen gjør jeg aldri.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:05   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Supernala, her.

Nei! Synes det er uhøflig og hater når folk gjør det samme Eneste jeg kan stikke innom uanmeldt til er mine foreldre...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei. Det hender en sjelden gang at jeg sender en SMS hvis jeg er i nærheten av noen jeg kjenner og har en time å slå ihjel. Da har de liksom mulighet til å avslå på en høflig måte hvis det ikke passer. Å bare troppe opp på døra til noen gjør jeg aldri.

Signerer!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:20   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:59   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med rine.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:14   #10
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg går på uanmeldt besøk til bestemor. Det er utrolig koselig å se hvor glad og overrasket hun blir Ellers ikke, men det er mest fordi det er upraktisk å gå bomtur.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:18   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi gjør det. Men bare til folk som har sagt "det er bare å stikke innom altså!" for jeg vet jo at noen tenker sånn som mange av dere her.

Selv synes jeg de hyggeligste besøkene er de som ikke er planlagte. Dessuten serverer vi stort sett bare vann her uansett om det er naboungen eller kongen som kommer på besøk, og det har vi alltid lett tilgjengelig.

Gammel 11-09-10, 17:26   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Men synes det er greit om en venninne eller en av mannens kompiser dukker opp sånn på kveldinga uanmeldt. Det er enklere å håndtere, enn om en hele familie plutselig står der.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:30   #13
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Nei, det skjer vel aldri. Men jeg husker vi gjorde det på bygda da vi var små.
Det har jo blitt veldig enkelt å sende en sms eller ta en kjapp telefon for å høre om det passer, og jeg synes igrunnen det er veldig greit.

Men samtidig så synes jeg nok at det er bittelitt trist om det skal være slik at å "komme en tur innom" blir sett på som uhøflig. Det synes jeg virkelig ikke at det er.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:32   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Men samtidig så synes jeg nok at det er bittelitt trist om det skal være slik at å "komme en tur innom" blir sett på som uhøflig. Det synes jeg virkelig ikke at det er.

Ja, det er trist.

Gammel 11-09-10, 17:37   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bare til svigers.
Jeg liker selv å få minst et kvarters, helst en halvtimes varsel før det kommer noen, og regner med at andre har det på samme måten (tid til panikkrydding).

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:38   #16
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det gjør jeg ikke, og jeg liker ikke når andre gjør det heller. Men jeg kjenner når jeg tenker etter at jeg savner at man kunne gjøre det. Hos foreldrene mine kom det stadig noen innom, da ble det en kopp kaffe og det man måtte ha for hånden, mye mindre styr enn om det kom inviterte folk. Kanskje vi går glipp av noe der?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:39   #17
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Da jeg vokste opp var det vanlig å gå på besøk til hverandre. Jeg vokste opp i Bodø by. På den tiden var mødrene gjerne hjemme. Det å stikke innom var mer vanlig enn å avtale besøk.

Jeg syns det er trist om en ikke kan stikke innom en liten tur og ta en prat uten at alt skal planlegges. Jeg har noen veldig få venner som jeg kan stikke innom sånn helt spontant. Jeg vet at de sier ifra om det ikke passer, og samme er det med oss når de kommer stikkende innom. Jeg syns det er koselig med uplanlagte besøk for da tar man det slik det er. De som stikker innom forventer ikke noen form for oppvartning. De får gjerne noe å drikke og har man noe spiselig så får de det ellers så blir det som oftest til at det kun blir litt drikke av det vi har i skapet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:52   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg mente gasser ikke gasser. Skriver fra iphone.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

tasser! Er det mulig!

Gammel 11-09-10, 17:55   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

I sommer satte jeg meg ned en gang i fem minutter på trappa hos en dame jeg skulle se på en strikkeoppskrift hos. Uten avtale - hun var ute da jeg gikk tur forbi. Jeg føler meg helt gal og impulsiv og på grensen til påtrengende enda.

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:00   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, ikke egentlig. Det hender kanskje på sommerstid at jeg kan stikke innom noen av mine aller nærmeste venner uanmeldt. Synes det er letter på sommeren, da skal man liksom uansett ikke inn til noen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.