|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Mimre 1970-tallet
Jeg er født i 1965 og i Holmestrand var det skole på lørdager da jeg gikk i første klasse.
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Mimre 1970-tallet70-tallet hadde skikkelige slengbukser. Alt som har kommet etterpå har bare vært tant og fjas.
|
|
|
#3 |
|
Come what may...
|
Sv: Mimre 1970-talletÅÅ godt å se at det er flere som mimrer. Jeg sitter og mimrer for meg selv, jeg også.. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg husker det også såvidt.
Dette gjorde inntrykk på meg også. Tror det var om en som hadde vannskrekk og ble ertet fordi han ikke turde å gå i bassenget, men han så noen monstre nedi der, og det var skummel musikk til.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 12-02-07 kl 10:41. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mimre 1970-talletFor en koselig gammel tråd.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 16-03-09 kl 21:10. Årsak: Håpløs feilstaving av skøyteløperens navn |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg husker Fred Anton Maier, og at jeg begynte på skolen i 1971. Roteloftet med bustehuene var kjempemoro og andre tv-program jeg husker er Follyfoot, Kruttrøyk, Silkesvarten, Daktari, Elefantgutten, Skippy, McCloud på detektimen osv. Jeg fikk min første levis 501 bukse på 70 tallet ennå mens mange fortsatt gikk med slengbukser. Musikken jeg hørte på var Rolling Stones, Elton John, David Cassidy, Slade, Nazareth, Tina Charles med I love to love, Dire Straits, Kiss, T.rex, Dr.Hook, og gud vet hva. For en tid. Jeg ble konfirmert i 1979, og tenk for et tiår. Verden lå for våre føtter. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tåler regn
|
Sv: Mimre 1970-tallet-Husker at min mor alltid laget press i mine hjemmesydde bukser med sleng i. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mimre 1970-talletSelv om jeg er en ungfole husker jeg en del fra -70 tallet ut fra det dere skriver. Pigalopp, Daniell Duppsko, Colargol, klær og musikk. Pompel og Pilt husker jeg ikke, når sluttet det å surre på NRK?
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 15-09-09 kl 21:08. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sniktitter
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ved siden av den JÆVLA naboen.
![]() |
Sv: Mimre 1970-talletIrma, den drakten der var sinnsykt kul!! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mimre 1970-talletFødt i 1971, og husker "du og jeg og kaktus" og at det kjørte noen tog på slutten med bilder fra episoden som hadde gått på slutten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Mimre 1970-talletJeg er født i 1969.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Mimre 1970-talletEr jeg den eneste som ble trillet rundt i demonstrasjonstog etter demonstrasjonstog, hadde Mao-button på jakken og kunne hele Internasjonalen utenat? Og var på AKP-leir? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Skrekkøgle
|
Jeg var i demonstrasjon på demonstrasjon, og på alle AP-happenings oppigjennom årene. Thorvald Stoltenberg syntes jeg var ett vakkert barn, og jeg sjarmerte Yngve Hågensen i senk. Kunne Internasjonalen på norsk, svensk og russisk omtrent før jeg kunne snakke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Se der! Det var fler enn meg som hadde "politiske" foreldre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Ikke jeg, foreldrene mine var ikke så politisk aktive, men ei av mine beste venninner er vokst opp slik. Mora hennes dyrker fortsatt cannabis i kjøkkenhagen
|
|
|
#19 |
|
:flire: Jeg håper ikke du nå automatisk antar at mammaen min drev med sånt, for det gjorde hun ikke. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Mimre 1970-talletJeg og broren min leide to geiter i 17-maitoget i 1975..Kvinneåret! Ellers lite med på slikt |
|
|
|
![]() |
|
|