Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Festing av tråder

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 13:40   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Festing av tråder

Så fint for deg... Jeg kan knskje også like det, dersom noen bare viser/forteller meg HVA som er rett måte... det som irriterer meg mest der jeg sitter og fester tråder er nemlig at jeg ikke aner om det er slik det skal gjøres... Jeg liker ikke å gjøre ting jeg ikke vet hvordan skal gjøres.

(Lider under å ha en mor som ikke strikker... hun lærte meg alle broderingens kunster da... Jeg lærte også strikking i teorien, men trådfesting husker jeg ikke noe av)

Sist redigert av Malama : 18-08-10 kl 14:08.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:43   #22
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nå ble jeg nesten inspirert til å ta fram heklerutene mine igjen. Tre om dagen, så blir jeg ferdig til jul!

Gammel 18-08-10, 14:30   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Så fint for deg... Jeg kan knskje også like det, dersom noen bare viser/forteller meg HVA som er rett måte... det som irriterer meg mest der jeg sitter og fester tråder er nemlig at jeg ikke aner om det er slik det skal gjøres... Jeg liker ikke å gjøre ting jeg ikke vet hvordan skal gjøres.

(Lider under å ha en mor som ikke strikker... hun lærte meg alle broderingens kunster da... Jeg lærte også strikking i teorien, men trådfesting husker jeg ikke noe av)

Du bare gjør sånn at det ikke vises

Gammel 18-08-10, 14:36   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malama, du syr ned gjennom 2 masker og opp gjennom de to ved siden av 7-8 masker bortover, eller du syr gjennom en og en maske på baksiden og så snur du og syr tilbake.

(Kilde: youtube.com)

(Kilde: youtube.com)

Gammel 19-08-10, 09:10   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når jeg skifter nøste så strikker jeg inn den nye tråden et par masker før jeg lar begge endene henge på baksiden.

Etter at plagget er ferdig fester jeg endene ved at jeg syr dem forsiktig i hempene på maskene noen masker. Jeg pleier å sy seks masker ca, snu og sy seks masker tilbake og er garnet glatt så snur jeg enda en gang.

Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 09:58   #26
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Når jeg skifter nøste så strikker jeg inn den nye tråden et par masker før jeg lar begge endene henge på baksiden.

Etter at plagget er ferdig fester jeg endene ved at jeg syr dem forsiktig i hempene på maskene noen masker. Jeg pleier å sy seks masker ca, snu og sy seks masker tilbake og er garnet glatt så snur jeg enda en gang.

Slik gjør jeg og.
Men det med å strikke nøstene sammen går bare om en byttet til samme farge. Driver ennå med stripegenseren

Ellers er det godt å se at jeg ikke er alene om å ikke ha festing av tråder som lykken på jord.

Gammel 19-08-10, 10:24   #27
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Send det til meg så skal jeg feste jeg.

Pass deg nå, ellers får du denne av meg (neida, jeg er ferdig)

(dette er ca. halvparten eller litt mindre faktisk av bol-høyden- trådene fortsetter hele veien opp. Samme på begge ermene )
2-og-2 farger for hver 3. rad, genseren igjennom. Noen av trådene har jeg strikket inn som feste, men syntes det ble så ustretchy i lengden.

Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:33   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg høyner med Kaffe Fassett genseren min. Moren min brukte en togtur tur-retur Trondheim, pluss lørdagskvelden der, til å feste trådene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:54   #29
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg høyner med Kaffe Fassett genseren min. Moren min brukte en togtur tur-retur Trondheim, pluss lørdagskvelden der, til å feste trådene.

Denne er ikke spesielt imponerende før vi vet om hun reiste fra Stjørdal eller Oslo

Gammel 19-08-10, 10:55   #30
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Denne er ikke spesielt imponerende før vi vet om hun reiste fra Stjørdal eller Oslo

Sant nok. Oslo.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 11:35   #31
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

På prosjekter med mye tråder så prøver jeg å være flink til å sy inn endel underveis. Da blir det ikke så enormt mye når plagget er ferdig.

Og for å tvinge meg selv til å gjøre den jobben etter endt strikking, så nekter jeg meg selv å starte på et nytt prosjekt før det andre er _helt_ ferdig. Om jeg begynner på et nytt, så blir detet forferdelig tiltak å dra frem det andre for å sy inn tråder.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:19   #32
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Og for å tvinge meg selv til å gjøre den jobben etter endt strikking, så nekter jeg meg selv å starte på et nytt prosjekt før det andre er _helt_ ferdig.

Det har jeg også prøvd, men jeg hører visst ikke etter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.