Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 20:11   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.659
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 8-timers regel om alkohol og jobbing i helsevesen

Og etter det jeg har inntrykk av er det kanskje ikke alkohol som er det rusmisbruket som er det største problemet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:20   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timers regel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og etter det jeg har inntrykk av er det kanskje ikke alkohol som er det rusmisbruket som er det største problemet.

Det er forsåvidt et inntrykk jeg sitter med også.


Og jeg er veldig på linje med dere som sier at det ikke er ok å sette føringer for folks fritid altså. Men jeg skjønner samtidig om denne regelen kommer.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:44   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 8-timers regel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det holder å ha nulltoleranse for promille på jobb uten at man må detaljregulere hva folk gjør i timene før de kommer på jobb.

Dette er jeg enig i.

8 timer vil dessuten ikke alltid være nok om personen har vært helt møkkings og på stigende rus 8 timer før han/hun skal på jobb.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:46   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Jeg synes forresten det er ganske fascinerende at medikamenter tatt pga sykdom ikke regnes som rusmidler. Akkurat som om de nødvendigvis gir mindre sløving av sinnet enn om de ble tatt med rus som hensikt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:48   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det Susse skriver om alkohol i helger og vakter samme helg har jeg også observert og det tror jeg ikke er så veldig sjeldent fenomen, ei heller i andre yrker. Det skjer nok ikke så rent sjeldent at andre som må på jobb tidlig søndag morgen har drukket alkohol i løpet av de siste åtte timer.

Lørdags og søndagsfravær på jobb har nok også en ganske klar sammenheng med alkohol vil jeg tro.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:00   #26
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes forresten det er ganske fascinerende at medikamenter tatt pga sykdom ikke regnes som rusmidler. Akkurat som om de nødvendigvis gir mindre sløving av sinnet enn om de ble tatt med rus som hensikt.

Det kan vel ha noe med dosering å gjøre?

Det er forskjell på å ta en paralgin forte når du legger deg klokka 22.00 pga smerter, og på å hive i seg 4 stykker utpå kvelden bare fordi.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:02   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Det kan vel ha noe med dosering å gjøre?

Det er forskjell på å ta en paralgin forte når du legger deg klokka 22.00 pga smerter, og på å hive i seg 4 stykker utpå kvelden bare fordi.

Joda jeg ser den. - dette gjør det vel hverken vanskeligere eller enklere med ansatte som har gode grunner til å ta medikamenter som kan være sløvende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:06   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Jeg er selvsagt for en slik regel, og forstår at det blir vanskelig å nyansere det tilstrekkelig.
Når jeg har senvakt på lørdag er jeg ferdig 22.30. Da klarer jeg aldri å legge meg med en gang, men synes det er godt med et glass øl, eller et halvt glass vin. Jeg begynner på jobb igjen morgenen etter 07.30, og de slurkene med vin jeg tar påvirker ikke jobben min på noen som helst måte.
Men ingen med vettet i behold f e s t e r etter senvakt, for så å gå på dagvakt dagen etter.
At jeg tar meg et lite glass øl, eller et halvt glass vin før jeg rolig tusler i seng, det ser jeg ikke noe galt i whatsoever.

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:15   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Men ingen med vettet i behold f e s t e r etter senvakt, for så å gå på dagvakt dagen etter.
At jeg tar meg et lite glass øl, eller et halvt glass vin før jeg rolig tusler i seng, det ser jeg ikke noe galt i whatsoever.

Og jeg regner ikke med at dere som tar dere et glass vin mellom senvakt og tidligvakt tar så veldig hensyn til denne loven heller. Men det gjør det vel enklere for arbeidsgivere å gjøre noe med de du nevner først her.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:21   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og jeg regner ikke med at dere som tar dere et glass vin mellom senvakt og tidligvakt tar så veldig hensyn til denne loven heller. Men det gjør det vel enklere for arbeidsgivere å gjøre noe med de du nevner først her.

Eller man kan bruke det om man ønsker å sverte en ansatt man ikke liker av andre årsaker. Loven er utmerket mat for de som ønsker å sette ut rykter. Jeg har ikke mer tiltro til arbeidsgiver enn at jeg er sikker på at dette kan bli brukt mot ellers hederlige ansatte. Hvis det ikke er meningen å ramme de som drikker et glass øl på verandaen, må det heller ikke lages en lov som forbyr en slik handling. Hvis argumentet er sikkerhet for pasientene, holder det i lenge at loven omfatter den tiden man er på jobb.

At enkelte arbeidsgivere gjerne skulle hatt muligheten til å få ned fraværet grunnet fyllesyke skjønner jeg veldig godt. Men ikke ved å begrense friheten til alle andre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:24   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Om du tar en pusteprøve på tidligvakt Sjugger så er det vel tvilsomt at det blir noen sak ut av det om du har drukket ett glass vin 7 timer før, hvis det da slår ut i det hele tatt på pusteprøven.

Er man på byen og går på stupfylla og havner i seng klokka 03 og står opp klokka 06 for å være på jobb kl. 07 kan det være litt annerledes.

Nei det kan jeg garantere. Jeg drikker selvsagt aldri slik at jeg kjenner det i hodet, når jeg vet at det bare noen timer til jeg skal på jobb igjen. Jeg gjør det jo forsåvidt sjelden ellers også

  Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:27   #32
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Joda jeg ser den. - dette gjør det vel hverken vanskeligere eller enklere med ansatte som har gode grunner til å ta medikamenter som kan være sløvende.

Jeg regner med at folk har vett nok til å vite hva slags medisiner de kan ta og samtidig gå på jobb? Hvis noen må feks gå på beroligende, så regner jeg faktisk med at de er sykmeldt, så lenge de jobber i helsevesenet feks.

Men mulig jeg er naiv.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 21:30   #33
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.659
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

hva da med sovemedisiner, de sitter jo ofte igjen til langt ut på dagen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:43   #34
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Jeg trodde de hadde pliktmessig avhold allerede jeg.
Men jeg synes det er på høy tid at de får det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:21   #35
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

I mine helsekretser er det en uskreven regel med avhold. Det handler også litt om at vi kjører bil i arbeidstiden og jobber med mennesker med alkoholproblemer. Er for regelverket, for meg er det bare en formalisering av allerede eksisterende regler.

Ansatte i helsesektoren tar like mye tabletter (om ikke mer?) enn andre yrker. Jeg ser med skrekk og gru på det hvis jeg feks må informere sjefen om medikamentbruk så lenge det ikke er narkotiske stoffer i medikamentet. Det kan gi, som flere skriver ift regelverket, grobunn for mistanke og misbruk.

Dette kommer da mest sannsynlig til å skje:

Sitat:

N.N. får ikke jobbe hos oss mer, for hun trenger sovetabletter med ujevne mellomrom. Hvorfor tar N.N. sovetabletter? Jo fordi hun sliter med overgangen mellom dag- og seinvakter og har sammen med legen funnet ut at det er bedre med innsovingstabletter enn å komme utmattet og ukonsentrert på jobb etter å ha sovnet klokka 3 på natta.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:04   #36
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Er forskjeller på sovetabletter også da. Spent på medikamentlista kjenner jeg.

Skoletannleger er vel en egen rase? Husker lukta jeg også...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:15   #37
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Jeg ville tro at nulltoleranse for promille er mer effektivt enn at man har et krav om avhold et visst antall timer før vakt. Jeg vil f.eks. heller opereres av en kirurg som tok en liten øl til grillmaten klokken 17, før han gikk på nattevakt klokken 2230 enn av en kirurg som har vært i et utdrikningslag hele helgen og vært på fylla omtrent til klokken 22, for så å gå på vakt 0730 dagen etter. For å sette det litt på spissen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:50   #38
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Jeg synes denne 8 timers regelen er litt rar, og jeg har stusset på den mange ganger opp mot yrkessjåfører... Om man er på fest og drikker seg skikkelig full, men stopper 8 timer før man skal på jobb, så er det slettes ikke sikkert at man er fri for promille uansett etter 8 timer.

Og på samme måte; om man tar en øl 7 timer før man skal på jobb, så vil promillen være ute av kroppen.

Altså synes jeg det høres ut som en regel som på den ene siden ikke kan håndheves, og på den andre siden ikke kan garantere at folk faktisk er promillefri når de kommer på jobb.

Min mann jobber i Nordsjøen, og i forbindelse med utreise så kan det bli tatt promillekontroller før de går ombord i helikopteret. Har man promille så får de ikke reise ut, enkelt og greit. Har aldri hørt snakk om noe timesregler her, kun promille. Og det er jo det som er det viktige.

Jeg er selvfølgelig for at helsepersonell er edrue på jobb. Noe annet skulle bare mangle. Men jeg tror vel heller at en promilletest er løsningen, fremfor å si at 8 timersregelen gjelder.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:55   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg er selvfølgelig for at helsepersonell er edrue på jobb. Noe annet skulle bare mangle. Men jeg tror vel heller at en promilletest er løsningen, fremfor å si at 8 timersregelen gjelder.

Selvfølgelig er det promillen som er problemet, men jeg tror en slik regel får folk til å stoppe opp og tenke og at mye kan løses ved at dette blir en regel. Den burde for øvrig gjelde for alle yrkesgrupper. Ingen gjør en god jobb når de er bakfulle.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 11:10   #40
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 8-timersregel om alkohol og jobbing i helsevesen

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Selvfølgelig er det promillen som er problemet, men jeg tror en slik regel får folk til å stoppe opp og tenke og at mye kan løses ved at dette blir en regel. Den burde for øvrig gjelde for alle yrkesgrupper. Ingen gjør en god jobb når de er bakfulle.

Jo, helt klart, men jeg tror samtidig at det ikke vil ha noen hensikt opp mot de som gir f i å tenke på jobben når de tar seg en fest. De kan, med en slik regel fortsatt drikke seg amøbe, bare de stopper og har 8 timer uten inntak. De vil likefullt komme bakfulle på jobb.

Det er nok uansett ikke enkelt å skulle få en garanti for at folk ikke er påvirket på jobb. Det er vel de færreste tiltak som kan håndheves slik at det blir en garanti.
En promilletest vil vel kunne luke ut de som faktisk har promille i blodet, men så har man de som promillen er gått ut av kroppen på, men som fortsatt er sløve, og de som bare har sovet altfor lite om natten, selv om de ikke har drukket. En overtrøtt men edru person er ikke stort bedre enn en bakfull person, hva konsentrasjon gjelder.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no