|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var hjemme i fødselspermisjon med minsten. Mannen ringte fra jobb og ba meg se på TV, og jeg ble sittende og se i sjokk. En trist og surrealistisk dag. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var nyforelsket og vi hadde vårt andre møte. Vi var i hans leilighet og tv'n kom ikke på før ganske sent på ettermiddagen/kvelden, så vi var vel omtrent de siste som visste noe
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg hadde vært på skolen, og gikk hjem. Gikk innom resepsjonen (bodde på studenthjem) for å se etter kjæresten (som jeg nå er gift med) og der gikk jeg rett på cnn eller noe tilsvarende på storskjerm (type projektor mot hvitmalt vegg normalt brukt til filmkveld) Jeg kom inn i det de viste det første flyet kollidere, og trodde først det var en film.
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Det var en vanlig dag på jobben - hos datafirmaet som var min første arbeidsgiver, og som for øvrig gikk dukken noen måneder seinere. Litt før arbeidsdagens slutt begynte noen kollegaer å rope fra rommene sine at det hadde skjedd en uforklarlig ulykke i New York. Det tok litt tid før det begynte å demre for oss hva som foregikk.
|
|
|
|
#25 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?
Du må ha vært stor. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var lagt inn på Observasjonsposten for gravide. Lå og slappet av i sengen da jeg fikk vite av hun jeg delte rom med at et fly hadde styrtet inn i WTS. Jeg trodde det da dreide seg om en ulykke. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var 19 og hadde den sommeren flyttet hjemmefra. Jeg hadde vært på ikea og kjøpt meg skrivebord og noe annet smått. da jeg kom hjem begynte jeg å montere det og mamma ringte meg og ba meg slå på tven. akkurat i det jeg slår på så braser det andre flyet inn i tårnet og jeg begynner å le og sier til mamma, åhh dette er så typisk disse amerikanerne...
|
|
|
#29 |
|
Originala
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg husker ikke hele dagen, men jeg husker at jeg var i butikken, og det var en helt snål atmosfære der. Helt rolig, og da jeg kom til kassa, fikk jeg knapt kontakt med de i kassa, for de stirret måpende på en tv-skjerm som viste det første flyet i en skyskraper. Jeg betalte og dro hjem. Jeg slo på tv-en, og mannen (da samboeren) min og jeg satt og så på det som skjedde. Helt surrealistisk. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg kom tidlig hjem fra jobben, skrudde på pcen der jeg hadde Aftenposten som startside ... Jeg skjønte ikke omfanget av det hele der og da.
|
|
|
#31 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var 17 år og gikk i andre klasse på videregående. Jeg og kjæresten min hadde kommet hjem og surfet litt på nett og da var det overalt. Uvirkelig.
|
|
|
#32 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg tuslet gatelangs i Madrid og stoppet utenfor en svær Sony store og ble stående å se på bildene fra de brennende skyskraperne i New York på store flatskjermer i det enorme butikkvinudet. Det var svært frustrerende husker jeg å ikke kunne språket slik at jeg fikk kommunisert med den store folkemassen det ble etterhvert ..
|
|
|
#33 |
|
♡
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg tenkte som du, Arkana.
|
|
|
#34 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg og ei venninne kjørte søppel. Hun fikk en tekstmelding om at hun måtte se på tv eller høre på radio, vi slo på radioen og da hørte vi det. Jeg tror imidlertid ikke vi skjønte omfanget før vi kom hjem og så det på tv.
|
|
|
|
#35 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var på vei hjem fra en fantastisk dags-studietur til Lyngheisenteret da noen fikk vite nyheten over telefon. Jeg husker at jeg tenkte at "nå blir det krig!". Tror ikke alvoret og antall døde/etterlatte gikk opp for meg før året etter.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var hjemme med sykt barn (Storesøsters første år i barnehagen), satt og jobbet, med tv-en på i bakgrunnen. Så så jeg at det rullet nyhetsmeldinger over skjermen, med beskjed om ekstra nyhetssending - ett fly hadde kræsjet i WTC. Noen minutter etter var meldingen at to fly hadde kræsjet i WTC. Da ringte jeg Mannen, som avspaserte den dagen, og han dro på jobb (journalist) mens jeg satt foran tv-en resten av dagen og hele kvelden. |
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Vi la silo, jeg drev å lagde mat til karene, med TV`n på i bakgrunnen.
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Åh, jeg husker også at mamma satt på flyet på tur hjem fra Oslo. De fikk naturlig nok ikke vite noe før flyet hadde landet. |
|
|
|
#39 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg var hjemme i permisjon med storesøster og var i min egen boble helt til mannen kom fra jobb og slo på tv. Vi så på tv og var i sjokk hele ettermiddagen og kvelden.
|
|
|
#40 |
|
godt brukt
|
Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?Jeg satt ved pulten min på jobb og surfet. VG- kom med STORE overskrift. Deretter oppdaterte avisene seg fortløpende, folk kom springende i korridorene. Vi fikk nyhetene på storskjerm i det ene styrerommet og så på direkten da den andre flyet styrtet i tårn nummer to. Vi hadde ansatte i et av tårnene. Amerikansk selskap. |
|
|
|
![]() |
|
|