Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vits å reservere flysete med tilgjengelig babykrybbe?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 12:24   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vits å reservere flysete med tilgjengelig babykrybbe?

Nå har jeg liketil ringt til Novair og fått bekreftet at det finnes babyvugge på de flyene vi skal reise med. De har vanligvis ikke det på flyene til Rhodos nemlig, men her fantes det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 12:25   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Her også. Det som var mest slitsomt var helt klart å passe på at han ikke beveget seg eller skled så han plaget passasjeren ved siden av.

Jeg brukte lommeslyngen til det. Med den på fikk jeg også festet ham med det der minibeltet i flyet, så jeg fikk ha den på hele tiden.

Gammel 10-09-10, 12:32   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg brukte lommeslyngen til det. Med den på fikk jeg også festet ham med det der minibeltet i flyet, så jeg fikk ha den på hele tiden.

Jeg har ikke prøvd sånn lommeslynge, men mistenker at min er for lang til at det ville vært særlig behagelig. Jeg ga i alle fall opp å bære ham liggende i sjal da han var ganske liten, det var ikke behagelig for noen av oss. På flyet satt han tilbakelent og sov i fanget mitt/diet, men beina kom utenfor mitt sete.

Gammel 10-09-10, 12:36   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, minsten er jo ikke så stor og jeg ser at det ikke er så lenge til han er for lang til å ligge i lommeslyngen.

Gammel 10-09-10, 13:38   #25
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som du ser er meningene delte. Personlig hadde jeg ikke gjort det. Har reist med barn på fanget mange ganger, uten at det var noe problem. Har reist den lengden med barn på 5-6 mnd flere ganger, og da har jeg hatt en enkel bæreslynge med meg. Ungen har sovnet i den, og jeg har sittet komfortabelt med barnet sovende på meg, med fri bruk av armene.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 13:47   #26
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde det når minstesnuppa var 4 mnd, og vi skulle til Mallorca. Hadde henne i sjal inn på flyet, men hun måtte taes ut av det ved takeoff og landing. Med en gang vi var oppe i luften, ble hun puttet over i krybba, og sov hele veien, til jeg måtte ta henne opp igjen før landing. Likedan på turen hjem. Uvurdelig med tanke på at vi hadde med en på to år, som dermed kunne få mesteparten av oppmerksomheten.

Gammel 02-11-10, 14:43   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppdatering: Tror dere vi fikk noen babykrybbe? Neida. Enda hun på Novair kundeservice sa at det skulle vi få. Trenger vel ikke å fortelle at jeg har sendt avgårde reklamasjonsmail (fikk ikke svar på tlf). Forbaska altså, jeg skal så ha tilbake de pengene. Den eneste grunnen til at vi bestilte de setene var babykrybben. Vi hadde ingen annen glede av å sitte fremst, for det er ganske slitsomt å sitte ved siden av doen og dokøen.

minibolle mai 2012
Gammel 02-11-10, 14:47   #28
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer an på når på døgnet man flyr, og soverytmen til babyen, vil jeg si. Da vi reiste til California, var mellomsøster nesten ett år, og kvalifiserte dermed til å få en slik krybbe hos det flyselskapet. Vi hadde nesten ikke bruk for den på vei bort, for det var på dagtid, og hun sov lite, mens på vei tilbake sov hun hele flytiden, minus en time, fordi vi fløy om det som for oss var på natten. Da var det gull verdt.

Gammel 02-11-10, 14:49   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er mest for den plassen foran ved gulvet som har gjort at vi alltid har hatt det. Det er deilig å ha litt ekstra lekeplass der foran. Helt klart verdt pengene.

Men det var ikke derfor vi bestilte setene, og storebror lekte bare i setet sitt og vi fikk tilsnakk da jeg prøvde å legge lillesøster der.

minibolle mai 2012
Gammel 02-11-10, 14:50   #30
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Men det var ikke derfor vi bestilte setene, og storebror lekte bare i setet sitt og vi fikk tilsnakk da jeg prøvde å legge lillesøster der.

Hva? Det har aldri vi hatt noen problemer med. Minsten har sovet på gulvet der opp til flere ganger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 14:51   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hva? Det har aldri vi hatt noen problemer med. Minsten har sovet på gulvet der opp til flere ganger.

De var ganske gretne i personalet der. Har aldri opplevd det før da jeg var barn selv. Merkelige folk.

minibolle mai 2012
Gammel 02-11-10, 14:57   #32
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk du ikke lov å ha lillesøster på gulvet foran? Vi har bestilt disse setene nå når vi skal ut og fly også, men det er for å kunne ha henne på gulvet. Er ikke det mulig altså?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 15:00   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Fikk du ikke lov å ha lillesøster på gulvet foran? Vi har bestilt disse setene nå når vi skal ut og fly også, men det er for å kunne ha henne på gulvet. Er ikke det mulig altså?

Jeg tror det bare var personalet på denne turen som var litt snodige, evt. flyselskapet, for jeg har aldri opplevd noe sånt før. Og som mange andre skriver, går det helt greit.

minibolle mai 2012
Gammel 02-11-10, 15:01   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det bare var personalet på denne turen som var litt snodige, evt. flyselskapet, for jeg har aldri opplevd noe sånt før. Og som mange andre skriver, går det helt greit.

Hm ok. Vi skal jo helt til Thailand, så det er et poeng med gulvplassen... Til oss har de sagt at det ikke er krybbe, men ekstra plass på gulvet. Så det er vel sant nok. Men storebror har nok også glede av gulvet, samt at vi har glede av kort vei til do med den unge herren .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 15:03   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Tror nok ikke de kommer til å nekte dere det nei.

Jeg venter i spenning på reklamasjonsmailen og kommer til å gjøre meg skrekkelig vanskelig hvis de ikke samarbeider.

minibolle mai 2012
Gammel 04-11-10, 21:28   #36
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man stroppe fast babyen i krybben? Hvis ikke, så hadde jeg droppet det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 21:32   #37
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

De var ganske gretne i personalet der. Har aldri opplevd det før da jeg var barn selv. Merkelige folk.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

For å være litt pirkete og korrekt, så har faktisk barn egentlig ikke lov til å ligge usikret på gulvet i et fly. Hvorfor? Vel, av samme grunn som at man ikke setter barn usikret i bil... Sikkerheten til barnet. Dersom man f.eks. kommer inn i kraftig turbulens kan barnet fly veggimellom, bli kastet opp i taket osv. andre skrekk-scenarioer som ingen ønsker.

Gammel 04-11-10, 21:38   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

For å være litt pirkete og korrekt, så har faktisk barn egentlig ikke lov til å ligge usikret på gulvet i et fly. Hvorfor? Vel, av samme grunn som at man ikke setter barn usikret i bil... Sikkerheten til barnet. Dersom man f.eks. kommer inn i kraftig turbulens kan barnet fly veggimellom, bli kastet opp i taket osv. andre skrekk-scenarioer som ingen ønsker.

Jo, men kraftig turbulens pleier som regel og annonseres på forhånd og da tar man selvsagt på setebeltet. Jeg har forøvrig som vane å ha setebeltet på hele tiden, og da også på barna.

minibolle mai 2012
Gammel 04-11-10, 21:40   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men samtidig er det jo mange (noen?) flyselskaper som ikke har sånne infant-setebelter. Hva er da forskjellen mellom å ha barnet sittende usikret på fanget og ha det liggende løst på gulvet?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 21:50   #40
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jo, men kraftig turbulens pleier som regel og annonseres på forhånd og da tar man selvsagt på setebeltet. Jeg har forøvrig som vane å ha setebeltet på hele tiden, og da også på barna.

Nei, dessverre er det nok veldig feil å tro at kraftig turbulens alltid annonseres fordi den kan sees på forhånd. Det finnes også klarlufts-turbulens. Det forekommer like ofte som annen varslet turbulens. Klarluftsturbulens oppstår når luftmasser med ulike vindretning og hastighet møtes. I grenseområdene mellom luftmassene dannes luftvirver som årsaker klarluftsturbulens. Denne typen turbulens er vanskelig å unngå fordi den ikke kan sees på radaren på instrumentene i cockpit. En kollega av meg knakk ryggen på to steder under klarlufts-turbulens under innflyvning til London Heathrow for et par måneder siden.
Setebeltet bør alltid være på ja, og derfor bør heller ikke barn sove eller ligge på gulvet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.