|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff: SushiGaia: det var en interessant opplysning. Jeg er nemlig veldig glad i japansk mat, også utover sushi, men visste ingenting om umami.
|
|
|
|
#24 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: SushiSushi blir stort sett ekkelt i det risen blir kjøleskapskald, enten det skjer med take away i kjøleskapet hjemme, på Deli de Luca eller random matvarebutikk. Kjøp på sushisjappe.
|
|
|
#26 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff: SushiJeg har smakt god sushi - men jeg drømmer aldri om det uansett. Det er godt når jeg spiser det, men det blir sjelden jeg spiser et.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinoff: SushiJeg er veldig glad i sushi, og ble introdusert for det på begynnelsen av 90-tallet, da det bare var ett eller to steder som serverte det i Oslo. Jeg har hatt med noen dater på sushi, og sett om de kunne håndtere wasabien.
Jeg også. Jeg har min egen tube wasabi i kjøleskapet og kjøper meg av og til en salmalaksebit som jeg skjærer i skiver og dypper i wasabisoyasaus. Jeg må ha så mye at jeg nyser. Det som er deilig med wasabi er at det sterke forsvinner fra munnen med en gang man har svelget, det er ikke slik som chili som blir hengende igjen i munnen.
|
|
|
#30 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Spinoff: SushiJeg er egentlig altetende, med unntak av snegler, frosk og blekksprut.
|
|
|
#31 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Spinoff: Sushi
|
|
|
|
#32 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Spinoff: SushiInegn høyadre for meg heller den ene gangen jeg spiste det. Var på veldig fin restaurant. Men smaksopplevelsen var ikke noe særlig. Ris og fisk smakte lite, wasabien var veldig sterk og soyasausen salt. Ikke noe særlig balansert smaksopplevelse med andre ord.
|
|
|
#33 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinoff: SushiJeg liker sushi, men kan styre meg for wasabien, så gjett om det var nedtur å spise sushi i Japan, hvor de putter wasabien inne i sushibitene. Altfor sterkt. Nesten uspiselig.
|
|
|
#34 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Spinoff: SushiJeg har kun smakt sushi på en litt sånn enkel måte, som du beskriver.
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff: SushiJeg liker verken sushi eller vin, men tenker ikke at jeg går glipp av noe, matvrak som jeg er, det er (desverre) nok å ta av.
|
|
|
#38 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#39 |
|
En som trener
|
Jo, men her er det snakk om tilvenning. Likte du oliven første gang du smakte det? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinoff: SushiNei og jeg liker ikke oliven nå heller, men kan spise litt sorte oliven (hakkede) på pizza og i brød og lignende.
|
![]() |
|
|