Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte har dere gjester til middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 16:13   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?

Så og si aldri. Vi har så liten plass at det ikke er noe stas. Jeg bruker spisestuen og området rundt til mine hobbygreier. Vi blir heller aldri bedt noen steder. Helt greit for meg. Middagsbesøk gjør meg veldig stresset.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:23   #22
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I perioder har vi ofte venner med barn på middag, og blir invitert tilbake. Så kan det være stille i perioder. Vi er veldig ofte hos familien og spiser, og de kommer innimellom hit. Når vi får litt større plass, altså flytter fra blokka, vil jeg ha gjester hele tiden! Jeg liker det godt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:23   #23
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje en gang i måneden. Jeg elsker å lage mat til mange, og jeg synes det er hyggelig å be familie og venner på middag. Min ene nevø kom på besøk her om dagen, og han ble betuttet og overrasket over at tante ikke hadde laget noe mat i anledning hans besøk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:25   #24
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig at vi inviterer forholdsvis ofte, men utfra dette så ser vi ganske slappe ut.

Vi har vel inviterte gjester 2-3 helger i måneden. Sjeldnere inviterte i uken, kanskje i snitt 10 ganger i året? Og så har vi av og til skolevenner som tilfeldigvis er der rundt middagstid og som spiser med oss. Vi inviterer mye mer enn vi blir invitert til andre.

Jeg serverer litt ekstra godt om det er helg, men "vanlig" hverdagsmat i uken.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:22   #25
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Eller mannen din gjør.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:30   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nesten aldri. Aldri, egentlig. Jeg jobber hele føkkings tiden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:46   #27
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan vel kanskje svare selv.
Vi har veldig sjelden middagsgjester. I ukedagene er jeg sjelden hjemme fra jobb før 16.30 og ungene legger seg 19.30. Da føler jeg at tiden der ikke strekker til for å invitere gjester.
I helgene har våre bekjente ofte planer når vi er ledige og motsatt, men vi forsøker å invitere noen ganger pr år til hverandre.
Kanskje vi har middagsgjester 3-4 ganger pr år og er invitert selv ca like ofte.
Når vi er hos mine foreldre, eller de er hos oss spiser vi selvsagt middag sammen, men jeg regner ikke det for middagsgjester.
Vi er hos dem ca 1 helg pr måned, og mamma bor på hybel hos oss og spiser middag sammen med oss et par ganger i uken.

Gammel 10-06-10, 19:56   #28
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Vi har heller ikke familie i nærheten, men vi inviterer gjerne middagsgjester 1-2 ganger i uka. Noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere.
I Norge er vi ivrigere på å invitere i sommermånendene enn ellers. Tipper at vi ligger på et gjennomsnitt på 2 ganger i uka.
Vi blir invitert bort på middag 1-2 ganger på to uker.
Noen ganger er det hverdager, noen ganger er det helg. Maten som serveres er også ganske så variert.

Gammel 10-06-10, 19:58   #29
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Tja, et par ganger i uka. Gjerne familie eller nabovenner, av og til venner som bor litt lenger unna.

Hadde ei jente på besøk i dag, da spiste vi chicken tikka, og så var mamma og svigermor her på tirsdag, da grillet vi.

Gammel 10-06-10, 20:01   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid pleid å invitere ofte til middag, men det siste året har jeg heller hatt teselskaper, blitt litt hekta på det egentlig.

Gammel 10-06-10, 20:22   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Veldig sjelden egentlig. I snitt gjennom hele året vil jeg tippe det blir kanskje et par ganger i måneden om ikke mindre. (Da har jeg ikke regnet med pappa.)

I utgangspunktet skulle jeg ønske det var oftere, men vet med meg selv at det neppe kommer til å skje. Er ikke super-sosial og i tillegg jobber jeg turnus (og skal i tillegg bli student) så det blir sjelden prioritert.

Da er jeg flinkere til å treffe venninner på restaurant.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:37   #32
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går veldig opp og ned. Før innviterte vi ofte til middag, men nå er det nesten aldri. Nå koser vi oss med å male i stede. Neida, men jeg synes det er mye vane i slikt. Vi har bare gjester i helgene, aldri i ukene.

Gammel 10-06-10, 20:40   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nesten aldri. Aldri, egentlig. Jeg jobber hele føkkings tiden.

Signerer denne. Bare at jeg ikke jobber hele tiden. Jeg jobber aldri akkurat nå, faktisk.

Jeg er ikke en slik besøksperson, egentlig.

Gammel 10-06-10, 20:54   #34
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

alt for sjelden. I sommerhalvåret har vi gjester en eller to ganger i uken, men vi blir sjelden invitert bort til andre. Har inntrykk av at det er mange som har nok med sitt.

Gammel 10-06-10, 21:36   #35
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sånn en-to ganger i uka i snitt, tror jeg. Stort sett ganske uformelle affærer av typen "brettspill og pizza, ta med en venn eller tre." Både hverdag og helg, men gjesteutvalget varierer ettersom. Noe mer staselige konsepter i forbindelse med jul, påske, 17. mai, bursdagen til hun som ikke har noe i mot bursdagsfeiringer og slikt.

Vi er vertskap mye oftere enn vi er gjester, men det har mest med omgangskretsens sammensetning å gjøre. Praktisk for oss å ha gjester utover kvelden og få lagt vriompeisen i egen seng og vi har bedre plass og er mer sånn... husmoderlig etablerte enn mange vi omgås. En del av de faste gjestene er veldig flinke til å invitere seg selv hit medbragt take away-sushi og dessert, da.

Gammel 10-06-10, 21:37   #36
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som regel ca en gang per uke. Enten broren min med alle barna eller andre vennepar.

Gammel 10-06-10, 21:40   #37
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ca en gang pr uke, noen ganger sjeldnere noen ganger oftere. vi spiser sjelden borte, men 2 ganger pr mnd sånn ca.

Gammel 10-06-10, 22:20   #38
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Annen hver måned eller sjeldnere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 22:23   #39
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altfor sjelden! Det er virkelig en av dei tinga eg har lyst bli flinkere til! Sånn blir det litt med kjæresteliv uten samboerskap.

Gammel 10-06-10, 22:24   #40
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har alltid pleid å invitere ofte til middag, men det siste året har jeg heller hatt teselskaper, blitt litt hekta på det egentlig.

Det høres heilt nydelig ut! Kva lage du til da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.