|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleVi har den Lille Kokeboka fra samme forfatter, dog fra 1943. Den inneholder opptil flere sider med oppskrifter på krigssmør, blant annet. Og de puddingene i dessertkapitlet ser veldig gode ut, så det har jeg tenkt til å prøve å lage!
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleDenne boka er ikke det minste etterkrigs. Den er snobbete mellomkrigs og preget av at det feks i Henriettes omgangskrets var en del som var over middels beslått.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 11-07-10 kl 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alle
Denne kokeboka er så vidt jeg har skjønt omtrent en samling av absolutt alle oppskriftene hennes, både tilpasset hustellærere og finfolk. Derfor er det alt fra krigsmør til skilpadder i den. Det er også mange "jukse-retter", om man ikke har råd til hovedingrediensen. Som f.eks. Kalv som rype. Hun lagde også et par reklamebaserte oppskriftshefter for typ margarin og rosiner, så noen av oppskriftene bruker derfor merkenavn.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleGlitter: jeg aner en blogg. Jeg vil gjerne være med, og skal kjøpe meg pølsekorn til Kenwooden i god tid før jul.
![]() |
#8 |
Epikur
|
Jaaaa!
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Enig, det blir bare så mye tull med skilpaddedreping. Jeg har også noen helt fantastiske oppskriftshefter jeg har arvet etter farmor, sånne fra Freia hvor husmødre har sendt inn sine beste oppkrifter. Negerkake, for eksempel.
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleJeg har en god bunke fra da jeg jobbet med Forbrukrsamvirket også. Oppskrifter som tok utgangspunkt i egne produkter og ble vist på demonstrasjoner rundt om i Norge.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 11-07-10 kl 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleAh, en fantastisk bok. Jeg har en av de tidlige utgivelsene, en murstein av en bok.
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleWow - kjenner at jeg blir nysgjerrig på både gammeldagse kokebøker og moderne blogging om gammeldags mat.
![]() |
|
|