Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på GOD grønnsakssmoothie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 12:06   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på GOD grønnsakssmoothie

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Men altså folkens, ikke vær så negative til grønnsakssmoothie, det er kjempegodt, men man må som sagt venne seg til smaken gradvis. i dag startet jeg dagen med smoothie laget med salat, avocado, selleri, alfalfaspirer og gulrot- og vannmelonjuice. Hadde i en banan og noen never frosne bringebær, og saften av en sitron og en lime, og det smakte nydelig.

Det høres slett ikke verst ut, men det er vel egentlig mer en fruktsmoothie med selleri og gulrotjuice i?

Gammel 03-08-10, 13:04   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det høres slett ikke verst ut, men det er vel egentlig mer en fruktsmoothie med selleri og gulrotjuice i?

hø? Ratioen frukt/grønnsak var vel 1:4, tror jeg. Det er vel ikke snakk om å ha en smoothie kjemisk fri for frukt, men hovedsakelig av grønnsaker.

Gammel 05-08-10, 20:49   #23
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk hatt oppi reale mengder brokkoli nå, men jeg syntes det smaker litt emment banan-ish... Jeg liker ikke banan, og det er ikke banan i.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:55   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

hm, mystisk. Jeg har ikke merket noen banansmak på broccolien, altså. Prøv med litt spinat i steden/tillegg? Eller rødbete, vi er ville etter rødbetesmoothie om dagen her hjemme, og så får smoothien verdens nydeligste farge.

Gammel 05-08-10, 20:56   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

hm, mystisk. Jeg har ikke merket noen bvanansmak på broccolien, altså. Prøv med litt spinat i steden/tillegg? Eller rødbete, vi er ville etter rødbetesmoothie om dagen her hjemme, og så får smoothien verdens nydeligste farge.

Kremt. Jeg liker ikke røbeter heller, i utgangspunktet, så dårlig ide. Men okei, spinat. Bønnespirer er kanskje heller ikke så aller verst....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:31   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kremt. Jeg liker ikke røbeter heller, i utgangspunktet, så dårlig ide. Men okei, spinat. Bønnespirer er kanskje heller ikke så aller verst....

alfalfaspirer. De smaker ikke så mye av hverken det ene eller det andre. Har du forresten forsøkt å ha i f.eks ingefær sammen med brokkolien? Jeg bruker en ganske stor bit, og det gir iallefall ikke noe banansmak
Ellers kan du ha i selleri, kål, salat (det gir veldig mild smak), avokado... mulighetene er mange.

Gammel 07-08-10, 11:00   #27
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg digger 50/50 blanding av gulrot og ananasjuice, brokkoli blir "borte" i det i allefall.

Gammel 07-08-10, 11:04   #28
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har tenkt på proteinshake også, men føler at dette ikke er like sunt. Jeg mener det må være bedre med frukt og grønt? Jeg kunne jo også hatt fiberpulver i smoothien. Det er kanskje enda greiere.

Ta en stor skje proteinpulver oppi smoothien. The best of both worlds.

Gammel 07-08-10, 11:06   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ta en stor skje proteinpulver oppi smoothien. The best of both worlds.

Jeg har både protein- og fiberpulver i smoothien.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.