|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
awesom
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min har brukt todelt de siste to årene, han vil rett og slett ikke ha hel. HAn er 6 og skal begynne på skolen til høsten. Er det varmt nok kan han da ta av seg jakken og bare ha ullundertøy og ullgenser/polarfleece på seg.
|
|
|
#23 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min 8-åring har to heildressar som truleg vil passe vintersesongen. Men me har også arva eit todelt sett.
|
|
|
#24 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Både 2. klassingen og 4. klassingen min valgte heldress fra Skogstad forrige vinter. Det overrasket meg, for tidligere har eldsten ment at heldress var barnslig, så det skulle han ikke ha. Nå syntes han det var kjekkest, så da var jo det greit. 2. klassingen fikk noen barnslig-kommentarer på skolen, men etter å ha tenkt seg litt om, fant han ut at de som kommenterte var passe teite, og så var det greit å bruke dressen uansett. Begge hadde jakker og bukser i tillegg (arveklær er kjekt), men det var absolutt dressene som ble mest brukt. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Her blir det begge deler. Da han begynte på skolen i fjor ville han først ikke ha heldress, men ombestemte seg ganske raskt da han fant ut at heldress var mye enklere og raskere å få på seg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til 2.klassingen?Vi gikk over til 2-delt til vår datter når hun begynte i 2. klasse. Det virker som de fleste i klassen hadde det. Men hun hadde en heldress hun brukte av og til også.
|
|
|
#28 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Vi har kjøpt hel allerede. Hun vil ha minst mulig styr. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min snart 3.klassing hadde hel-dress i fjor, hun bestemte det selv. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Jeg skulle gjerne hatt heldress til snart 3. klassingen også, men det tror jeg kan bli vanskelig. Jeg målte han idag, han er 140,5 cm lang. Så hvis jeg finner noe som er stort i str 140 kan det være jeg går for det, vi har jo en som kommer etter og arver.
|
|
|
#31 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min andreklassing hadde en hel dress men klagde sin nød om at hun ønsket seg veldig todelt. Tante kom til unsetning og kjøpte todelt som forskudd på julegave. Begge dressene var Ticket. Kvalitetsmessig synes jeg både hel og todelt i Ticket har vært veldig bra. Andreklassingen ville omtrent bare gå i todelt, men brukte den hele når den andre var til vask eller tørk. Jeg så at gutta i klassen omtrent kun hadde hele dresser. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?De hadde Reimatec heldress og Ticket todelt i 2. klasse. Heldressene ble mye brukt når det var snø og is ute. Spesielt guttene konkurrerer om å være først ute i friminuttet, og de erfarer raskt at todelt går for treigt |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?min gutt hadde 2-delt i vinter (gikk i 2. da), etter eget ønske |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Vi gikk over til to-delt i andre klasse. Det var etter et år med mye klaging over hvor tungvindt det var å ha på seg hel dress. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Har kjøpt inn Isbjørn of Sweden(Nanook) heldress og Ticket todelt til kommende vinter. Jenta mi begynner i 1.klasse til høsten. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?
|
|
|
#37 |
|
Uhelbredelig B-menneske
http://uteungar.se/ Sist redigert av Liljekonvall : 21-07-10 kl 12:53. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Pauset
|
Sv: Hel eller todelt vinterdress til andreklassingen?Min skal få todelt. Dunjakke og boblebukse. Hadde begge deler i fjor, det vil si en dress fra Ticket, og et sett med jakke og bukse. Vi brukte omtrent bare det todelte. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Men har de noe som er foret nå? Ser de har en del "skallplagg", men jeg vil ha noe foret.... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Jupp, de har vinterdresser også |
|
|
|
![]() |
|
|