Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjorde du for 9 år siden i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 17:23   #21
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?

Jeg var hjemme i fødselspermisjon med minsten. Mannen ringte fra jobb og ba meg se på TV, og jeg ble sittende og se i sjokk. En trist og surrealistisk dag.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:23   #22
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg var nyforelsket og vi hadde vårt andre møte. Vi var i hans leilighet og tv'n kom ikke på før ganske sent på ettermiddagen/kvelden, så vi var vel omtrent de siste som visste noe

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:23   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde vært på skolen, og gikk hjem. Gikk innom resepsjonen (bodde på studenthjem) for å se etter kjæresten (som jeg nå er gift med) og der gikk jeg rett på cnn eller noe tilsvarende på storskjerm (type projektor mot hvitmalt vegg normalt brukt til filmkveld) Jeg kom inn i det de viste det første flyet kollidere, og trodde først det var en film.

Resten av dagen husker jeg egentlig ikke så mye av, men jeg glemmer ikke det synet på veggen.

Gammel 11-09-10, 17:24   #24
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en vanlig dag på jobben - hos datafirmaet som var min første arbeidsgiver, og som for øvrig gikk dukken noen måneder seinere. Litt før arbeidsdagens slutt begynte noen kollegaer å rope fra rommene sine at det hadde skjedd en uforklarlig ulykke i New York. Det tok litt tid før det begynte å demre for oss hva som foregikk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:24   #25
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Mannen var bortreist og jeg hadde nettopp kommet hjem fra jobb og barnehage. Hadde treåring, femåring og baby i magen. Mamma ringt og sa at jeg måtte se på tv og jeg husker at ungene fikk kjeks til middag for jeg måtte følge med.

Du må ha vært stor.

Klarte bare ikke å la være.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:25   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Du må ha vært stor.

Klarte bare ikke å la være.

Gedigen, som vanlig. Jeg er visst gravid hele tida. *gravid nå også* Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:26   #27
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var lagt inn på Observasjonsposten for gravide. Lå og slappet av i sengen da jeg fikk vite av hun jeg delte rom med at et fly hadde styrtet inn i WTS. Jeg trodde det da dreide seg om en ulykke.

Senere så satt jeg og flere i tv-stua og så på nyhetene som sendte om og om igjen flyene som kræsjet. Jeg husker jeg satt og strøk meg over magen og tenkte hva slags verden er det jeg bringer dette barnet inn i?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:27   #28
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg var 19 og hadde den sommeren flyttet hjemmefra. Jeg hadde vært på ikea og kjøpt meg skrivebord og noe annet smått. da jeg kom hjem begynte jeg å montere det og mamma ringte meg og ba meg slå på tven. akkurat i det jeg slår på så braser det andre flyet inn i tårnet og jeg begynner å le og sier til mamma, åhh dette er så typisk disse amerikanerne... Jeg trodde på en måte først det var en film eller noe.. fikk så utrolig sjokk. Gikk ikke mange minuttene før det sank inn og jeg skjønte hva som skjedde. Forferdelig!!!

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:29   #29
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke hele dagen, men jeg husker at jeg var i butikken, og det var en helt snål atmosfære der. Helt rolig, og da jeg kom til kassa, fikk jeg knapt kontakt med de i kassa, for de stirret måpende på en tv-skjerm som viste det første flyet i en skyskraper. Jeg betalte og dro hjem. Jeg slo på tv-en, og mannen (da samboeren) min og jeg satt og så på det som skjedde. Helt surrealistisk.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:29   #30
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom tidlig hjem fra jobben, skrudde på pcen der jeg hadde Aftenposten som startside ... Jeg skjønte ikke omfanget av det hele der og da.

Gammel 11-09-10, 17:29   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 17 år og gikk i andre klasse på videregående. Jeg og kjæresten min hadde kommet hjem og surfet litt på nett og da var det overalt. Uvirkelig.

Jeg og pappa skulle forresten til NY og Washington DC i høstferien noen uker etterpå, men det ble ikke noe av, vi dro til Barcelona i stedet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:30   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tuslet gatelangs i Madrid og stoppet utenfor en svær Sony store og ble stående å se på bildene fra de brennende skyskraperne i New York på store flatskjermer i det enorme butikkvinudet. Det var svært frustrerende husker jeg å ikke kunne språket slik at jeg fikk kommunisert med den store folkemassen det ble etterhvert ..

Gammel 11-09-10, 17:31   #33
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte som du, Arkana.
Var gravid med gutta og sykemeldt. Hadde tv på og når den første reportasjen kom satte jeg meg rett ned og strøk maven og lurte på hvordan det ville bli å få barn i en verden på hodet.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:35   #34
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg og ei venninne kjørte søppel. Hun fikk en tekstmelding om at hun måtte se på tv eller høre på radio, vi slo på radioen og da hørte vi det. Jeg tror imidlertid ikke vi skjønte omfanget før vi kom hjem og så det på tv.

Gammel 11-09-10, 17:38   #35
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg var på vei hjem fra en fantastisk dags-studietur til Lyngheisenteret da noen fikk vite nyheten over telefon. Jeg husker at jeg tenkte at "nå blir det krig!". Tror ikke alvoret og antall døde/etterlatte gikk opp for meg før året etter.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:41   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg var hjemme med sykt barn (Storesøsters første år i barnehagen), satt og jobbet, med tv-en på i bakgrunnen. Så så jeg at det rullet nyhetsmeldinger over skjermen, med beskjed om ekstra nyhetssending - ett fly hadde kræsjet i WTC. Noen minutter etter var meldingen at to fly hadde kræsjet i WTC. Da ringte jeg Mannen, som avspaserte den dagen, og han dro på jobb (journalist) mens jeg satt foran tv-en resten av dagen og hele kvelden.

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:47   #37
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi la silo, jeg drev å lagde mat til karene, med TV`n på i bakgrunnen.
Ble et stille og rart måltid, alle så på TV.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:50   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åh, jeg husker også at mamma satt på flyet på tur hjem fra Oslo. De fikk naturlig nok ikke vite noe før flyet hadde landet.

Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 17:52   #39
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var hjemme i permisjon med storesøster og var i min egen boble helt til mannen kom fra jobb og slo på tv. Vi så på tv og var i sjokk hele ettermiddagen og kvelden.

Gammel 11-09-10, 17:56   #40
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt ved pulten min på jobb og surfet. VG- kom med STORE overskrift. Deretter oppdaterte avisene seg fortløpende, folk kom springende i korridorene. Vi fikk nyhetene på storskjerm i det ene styrerommet og så på direkten da den andre flyet styrtet i tårn nummer to. Vi hadde ansatte i et av tårnene. Amerikansk selskap.

Jeg gikk hjem med solsikker den dagen. Jeg fikk et ekstremt behov for å markere håp -> blomster. Heldigvis omkom "bare" en av våre. Dog ingen trøst.

En grusom dag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.