|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Det sklir litt ut da der er mer som skjer på kveldene, vi spiser senere middager. Men det blir sjeldent mer enn 1-1,5 timer utsettelse. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ute på tur
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Døgnet har blitt snudd hos oss. Junior har en tremenning som er oppe til midnatt omtrent, så vi er nesten på samme sløyve. Han sover da til 10 dagen etter og hvis vi kjører noe i bilen på ettermiddagen få han seg en blund da. Minsten legges i 10 tiden, han snudde seg selv på den tre dagers kjøreturen hit vi er på ferie, og sover da til 9. Win-win for alle.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Her våkner mellomste mellom kl 6.30 og 8 uansett når han legger seg, så vi prøver så godt vi kan å ha dem i seng i rett tid
|
|
|
#24 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Her legges de til vanlig tid. Jeg har akkurat klart å lære lillebror på 2 år og sove i egen seng, og jeg tar ingen sjanser på å ødelegge dette. Storebror kan være litt lengre oppe enn vanlig, men han sover ikke noe lengre på morgenen, og da kan han like gjerne legge seg til vanlig tid.
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Nei, det gjør vi ikke. De pleier sovne mellom 20.30 og 21 og noe senere enn det er det uaktuelt å ha dem oppe. De sover uansett ikke noe lengre om morgenen de gangene det av en eller annen grunn blir sent, men de hadde vel sikkert gjort det hadde vi snudd døgnet over lengre tid. Ser ikke noe poeng i det da. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Jeg ble helt forvirra når jeg så denne tråden, for hadde akkurat den samme overskrifta i en tråd jeg starta i medlemsalongen for ett par uker siden. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Mitt eget døgn har ingen rutine, barna har alltid hatt b-rutinen latent i seg, og oppdaget den definitivt da de var på tur med sine besteforeldre i to uker. Nuh lar jeg det bare skure, og fikser senere. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Hun må i seng før kl 21. Hun står opp til samme tid uansett hvor sent det blir. Hun har strekt seg til å sove til 8-9.og kuttet ut formidagsluren. men sovner i bilen om vi kjører lengre en 2 meter når hun er trøtt. I går sovnet hun på tur til butikken(nesten 1 mil)
|
|
|
|
#29 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Han legger seg til normaltid som oftest. Noen dager 1 time senere. Men han har snud litt like vel. Sover til 8 istedenfor 6. Kjempedeilig! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Vi har barn som dessverre er skrudd sammen slik at de bør legge seg i "rettia" - ferie eller ei. Både lillebror og storebror våkner sånn ca til samme tidspunkt uansett - og er bare gørrsure om de ikke har sovet tilstrekkelig.
|
|
|
#31 |
|
I mål
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Litt senere har det blitt, type 2030-2100 istedenfor 1 time tidligere, men ikke noe mer drastisk enn det. Dersom det er noe spesielt en dag, kan det godt bli senere, men storebror er ikke sånn at han forskyver døgnet i andre enden tilsvarende. Det har blitt bedre etterhvert, men det er vel fremdeles kun 1 gang i hans femårige liv han har våknet etter åtte. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
trøtt
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Vi snur døgnet så godt det lar seg gjøre.
|
|
|
#33 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Snur og snur. Ungene legger seg vanligvis halv ni, nå blir den lett halv elleve. Vi voksne forskyver tilsvarende og er ofte ikke i seng før i ett-tiden. I dag sov alle til ni. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Her legger de seg ikke alt for sent. Ettåringen må i seng til ca 19, ellers er hun ikke særlig god å ha med å gjøre.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Ungene får være litt lengre oppe nå som de har fri fra bhg/skole, men ikke veldig mye senere enn vanlig, kanskje 1-2 timer nå som vi bare er hjemme. Vi er dessverre ikke velsignet med barn som tar igjen det tapte neste morgen, her våknes det i 7-tiden uansett. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Barna er virkelig b-mennesker og sover lenge om morgenen om de får. Med foreldre som ikke vekker dem i ferier, snur de på den måten døgnet helt på egenhånd. I og med at vi også liker å sove om morgenen er det helt greit for alle parter. Voksentid får vi uansett, den er bare senere på kvelden enn vanlig.
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Lite i grunn, for ungane våkner som regel rundt 8 uansett. Legger dei seg seint, blir dei bare sure og trøtte.
|
|
|
#38 |
|
superbruker
|
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Her er dørgnet snudd. Ungene er sent i seng. Minstepropellen har akkurat lagt seg. Nå sover de tilsvarende lengre på morgenen også. Idag ble de to eldste vekket av meg kl 10.
|
|
|
#39 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Snur dere døgnet i ferien?De legger seg litt senere, 1-2 timer. Strekker vi det lenger enn det, så har vi en trøtt 7-åring og en sur 4 åring. Det er det ikke verd. Ungene klager ikke, og bonusen er at vi får litt voksentid på kvelden også i ferien.
|
|
|
#40 |
|
anglofil
Sv: Snur dere døgnet i ferien?Ja det snus drastisk og det er ikke helt heldig begynner jeg å kjenne nå. Hun leker ute til 21 tiden og sovner ikke før 23 tiden eller senere
|
![]() |
|
|