Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

6 av 10 kvinner vil forsørges

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 13:36   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: 6 av 10 kvinner vil forsørges

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg liker best å diskutere med Esme.

Jeg syns igrunnen det er enklest når jeg er på samme side som Esme.

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:36   #22
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme! Esme! Esme!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:43   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg syns igrunnen det er enklest når jeg er på samme side som Esme.

Jeg er så godt som alltid på Esmes side, så det er ikke noe problem for meg.

Ja, jeg tør å si henne mot altså. Jeg trenger det bare ikke så ofte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:49   #24
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Crikey hvor føkkings lei jeg er av akkurat denne diskusjonen.

Jeg kan ta en oppsummering litt lett plukket fra alle argumenter som pleier å komme sånn at alle kan slippe (og skriver det alle mener sånn egentlig)

Spørsmål:
*Er det sant at kvinner vil la seg forsørge?

Svar:
*Hvaføkk er greia med de late damene som ikke gidder å jobbe?
*Ja men jeg er glad i barna mine! Jeg velger helt fritt! Jeg er helt upåvirket fra samfunnet ellers! Nå blir jeg så sint at jeg tar på meg IJ-støvlene mine og går meg en tur.
*Hva, mener du at vi som jobber fullt ikke er glad i barna våre?
*Det er fint at det er forskjell på menn og kvinner! Jeg er kvinne og jeg er stolt av det!
*Kvinner må slutte å være fattige hjemmefølere og menn må slutte å være karrieremonstre. Og kom nå ikke her og sutr når dere har blitt gamle for at dere er fattige eller ikke har kontakt med ungene.
*Kaller du mannen min en dårlig far?! Han lekte med barnet vårt i går! I flere minutter! Med lego!
*Kvinner som jobber deltid er tradisjonelle tullinger, og burde innrømme at de føkker til for oss andre.
*Jeg synes at vi ikke skal gå inn på mannspremisser og mene at penger er mer viktig enn klemmer. Hvilket samfunn hadde vi hatt uten klemmer?

etc
etc
etc
whatever
whatever
whatever

Men hva ble egentlig konklusjonen? Du var grei å komme med argumentene så vi slapp men jeg vil gjerne vite hva fasiten er også.

Gammel 23-08-10, 13:52   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme da. Hva kan vi si nå, liksom?

Gammel 23-08-10, 13:52   #26
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

kie glemte å lese Esmes innlegg.

Nope. Jeg er bare litt lei av fremstillingen av og synet på hjemmeværende mødre nå og da blir den mer karikerte varianten bare mer av det samme.

Evt. er jeg litt humørløs fordi problemstillingen er blodig alvor for meg personlig om dagen. Jeg tar høyde for det, altså.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 23-08-10 kl 13:59.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:11   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er så godt som alltid på Esmes side, så det er ikke noe problem for meg.

Ja, jeg tør å si henne mot altså. Jeg trenger det bare ikke så ofte.

Enig.

Det er verre med SP sånn sett. Jeg tenker at jeg skal mene noe, så mener hun noe annet. Så forklarer hun sin mening og svosj - så kan jeg ikke skjønne at det finnes andre løsninger. Den som kan overtale SP i en diskusjon - den er god.

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:13   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er verre med SP sånn sett. Jeg tenker at jeg skal mene noe, så mener hun noe annet. Så forklarer hun sin mening og svosj - så kan jeg ikke skjønne at det finnes andre løsninger. Den som kan overtale SP i en diskusjon - den er god.

Godt for deg at SP ikke selger kjipe feriehus i Spania eller er FrP-politiker, sier nå jeg.

Gammel 23-08-10, 14:14   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Godt for deg at SP ikke selger kjipe feriehus i Spania eller er FrP-politiker, sier nå jeg.

Nå fikk jeg en sånn står-foran-stup-trenger-å-hoppe-følelse.

Tror du ikke vi kan lokke henne til å prøve?

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:17   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, godt for verden! FrP med verdensherredømme?

Gammel 23-08-10, 14:19   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hør, hør, kie!

Gammel 23-08-10, 14:19   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Tror du ikke vi kan lokke henne til å prøve?

Du mener at du vil prøve å overtale henne?

Gammel 23-08-10, 14:19   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du mener at du vil prøve å overtale henne?

Ah - det var det, ja.

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:23   #34
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Stemmer for at Esme får eget underforum her som heter: Esmes svar på alle dilemmaer...
eller noe annnet... så kan vi kaste ut temaer og Esme kommer med svarene... Fy søren Esme.. du må være kjempeeffektiv på møter der det skal diskuteres

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:21   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kie skrev det veldig bra.

Så kan dere andre flåse i vei.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:34   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så kan dere andre flåse i vei.

Denne diskusjonen var jo nettopp oppe, og det blir ekstremt steile fronter mot hverandre. Noe á la det Esme skrev. Så hun bare karrikerte det veldig godt.

Begge sider har dog et poeng, men det virker vanskelig å bli enige om noe.

Gammel 23-08-10, 16:48   #37
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke fått med meg at dette har vært diskusjon her inne, men skjønte det etterhvert i tråden her at det har vært diskusjon om det... ja ja... det kan jo bli andre debattanter og andre synsvinkler for det da.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 17:11   #38
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Esme.

Usikker på om det kommer fram så mange nye synsvinkler så kort tid etter forrige runde. Det har vært minst fem lange diskusjoner om temaet bare siden jeg meldte meg inn ...

Gammel 23-08-10, 17:16   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vi ikke nettopp hatt denne? Forrige uke eller noe?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 17:17   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg har ikke fått med meg at dette har vært diskusjon her inne, men skjønte det etterhvert i tråden her at det har vært diskusjon om det... ja ja... det kan jo bli andre debattanter og andre synsvinkler for det da.

Siste innlegg i den forrige debatten om nøyaktig samme tema ble skrevet for bare litt over en uke siden. Det er grunnen til at folk flest ikke er så ivrige på å debattere akkurat dette akkurat nå. Det er tvilsomt om det kommer opp noe nytt i en diskusjon så kort tid etter den forrige.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=97429

Svar

Emneord
afi, likestilling

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.