Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg en sær film?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-10, 23:46   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en sær film?

Det har du rett i Balanse, det tenkte jeg ikke på. Men det ender jo optimistisk, da.

Gammel 24-06-10, 23:47   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine anbefalinger er garantert de beste.

Gammel 24-06-10, 23:47   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis hun trenger en god latter, anbefaler jeg "direktøren for det hele". En veldig morsom dansk dogmefilm av Lars von Trier.

Gammel 24-06-10, 23:48   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Reqviem for a dream. Sær og kul!

Du kødder? Ikke sær, bare jævlig. Jeg har aldri grått så intentst på kino før. Og det var ikke vakker gråt, men vond gråt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:48   #25
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Bin Jip så også lovende ut, men Underground, er det denne: http://www.imdb.com/title/tt0114787/

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:50   #26
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Du kødder? Ikke sær, bare jævlig. Jeg har aldri grått så intentst på kino før.

Jeg syntes den var kjempebra. En av de få filmene jeg har sett som har gjort et inntrykk. Gråt ikke noen ting, og var ikke i nærheten heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:50   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Her kommer det flotte forslag mens jeg knoter på Asosk, kom gjerne med flere!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:50   #28
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Bin Jip så også lovende ut, men Underground, er det denne: http://www.imdb.com/title/tt0114787/

Nei, det tror jeg ikke. Vent, skal jeg sjekke ...

Gammel 24-06-10, 23:50   #29
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ikke så veldig sær, men Darjeeling Limited er en fin film som ikke er av de vanligste.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:51   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mullholland Drive!

Kanskje hvis kriteriet bare er sær, ikke bra... Fytti, for en dårlig film!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:51   #31
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Plan 9 From Outer Space.

Gammel 24-06-10, 23:51   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke kjempesære, akkurat, men ikke blant de mest kjente - og gode (og ikke deprimerende) filmer alle sammen:

The Station Agent
The Opposite of Sex
Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran
Rosencrantz and Guildenstern are Dead
The Darjeeling Limited
(eller noe annet av Wes Anderson)

Sist redigert av Skilpadda : 25-06-10 kl 01:15.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:52   #33
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Primer; en av de beste science fiction-filmene fra de siste ti årene; en intrikat, spennende og underholdene film laget nesten uten penger, men den ser fantastisk ut. Donnie Darko for voksne som det står på omslaget av den britiske utgaven.

Hvis du faktisk vil ha noe sært: Kjøp The Falls av Peter Greenaway, den inneholder 92 fiktive biografier om mennesker med etternavn som begynner på «Fall», som alle har blitt påvirket av V.U.E (the Violent Unknown Event), som har påvirket mange mennesker og som visstnok hadde noe med fugler og rennende vann å gjøre. En hypnotisk opplevelse, og en veldig god film. Den ligner ikke på noen annen film du har sett.

Ben "over water" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:53   #34
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Jo, det var den!

Sitat:

Slik begynner Emir Kusturicas gale og humoristiske røverhistorie om det forhenværende Jugoslavias tragiske sjebne.

Fortellingen begynner i 1941. Hitler bomber Beograd for fullt. Smartingen Marko og den litt naive Svarten havner i den lukurative våpen-bransjen. De er begge ute etter samme kvinne, den vakre skuespilleren Natalija. Rivaliseringen fører til bedrageri, løgner og svik. Historien utvikles til en allegori over en verden av politisk korrupsjon og utnytttelse av et uvitende folk.

Kusturicas visuelle språk får denne svarte og underholdende komedien til å flyte over av løssluppenhet, midt i alt alvoret. Allerede før "Underground" var Emir Kusturica en respektert filmskaper med suksesser som Oscarnominerte "Pappa er på forretningsreise", "Sigøynernes tid" og "Arizona Dream". Publikumssuksessene har han fulgt opp med den lovpriste "Svart katt, hvit katt" og "Life is a Miracle".

99 kroner på cdon.no, ser jeg.

Gammel 24-06-10, 23:53   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Men hva med noen danske? De grønne slakterne, Blinkende lykter, Adams epler?
Ikke så veldig sære, men ikke helt A4 heller.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:53   #36
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hvor sært skal det være?
Jim Jarmusch har noen vakre,neddempete filmer md mye humor og gode poenger.

Gammel 24-06-10, 23:56   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A Clockwork Orange.

Gammel 24-06-10, 23:57   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men hva med noen danske? De grønne slakterne, Blinkende lykter, Adams epler?
Ikke så veldig sære, men ikke helt A4 heller.

Jeg slår alltid et slag for danske dogmefilmer. Den jeg har nevnt i tråden er også det.

Gammel 24-06-10, 23:57   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svidd neger

Eller Kunsten å tenke negativt.
Den bør kunne bli utrolig riktig for en som nettopp har fått en kjip diagnose tror jeg. Handler om en fyr som ender i rullestol og blir bittelitt depressiv kan man si - og den helsløve selvhjelpsgruppa han ender opp i - og endevender. Veldig bra.

Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 23:58   #40
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Whitnail and I.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.