Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 20:05   #21
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.396
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Nei.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:08   #22
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Mine har aldri brukt og kommer heller ikke til å bruke det heller. Vi smører flittig med solkrem og tenker at kroppen har godt av litt sol.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:10   #23
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Nei, bruker ikke...

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:11   #24
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Jeg bruker det, synes der er veldig fint for barn som er alergisk mot "alle" kremer

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:11   #25
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Vi har hatt det tidligere, men vet ikke om jeg kjøper i år. Han har aldri blitt brent, men vi har brukt det når vi har vært sydligere land.

Var på friluftsbadet her på søndag og der var det nok over 1000 mennesker, og jeg så ingen barn med UV-drakt. Vanligvis pleier det være noen, men ikke så mange. Så "alle" bruker det ikke, nei.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:12   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Vi smører flittig med solkrem og tenker at kroppen har godt av litt sol.

Hvis man smører flittig med solkrem får ikke kroppen noe av det som er godt med sola. Bare kjemikaliene i solkremen. Sånn sett er det sunnere å bruke lite solkrem, og heller dekke seg til litt etterhvert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:15   #27
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Nei, det bruker vi ikke. Mulig jeg kjøper det til lillefrøkna neste sommer.

Ina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:15   #28
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Kjøpte UV-drakt da lillevennen var 6 måneder og vi skulle på ferie til Adriaterhavskysten. Men det er den eneste drakten vi har hatt. I sommer skal vi til Hellas i juli, men jeg har ikke lagt planer for anskaffelse av noe slikt, uten at jeg dermed har avskrevet det. Hun er nå 3,5 år.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:17   #29
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis man smører flittig med solkrem får ikke kroppen noe av det som er godt med sola. Bare kjemikaliene i solkremen. Sånn sett er det sunnere å bruke lite solkrem, og heller dekke seg til litt etterhvert.

Vi smører morgen og ettermiddag. Det har holdt for oss, og jeg stoler på at de får det de trenger av solkrem og sol.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:18   #30
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Nei, våre har aldri brukt det og jeg kan ikke se for meg at de kommer til å gjøre det heller. Solfaktor når det trengs og eventuelt lette klær utenpå solfaktor dersom de skulle bli brente.

Jeg kjenner mange som er langt mer iherdige når det gjelder solbeskyttelse enn meg (type økologisk solkrem produsert av nonner som lever på speltbrød og sukkerfri diett i indre Mongolia, og i bruk fra mars til oktober), men likevel kjenner jeg ingen som bruker UV-klær på ungene.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:18   #31
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Barna våre bruker det mye pga. svært solømfintlig hud, for det duger ikke med høy faktor og hyppig smøring for dem dessverre. Et av barna våre blir aldri solbrent, men det er vanskelig å gjøre forskjell. Dermed blir det likt for alle hos oss. De hadde gladelig sprunget i bare truse hvis de hadde fått lov, men jeg må være fornuftig å tenke forebygggende. Det er noen få som bruker det her hos oss, men så mange i Alcudia i fjor.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:29   #32
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Kva er fordelen med UV-drakter i forhold til vanlige kle? Eg har aldri opplevd at ungane blir påverka av sol under vanlig sommartøy, men har høyrt at kvite t-skjorter slepp gjennom litt. Eg har aldri sett antydning til fargeforandring, men er der andre, farlige stråler som slepp gjennom kanskje?

Vi brukar altså ikkje uv-drakter, og har vore godt fornøgd med solkrem. Ikkje smører vi så ofte heller i grunn - er nokså begrensa kor lenge vi orkar å vere i sola.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:30   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kva er fordelen med UV-drakter i forhold til vanlige kle?

Det tørker fortere, så det er fint å bruke i forbindelse med bading.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:36   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Jeg kjenner mange som er langt mer iherdige når det gjelder solbeskyttelse enn meg (type økologisk solkrem produsert av nonner som lever på speltbrød og sukkerfri diett i indre Mongolia, og i bruk fra mars til oktober).

Hi hi, kjenner noen sånne

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:50   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kva er fordelen med UV-drakter i forhold til vanlige kle? Eg har aldri opplevd at ungane blir påverka av sol under vanlig sommartøy, men har høyrt at kvite t-skjorter slepp gjennom litt. Eg har aldri sett antydning til fargeforandring, men er der andre, farlige stråler som slepp gjennom kanskje?

Vi brukar altså ikkje uv-drakter, og har vore godt fornøgd med solkrem. Ikkje smører vi så ofte heller i grunn - er nokså begrensa kor lenge vi orkar å vere i sola.

Ikke så deilig å bade med vanlige klær. Uv-draktene er i vanlig badedraktstoff og tørker raskt. Poden tåler ikke så mye smøring, så for oss er draktene gull verd. Vi liker oss veldig godt på stranden, og kan godt være der fra morgen til kveld.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:52   #36
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Mine bruker det, de har et par tre sett hver.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:53   #37
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Vi har aldri brukt UV-drakt. Men ungene har hatt så mye solkrem på seg at det nærmest er for drakter å regne.

Venninnen din ta dermed feil.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:56   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.298
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Jeg tror det blir vanligere og vanligere. Jeg har blitt langsomt overbevist.

Jeg er veldig, veldig skeptisk til å smøre store mengder kjemikalier med ymse ukjente stoffer på hele kroppen til små unger, hver dag, kanskje flere ganger om dagen, så jeg avlaster smøringen med klær. t-skjorte og caps hjemme, uv-klær på stranden.

De går en del uten også. De har god solhud, blir gradvis brune uten å bli brent, noe jeg også tror er helt ok for huden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:57   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Våre gutter har brukt UV-klær hver sommer.
Fordeler med UV-klær: Behagelige å ha på i følge guttene mine som velger UV-klær framfor alt annet når de skal kle seg om sommeren.
De tørker veldig fort og kan bades med. De er geniale om ungene løper under vannspreder på plenen eller vi er på stranda. Vi har en gutt som tåler solkremer dårlig og da er drakt fint å ha. Da slipper vi unna med litt krem på armer, ansikt og bein i stedet for å smøre hele kroppen.
De slipper heller ikke gjennom sollys. En del tynne bomullsklær slipper gjennom UV-stråler og på stranda og på sjøen er strålingen sterk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 20:58   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.930
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Venninnen din ta dermed feil.

Hun har som nevnt gitt meg veldig mange råd de 7.5 årene jeg har hatt barn. Hun mener vel, men det ikke alt som er helt i samsvar med virkeligheten selv om man har lest det i en bok.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no