Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hamster "del 2"

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-10, 12:26   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hamster "del 2"

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Hamstergrinda er sammenleggbar. Vi kjøpte vårt på dyrebutikken på Vinterbro.

Det er jo bare et steinkast unna - får ta en Vinterbrotur etterpå. Tusen takk for info og tips!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 11:43   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Får jeg spørre om du har noe spes stående i den der Hamster gården?
av ting å tang

Gammel 27-07-10, 19:21   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Litt forskjellige ting. Pleier å ha doruller, har en hamstervippestang og litt sånne ting vi ha kjøpt på dyrebutikken. Hamsterene pleier å like. Det hender at vi gjemmer litt godbiter det som de finner osv.

Gammel 27-07-10, 21:59   #4
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvor gamle er hamstrene deres, Propella?
I dag var vår for første gang utenfor burdøra. Stor stas for både for barna og hovedpersonen selv! Ingen grind, siden det var utsolgt på sjappa, men jeg ser at det kan være veldig praktisk å ha for å få delt av rommet. Jeg kjenner det klør i shoppelysta for å handle inn hamsterdill.

Gammel 28-07-10, 01:28   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Hvor gamle er hamstrene deres, Propella?
I dag var vår for første gang utenfor burdøra. Stor stas for både for barna og hovedpersonen selv! Ingen grind, siden det var utsolgt på sjappa, men jeg ser at det kan være veldig praktisk å ha for å få delt av rommet. Jeg kjenner det klør i shoppelysta for å handle inn hamsterdill.

De har sånn gring i en nettbutikk til 125 kr. Si i fra om du skal ha url
Jeg skal bestille et sånt men må nesten ha ide om hva jeg skal ha i den grinda
:hamster Vår hamster , dverghamster fikk vi for en uke siden."omplasering" fra noen som ikke har unger,så har tatt det rolig, hun er 8 mnd og helt tam

Sist redigert av Honda : 28-07-10 kl 01:34.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 02:25   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Et til hamster spørsmål.
På det buret vi har nå så er det en etg som går over halve buret men den er i stål"riller" er det bedre ed bur som er hel plast etg? Virer som at hun "ramler" imellom rillene.

Skal ut å se på eventuelt annet bur og sånn hamsterhage i morgen.Vist ikke skal jeg bestille på nett

Gammel 30-07-10, 10:52   #7
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Jeg kjøpte hamstergrind i går. Utbryterkongen klatret rett over! Bortkastet hamsterdill-innkjøp.
Etasjene våre er rille-delt. Jeg leser i hamsterboka at det beste er om etasjene ikke har riller, men vår har ikke noe problemer med å gå på det. Han er ganske diger (gullhamster).

En annen ting er at løpehjulet i det buret jeg linket til deg, Honda, er for lite. Hamsteren vår har skikkelig svai i ryggen når han går i det, og da jeg finleste videre i boka sto det at gullhamstere må ha løpehjul med diameter 25 cm eller mer. Hjulet som fulgte med buret var på 16 cm.

Gammel 28-07-10, 01:23   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hamsterdill er gøy å kjøpe. De små hamsterene er søte og de har masse personlighet. De to dverghamsterene vi har nå er 3 mnd gamle, de heter Stripa og Spretti. Vi har hatt tre stykker før de. Først hadde Ninja hamster, Kitty Flagermus og Snuffeline, det var gullhamstere. De kjøpte vi for sommeren for 2 år siden. Eller Ninja fikk vi, så han var litt eldre enn de to andre. Kitty ble syk i slutten av mai og døde da. Snuffeline døde rett før hun fyllte 2 år i midten av juni. Ninja har vært pjusk en stund, ikke så rart med tanke på alderen. De siste dagene har det gått raskt nedover med han. Han mistet synet virket det som, han begynte å få problem å gå osv. Så idag var jeg hos dyrlegen og avlivet han. Ninja ble hele 2 år 3 mnd. En meget høy alder for en hamster. Imorgen er det begravelse for alle tre på familiegården. :snufs:

Gammel 31-07-10, 00:59   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde en liten hamster engang. Den ble nesten 2 1/2 år gammel før den måtte avlives pga sykdom. Vi hadde et bur (gitter, dem liker å kunne klatre, derfor anbefales ikke plastbur..) som var ganske høyt med flere halve etasjer, som man kunne flytte på. Hadde også tunell og løpehjul + trestokk og et trehus som den etterhvert spiste opp.. Av og til vasket vi av tregrener og satte inn som klatrestativ og til å gnage på, det var veldig populært. Gøy med hamster! Og den klarer fint å vere alene noen dager.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 11:28   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er over 2 1/2 nå, og er foreløpig frisk som en fisk. Men jeg har forberedt ungene på at det ikke er lenge til Colin vil dø.

Gammel 06-08-10, 12:45   #11
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Håper Colin er med en god stund til! Morsomt navn.
I dag støvsuget jeg på rommet til Herci, og det likte han ikke. Men jeg tenker at noen ting må han bare venne seg til... eller? Det er vel stressende om vi begynner å ta ham ut av buret og flytte ham i et annet rom mens vi støvsuger også. Da måtte han i såfall sittet i reiseburet, for han vil ikke bli holdt og han klatrer over alle hauger om vi slipper ham løs.

Han får være ute av buret litt hver dag, altså, men bare inne på det rommet hvor buret hans står.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.