|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ble du slått som barn?Jeg ble regelrett klappet til, hardt i ansiktet med flat hånd, mange,mange ganger opp i gjennom barndommen. Det som et helt klar såret mer var når jeg ble kallt stygge ting.
|
|
|
#2 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?Nei, aldri.
|
|
|
|
#3 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?Jeg fikk ris på rompen noen ganger i løpet av oppveksten. Jeg har et godt forhold til mine foreldre og opplever det som skjedde som totalt udramatisk. Jeg husker veldig godt at det ikke var med kraft eller gjorde vondt, men at det var ydmykende. Jeg vet også at 2-3 av mine venninner også fikk ris noen få ganger i løpet av barndommen og at de også har godt forhold til sine foreldre og ikke opplever det som noe dramatisk eller spesielt grovt.
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?Det hendte da jeg var ganske liten at jeg fikk ris på rumpa. Det var nok mest effekt i ydmykelsen, for jeg kan ikke huske at det gjorde spesielt vondt.
|
|
|
|
#5 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?Nei, ble aldri slått og har heller ikke hatt husarrest.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?...
Det finns sakar man måste göra, Annars är man ingen människa utan bara en liten lort. Sist redigert av MillyMollyMandy : 11-09-10 kl 19:37. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ble du slått som barn?Jeg kan ikke huske at jeg har fått hverken ris eller klaps, slått har jeg aldri blitt. Jeg har blitt tatt hardt i armen og geleidet i riktig rettning og jeg tror at jeg har fått ørene vaflet ved en anledning eller to (men er usikker på om det egentlig "bare" var trussel om vafling eller om det faktisk ble gjennomført). Jeg har et helt greit forhold til mine foreldre, litt sånn tennåringsanspenthet mellom meg og min mor i noen år, men plutselig ble vi voksne begge to. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?Jeg klarer ikke skjønne at noen av dere sier dere fikk ørefiker, dask, ble kløpet og fortjente det!???
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Ble du slått som barn?
Selv om jeg er i mot fysisk avstraffelse, så blir jeg litt sur, faktisk, når noen blåser opp et dask og kaller det vold. Det underminerer nesten all den grusomme volden barn faktisk utsettes for. Ja, i dag ER det regnet som vold, fordi det er definert som det, og jeg er enig i at det er veldig greit å lovfeste en nulltoleranse på dette, men jeg BLÅNEKTER på at jeg ble utsatt for vold selv om jeg fikk ett dask på rompa ved to anledninger i min barndom. Vi snakker om ting som hendte for over 30 år siden, og oppdragerformen var annerledes, og jeg ser på det å gi et dask som en engangsforeteelse da, det samme som å brøle til ungene som en engangsforeteelse nå. Det vil si, ikke noe man er stolt av, og man angrer seg, men man tenker likevel ikke på det som vold.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 03-09-10 kl 20:55. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?...
Det finns sakar man måste göra, Annars är man ingen människa utan bara en liten lort. Sist redigert av MillyMollyMandy : 11-09-10 kl 19:38. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ble du slått som barn?Jeg har aldri fått noen form for fysisk avstraffelse. Om jeg tenker meg om har jeg knapt nok fått kjeft heller...*veldig fri barneoppdragelse*
|
|
|
#12 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Ble du slått som barn?nei, kan ikke si jeg ble slått. Heller mer tatt kraftig i armen som i "nå kommer du her". ( Ble ikke merker altså..)
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?En gang, med en sammenrullet avis. Det gjorde ikke vondt, men jeg husker både jeg og pappa (som gjorde det) fikk sjokk. Og for å være ærlig var det nok fortjent. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ble du slått som barn?Nei, det kan jeg ikke huske. Husarrest, derimot. Og jeg fortjente det noe så inderlig.
|
|
|
#15 |
|
kamelkonsument
|
Samme her.
|
|
|
#17 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ble du slått som barn?Nå bare undrer jeg høyt, altså. Ikke påstander om noe som helst, men jeg registrerer at de som har svart her at de har fått jevnlig bank/slag/straff osv har et dårlig/lunket forhold til foreldrene. Selv om det ikke har direkte årsakssammenheng med voldsbruk, så gjør jeg meg noen tanker mennesker som bruker vold mot barn. Altså at de også svikter i større grad på andre områder? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
awesom
|
|
|
|
#19 |
|
geskjeftig
|
Sv: Ble du slått som barn?Nei. Kan forøvrig huske å ha bedt om å få "ris" selv, en gang jeg angret noe forferdelig for noe ulovlig og farlig jeg hadde gjort.
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Sv: Ble du slått som barn?Nei.
|
|
![]() |
|