Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-09, 19:08   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og jeg ble født i 1973 og hadde Colargoltapet.

Skole på lørdager!??

Jeg er født i 1965 og i Holmestrand var det skole på lørdager da jeg gikk i første klasse.
Da jeg begynte i andre klasse var det slutt på skole på lørdag, til alle elevers store glede.

Gammel 11-02-07, 23:38   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

70-tallet hadde skikkelige slengbukser. Alt som har kommet etterpå har bare vært tant og fjas.
Nå levde ikke jeg så veldig på 70-tallet, men pappa skjønte tydeligvis fort at jeg kom til å elske de buksene, så han hadde spart et par bukser som jeg kunne bruke da jeg tok 70-tallet tilbake på 90-tallet en gang.

Gammel 12-02-07, 00:37   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

ÅÅ godt å se at det er flere som mimrer. Jeg sitter og mimrer for meg selv, jeg også..

Men må bare legge noe av det jeg har mimret meg gjennom inn her...

(Kilde: youtube.com)

Gammel 12-02-07, 01:00   #4
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når sånn ca gikk "Du og jeg og Kaktus" på TV? Jeg er født i 75, og husker det jo, spesielt fordi mor mi forteller meg om at jeg elsket å se det.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 10:32   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Når sånn ca gikk "Du og jeg og Kaktus" på TV? Jeg er født i 75, og husker det jo, spesielt fordi mor mi forteller meg om at jeg elsket å se det.

Jeg husker det også såvidt. Handlet om viktige tema som mobbing, gruppepress etc.

Opprinnelig lagt inn av Nabbe

Jeg elsket det, og vi benket oss, min mor og jeg, for å se på. Helt til den dagen jeg ble vettaskremt, fordi det var noe basseng-greier, noen holdt på å drukne...

Dette gjorde inntrykk på meg også. Tror det var om en som hadde vannskrekk og ble ertet fordi han ikke turde å gå i bassenget, men han så noen monstre nedi der, og det var skummel musikk til.

Jeg husker også godt Susie, jeg husker sangen, også husker jeg at hun slurpet og blunket veldig når hun drakk kakao. Jeg tror egentlig det handlet om sanser.
Også husker jeg romlingane. De syntes jeg var skumle.

Og hun tegnede figuren med rødt hår som gjorde ting uten at vi fikk se hva hun gjorde. Bare faktene. Først uten lyd, så med. Harald Mæhle kommenterte. Minna? Hun hadde en trommesolo som intro.

Og kroppen vår! Ikke minst kroppen, og "mens vi går og legger oss" med Trond Viggo og Flode, og "Det var en gang et menneske" og... og ...

Sist redigert av My : 12-02-07 kl 10:41.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 19:13   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

For en koselig gammel tråd.

Jeg begynte på skolen i 1971 og av barne-tv husker jeg aller best Stian med sekken (ikke Pernille, pussig nok) . "Sett brillene på, og en og to og tre, så reiser du og jeg og alle barn av sted"

Ellers husker jeg godt oljekrisa da det ikke var lov å kjøre bil på søndager og vi gikk midt i Oslogatene på søndagstur.

Husker også mine høyvannsbukser i turkis frotte med sleng - dog ikke med like stor glede.

Også husker jeg skøytestjernen Ard Schenk - jeg ville nemlig at lillebroren min som ble født i 1971 skulle hete Ard. Fikk underlig nok ikke viljen min.

Sist redigert av Tangina : 16-03-09 kl 21:10. Årsak: Håpløs feilstaving av skøyteløperens navn
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 20:55   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

For en koselig gammel tråd.

Jeg begynte på skolen i 1971 og av barne-tv husker jeg aller best Stian med sekken (ikke Pernille, pussig nok) . "Sett brillene på, og en og to og tre, så reiser du og jeg og alle barn av sted"

Ellers husker jeg godt oljekrisa da det ikke var lov å kjøre bil på søndager og vi gikk midt i Oslogatene på søndagstur.

Husker også mine høyvannsbukser i turkis frotte med sleng - dog ikke med like stor glede.

Også husker jeg skøytestjernen Ard Shjenk - jeg ville nemlig at lillebroren min som ble født i 1971 skulle hete Ard. Fikk underlig nok ikke viljen min.

Jeg husker Fred Anton Maier, og at jeg begynte på skolen i 1971. Roteloftet med bustehuene var kjempemoro og andre tv-program jeg husker er Follyfoot, Kruttrøyk, Silkesvarten, Daktari, Elefantgutten, Skippy, McCloud på detektimen osv. Jeg fikk min første levis 501 bukse på 70 tallet ennå mens mange fortsatt gikk med slengbukser. Musikken jeg hørte på var Rolling Stones, Elton John, David Cassidy, Slade, Nazareth, Tina Charles med I love to love, Dire Straits, Kiss, T.rex, Dr.Hook, og gud vet hva. For en tid. Jeg ble konfirmert i 1979, og tenk for et tiår. Verden lå for våre føtter.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 21:19   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

-Husker at min mor alltid laget press i mine hjemmesydde bukser med sleng i.
-Husker også at jeg var kjempestolt over Patrick treningsdrakten min. Knallgrønn var den
-"Alle" hadde t-skjorte med navnet sitt. Bokatavene var i velur.
- Jentene hadde gymdrakt på seg i gymmen, og ikke treningsbukse.
- Gymsokker brukte vi og.
-Husker at det ikke var barne-tv om mandagene
-Vi hadde "sydenpanel" i stuen
-Sofaen var i oransje og brun. Gardinene grønne.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 02:40   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg er en ungfole husker jeg en del fra -70 tallet ut fra det dere skriver. Pigalopp, Daniell Duppsko, Colargol, klær og musikk. Pompel og Pilt husker jeg ikke, når sluttet det å surre på NRK?

Her er forresten et (dårlig gjenfotografert) bilde av meg selv, med typisk freshe 70-tallsklær:

*poff*

Lekkert!

Sist redigert av Irma : 15-09-09 kl 21:08.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 02:57   #10
BeeKey
Sniktitter

BeeKey sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ved siden av den JÆVLA naboen.
BeeKey har et hav av muligheter foran seg
Standard

Irma, den drakten der var sinnsykt kul!!

BeeKey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 10:31   #11
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Født i 1971, og husker "du og jeg og kaktus" og at det kjørte noen tog på slutten med bilder fra episoden som hadde gått på slutten.

Husker også

den første skolesekken min, oransj...
den røde snekkerbuksa, med kraftig sleng
colargol
den nøkkelspisende moffedillen
heksa som hadde tryllestaven i hatten og sa "ba babelone" da hu skulle trylle
professor baltazar
pizza..... Men jeg ville jo ha kylling og pom fri...
mine første briller som 5-åring, ganske snasne!!
lange bilturer i hattehylla med storrøykere av foreldre

aaahh... Those where the days!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 15:30   #12
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke eldst, jeg er ikke eldst.
Jeg ble født i 1970.

Gammel 12-02-07, 16:13   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født i 1969.

Av 70-tallet husker jeg at jeg ble tante til ei lita jente i 1974,
og dette syntes jeg var så pinlig - for tanter var gamle damer, de og ikke 4-årige jenter...
så niesa mi var min kusine i mange, mange år etterpå...

Vi hadde tv i svart-hvitt, men jeg husker vi fikk farge-tv til en eller annen stor sportsbegivenhet.
Favorittbarnetv var Colargol og jeg var livredd Pompel og Pilt.

Jeg hadde to fostersøstre, men jeg var bare fem år, så jeg husker ikke mye. Dagen de kom til oss, sitter som spikret, så det må ha gjort veldig inntrykk.

Vi dro på langtur med kassebilen til far. Bak i kassa hadde jeg madrass, dyne og en haug med leker. Langtur med kassebilen var kult!

Gammel 12-02-07, 16:34   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er født i 1969.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 17:16   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg den eneste som ble trillet rundt i demonstrasjonstog etter demonstrasjonstog, hadde Mao-button på jakken og kunne hele Internasjonalen utenat? Og var på AKP-leir?

Vi hadde ikke tv. Det ble montert seler i Consulen (den gull-metallic) , så jeg har aldri sittet "løst" i bil (men nå fikk vi ikke bil før i 79 da).

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:14   #16
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Er jeg den eneste som ble trillet rundt i demonstrasjonstog etter demonstrasjonstog, hadde Mao-button på jakken og kunne hele Internasjonalen utenat? Og var på AKP-leir?

Vi hadde ikke tv. Det ble montert seler i Consulen (den gull-metallic) , så jeg har aldri sittet "løst" i bil (men nå fikk vi ikke bil før i 79 da).

Jeg var i demonstrasjon på demonstrasjon, og på alle AP-happenings oppigjennom årene. Thorvald Stoltenberg syntes jeg var ett vakkert barn, og jeg sjarmerte Yngve Hågensen i senk. Kunne Internasjonalen på norsk, svensk og russisk omtrent før jeg kunne snakke.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:59   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg var i demonstrasjon på demonstrasjon, og på alle AP-happenings oppigjennom årene. Thorvald Stoltenberg syntes jeg var ett vakkert barn, og jeg sjarmerte Yngve Hågensen i senk. Kunne Internasjonalen på norsk, svensk og russisk omtrent før jeg kunne snakke.

Se der! Det var fler enn meg som hadde "politiske" foreldre.

Gammel 12-02-07, 21:38   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ikke jeg, foreldrene mine var ikke så politisk aktive, men ei av mine beste venninner er vokst opp slik. Mora hennes dyrker fortsatt cannabis i kjøkkenhagen (de bor i Sveits).

Gammel 12-02-07, 21:39   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke jeg, foreldrene mine var ikke så politisk aktive, men ei av mine beste venninner er vokst opp slik. Mora hennes dyrker fortsatt cannabis i kjøkkenhagen (de bor i Sveits).

:flire: Jeg håper ikke du nå automatisk antar at mammaen min drev med sånt, for det gjorde hun ikke.

Gammel 16-03-09, 17:27   #20
doppler
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2009
doppler har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg og broren min leide to geiter i 17-maitoget i 1975..Kvinneåret! Ellers lite med på slikt

doppler er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.