Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Favorittduft på kjøkkenet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-10, 13:11   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favorittduft på kjøkkenet

Jeg liker heller ikke de med sitron. Men jeg liker sånne wc-rens-greier.

Gammel 01-08-10, 13:23   #22
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukten av kanelboller må være den aller beste. Nystekt gjærbakst og kanel, nam.
Rosmarin, koriander og sitron dufter også nydelig.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:24   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Zalo med sitron lukter kjempegodt. Og krokanrullbrownies. Og pinnekjøtt. Oh, og pizza! Blir ikke ordentlig fredag uten den lukten. Vi droppet pizzaen på fredag og hadde den i går i stedet, og alle sitter derfor med lørdagsfølelse i dag.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:50   #24
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Rengjøringsmiddel med sitronlukt lukter jo do.

Nei nei, nå misforstår du.

Det lukter rent. Og rent kan det godt lukte overalt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 16:49   #25
Stekira
Passiv

Standard

(og der skulle jeg akkurat til igjen å trykke på fet skrift, smikke meg selv på hånden av dårlige vaner)

Jeg holder en knapp på nytrukket kaffe, og NYBAKT brød mmmm......

Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:11   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker forresten lukten av god, gammeldags søndagsmiddag. Kjøttkaker, fiskekaker, stek osv. Helt til jeg er mett da, da vil jeg ha vekk lukten.
Nå lukter det søndagsmiddag her i huset, jeg lager stekt løk til fiskekakene vi skal ha snart.

Gammel 01-08-10, 17:42   #27
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Pinnekjøtt? Sa noen pinnekjøtt? :slurp:

Gammel 01-08-10, 23:47   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå lukter det hjemmebakt brød og grønnsåpe og ørlitegranne chili og hvitløk her, ganske så fint.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 03:06   #29
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Frisk basilikum.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 08:24   #30
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ribbe. Da er det jul.

Gammel 03-08-10, 09:10   #31
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Nystekte vafler.

Eller kanelsnurrer.

Nei, jeg tror vafler vinner.

Gammel 03-08-10, 10:02   #32
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ingefær og hvitløk som hakkes sammen. Basilikum. Gjærbakst.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:06   #33
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stekira, her.

(og der skulle jeg akkurat til igjen å trykke på fet skrift, smikke meg selv på hånden av dårlige vaner)

Jeg holder en knapp på nytrukket kaffe, og NYBAKT brød mmmm......

Mmm! Det holder jeg også en knapp på. (En knapp på kaffemaskinen min, kanskje? )

(Kaffe er så viktig at det godt kan få fet skrift. )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 10:07   #34
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Muskat, koriader og basilikum + nybakt brød. I tillegg elsker jeg lukten av oppvaskmiddelet fra Durance.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:21   #35
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Rengjøringsmiddel med sitronlukt lukter jo do.

Ja! Mannen hadde vært snill og kjøpt Zalo(?) med sitron en gang. Hver gang jeg brukte den minnet den meg om da jeg var gravid med Prinsessen og hang over doskålen.

Men til saken.. Jeg elsker lukten av mye på kjøkkenet. Sjokoladekake, fersk gjærbakst, en god bolognese, hvitløk (!), basilikum, kjøttkaker, stekt løk, nyåpnet kaffe, taco (Mest for det emosjonelle tror jeg, siden jeg vet ungene koser seg sånn på tacokvelder.) og lasagne (Den duften som kommer snikende ut av kjøkkenet for å vise at den endelig er ferdig i ovnen.).

Gammel 03-08-10, 19:21   #36
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Duften av nystekte kanelboller. Jeg holdt søren meg på å kjøpe en leilighet nesten bare pga den lukten!
Ellers er duften av nystekte kokos/sitronmuffins også fabelaktig delikat - og eplekake.

Jeg kan bli temmelig beruset av dufter.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 09:05   #37
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Hvitløkslukt syns jeg er herlig!

Her i huset kjente jeg i morges tacolukten fra i går kveld, og den er mildest talt....vemmelig.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.