Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om hundeklær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du om hundeklær?
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er teite! 85 60,71%
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er kult! 8 5,71%
Jeg har hund, og synes hundeklær er teite! 19 13,57%
Jeg har hund, og synes hundeklær er kult! 1 0,71%
nøytral/dustepoll/ingenting passer jeg spesifiserer i tråden 27 19,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 09:30   #21
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om hundeklær?

I beste fall lattervekkende.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:31   #22
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes hundeklær ser dødsteit og litt creepy ut. I veldig kaldt vær for hunder som trenger det er det sikkert greit med noe som varmer, men da må det være noe nøytralt og straight. Ellers blir det bare ekkelt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:51   #23
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

17.mai så jeg opptil flere hunder med bunad f.eks - det er mest tåpelig.

og

Gammel 08-06-10, 09:53   #24
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

17.mai så jeg opptil flere hunder med bunad f.eks - det er mest tåpelig.

Utrolig! Og jeg så ikke en eneste, fader også!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Et vann/vindtett dekken på fysene dager, eller et ull/fleecpledd til stivemuskler er fint.

Der er jeg uenig, hvis dyrene trenger klær er strikkete "gensre" utrolig praktisk, både på grunn av stretchen (i forhold til å kle på de), at det blir "tight" slik at klærne ikke hekter seg fast i ting og tang og at de sitter på uansett om hunden velger å rulle rundt 100 ganger.

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Teit, men en mariusgenser hadde faktisk vært ganske kult.

Ja, det må være real norwegian knitting!

Vi får se. Jeg er fristet, det er veldig lettvindt å strikke slike småplagg for å teste ut garn, mønstre etc.

Gammel 08-06-10, 10:18   #25
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen hunder trenger jo klær når det er kaldt, hvis ikke kan de fryse, bli syke og dø.

Hvis de ikke trenger det er det jo litt meningsløst, men tror egentlig ikke jeg har sett så mange hunder med klær som ikke trenger det. (Bortsett fra på TV)

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:18   #26
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hundeklær som i klær? Mine hunder har ull og regndekken. Dette fordi de har tynn pels og null fett. De fryser på vinteren om de ikke har noe rundt seg.

Ligner på dette, bare at våre er lengre:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:22   #27
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ville nok vurdert en sånn hund til å være uegnet til å bo i Norge, men ...

Fordi? Våre whippeter har det utmerket godt i Norge, også på vinteren, men etter å ha løpt som tornadoer og så stoppe opp og kanskje stå stille i 20 minusgrader fungerer ikke. Da blir de iskalde, og må ha dekken.

Gammel 08-06-10, 10:23   #28
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det var egentlig ikke noe alternativ som passet, da jeg ikke alltid syns hundeklær er kult. Men på hunden vår er det nødvendig med noe varmt utenpå pelsen på vinteren når det er vindete og kaldt, hvis ikke klarer hun ikke være ute lenge i gangen.

Jack Russel Terrier som dirrer når det blir litt surt i været.

Så vi har dekken med reflex (sort) og faktisk en regndress og, men den er så kronglete å få på. Denne også sort.

Hun liker faktisk å ha det på for hun kjenner nok at det er varmere og mer behagelig da.

MEN! Jeg digger ikke slike rosa, fluffye ting, eller klær som liksom skal ligne på menneskeklær. Bunad på hund feks, hærremin!!!

Gammel 08-06-10, 10:23   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hundeklær grenser til diagnose hos eier, spesielt disse bunadgreiene jeg så på 17. mai. Dekken for å varme dem blir noe helt annet i min bok, men det er jo heller ikke klær.

Gammel 08-06-10, 10:27   #30
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det er så utrolig mye fint å få nå, altså! Og hvis man øver hunden til å gå på to ben i tillegg, så ser det jo ikke ut som et dyr heller. Helt genialt!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:28   #31
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Det er så utrolig mye fint å få nå, altså!

DET er harry!!

Gammel 08-06-10, 10:30   #32
Nå også i farger

Standard

Min hund fikk låne lua jeg fikk til jul fra Russland. Hun kledde den bedre enn meg.

Gammel 08-06-10, 10:34   #33
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Greit nok på en "nakenhund" som muligens trenger det, eller andre "kalde hunder" men ellers er det helt idiotisk!

Gammel 08-06-10, 10:35   #34
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Det er så utrolig mye fint å få nå, altså! Og hvis man øver hunden til å gå på to ben i tillegg, så ser det jo ikke ut som et dyr heller. Helt genialt!

Gammel 08-06-10, 10:50   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Der er jeg uenig, hvis dyrene trenger klær er strikkete "gensre" utrolig praktisk, både på grunn av stretchen (i forhold til å kle på de), at det blir "tight" slik at klærne ikke hekter seg fast i ting og tang og at de sitter på uansett om hunden velger å rulle rundt 100 ganger.
Ja, det må være real norwegian knitting!

Vi får se. Jeg er fristet, det er veldig lettvindt å strikke slike småplagg for å teste ut garn, mønstre etc.

Bare for å presisere.

Dette er hundeKLÆR! Og burde vært forbudt ved lov!!

Dette er et ulldekken og er fint for frosne hunder:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:59   #36
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg misliker hundeklær fordi det virker som om det skal menneskliggjøre hunden. Varme dekken med reflekser o.l. er helt greit, synes jeg.

Gammel 08-06-10, 11:03   #37
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er passe teit, men skjønner at noen få stakkarer trenger litt ekstra på kroppen sin om vinteren.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:05   #38
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes at de stakkarene som egentlig skal leve i varmt klima, men har blitt kidnappet til kalde Norge skal få gå med litt klær på ekstra kalde/sure dager. Ellers synes jeg det bare er bull.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 11:08   #39
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 08-06-10, 11:08   #40
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Fritt stjålet fra Dagbladet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.