Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Kjører du i 70 i 70-sonen?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Det er 70-sone. Kva gjer du?
Eg kjører i 80, eller over 18 15,65%
Eg prøver å kjøre i 70, men kjem gjerne opp i 80++ 50 43,48%
Eg prøver å kjøre i 70, men kjører fortare om ein bil nærmar seg bak 10 8,70%
Eg kjører i 70, men kjører av med jevne mellomrom og slepp folk forbi 8 6,96%
Eg kjører i 70, og bryr meg ikkje om dei bak 24 20,87%
Dustepoll 5 4,35%
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 22:02   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?

Jeg lagde kø i dag. Lå i 40 i 30-sona vår...

Gammel 07-06-10, 22:03   #22
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kjører nok nærmere 80 enn 70 i 70 sonen. Såklart dersom forholdene tilsier det. Er kjapp med å slippe forbi dersom jeg lager kø.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:30   #23
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I 30-sonen gir jeg blanke i hissige fartsfolk, altså! 30-soner er til for å verne småunger på sykkel og den slags. Og de varer ikke mange metrene.

Gammel 07-06-10, 22:44   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I 30-sonen gir jeg blanke i hissige fartsfolk, altså! 30-soner er til for å verne småunger på sykkel og den slags. Og de varer ikke mange metrene.

Jeg er så enig! Og jeg synes det er trist at folk enten gir f... eller er så dumme at de ikke bryr seg om å overholde fartsgrensen på slike uoversiktlige veier der det ofte ferdes små og lite synlige fotgjengere og syklister.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:46   #25
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis du får kø bak deg når du plotter inn cruisekontrollen på 70 så bør du ta en kmsjekk at speedometeret deres faktisk stemmer. De aller fleste speedometer viser fra 2-6 (noen faktisk helt opp til 8) km feil (litt forskjellig i de forskjellige hastigheter). Ta en test hos NAF som tar test på de forskjellige 10-kilometerene dine.

I 70-sone ligger jeg konsekvent i 74-75 på speedometeret. Da får jeg ingen bot selv om det er laser siden det er 71 km på vårt speedometer.

Sånn gjør jeg det også, litt avhengig av hvilken bil jeg kjører. Den ene bilen vår er ganske nøyaktig på speedometeret, mens den andre viser aaaaltfor lavt. Når den viser 80 er faktisk farten ikke høyere enn 70.

Gammel 07-06-10, 22:48   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:50   #27
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Noe du har lyst til å fortelle oss, agenten?

Gammel 07-06-10, 22:52   #28
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjører stort sett litt fortere, ja.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:53   #29
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Noe du har lyst til å fortelle oss, agenten?

Nah, tror det er lurest å la være.
Jeg bor i bygda UP glemte og der fartsgrenser bare er ett tall.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:57   #30
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nah, tror det er lurest å la være.
Jeg bor i bygda UP glemte og der fartsgrenser bare er ett tall.

Ca som her det.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 23:27   #31
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg ligger som regel alltid rundt 10 km over fartsgrensen, i soner over 50 vel og merke.

Gammel 08-06-10, 07:00   #32
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg holder også fartsgrensene i 30- og 40-sonen. Og kjører "etter forholdene" på svingete vestlandsveier. Men da slipper jeg også forbi.

Da jeg nettopp hadde tatt lappen tror jeg at jeg var innom nesten alle busstoppene mellom Bergen og Voss. Der kjører folk fryktelig fort. Og jeg orker ikke all den dyttingen i ryggen på meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:29   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vanlig speedometer i bilen og GPS med fartsmåler. Speedometeret i bilen viser alltid mye mindre enn fartsmåleren på GPSen. Så for at GPSen skal vise 70 så må speedometeret vise 75-77. Når du runder 90, så må speedometeret vise 10 km/t fortere for at vi skal ligge i fartsgrensen.

Altså kjører jeg ikke for fort i realiteten, men speedometeret mitt viser mer enn 70.

Når det gjelder soner med 30-40-50, så kjører jeg ofte saktere enn selv speedometeret viser. Da er det jo som regel myke trafikanter i nærheten av veibanen.

Hvis jeg kjører på motorvei, og GPSen viser 106 i 100-sone, så gir jeg blaffen i biler som kommer bak blinker og styrer mens jeg holder på med en forbikjøring. Jeg gjør meg ferdig med min forbikjøring og legger meg ikke inn før det er forsvarlig (altså når jeg ser bilen jeg kjører forbi i bakspeilet). Jeg kjører ikke tulling fordi andre har lyst til å gjøre det.

Gammel 08-06-10, 08:58   #34
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sjekket ut ca hvor mye feil speedometeret viser, tar høyde for det, men kjører absolutt alltid i fartsgrensen. Å kjøre for fort er noe av det teiteste jeg vet, rett og slett.

Gammel 08-06-10, 09:03   #35
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ligger som regel i 80 km.

Gammel 08-06-10, 09:47   #36
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Jeg syns ofte at når man er litt flere biler i kø og første bil kategorisk ligger på fartsgrensa , så medfører dette at bilene bak hele tiden ligger 5-10 km under fartsgrensa pga nedbremsing før sving ol hos den første bilen. Dette fører lett til irritasjon og farlige forbikjøringer. Prøver derfor å ligge litt i overkant av fartsgrensa, ca 75-78, dersom jeg ligger først.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 09:58   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder fartsgrensen og slipper folk forbi. Det er kun for eget velbehag, ikke for å være grei med dem. Jeg blir stressa av å ha biler liggende på støtfangeren og jeg vil ha rom for å kunne bremse brått om nødvendig.

I tettbygd strøk med 30-50 slipper jeg ikke folk forbi, fordi det kan skape mer trafikkfarlige situasjoner som involverer myke trafikanter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:05   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligger noe over, men sjelden over åtti. Jeg er av den oppfatning at fartgrenser er der av en grunn, og ikke for å irritere oss bilister, så jeg prøver å overholde dem så godt jeg kan.

Jeg trodde for øvrig at speedometeret mitt viste for lav fart, for alle slike fartsmålingsskilt har vist lavere fart enn speedometeret mitt. Men i helga ble jeg tatt i 60 i 50-sonen. Det er selvsagt ikke noe å være stolt av, men da viste også speedometeret mitt 60, så da vet jeg at faktisk skal holde meg til det speedometeret viser.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:08   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lokalveien min har gått fra å være hovedvei til lokalvei. Det har alltid vært 50 der, nå er det fortsatt 50, men de har endret til 40 ved skolen. Folk tror visst at siden det er lokalvei, så er det fri fart eller noe. Heldigvis er det en meget aktiv fotoboks der, og jeg må si at jeg nesten godter meg hver gang jeg ser det blinke i den. Jeg kan ikke si annet enn at jeg synes det er velfortjent. Jeg har fått besøk mange ganger der besøket har klagd over at de ble blinket, men jeg klarer ikke helt å opparbeide meg den store sympatien. Det er tross alt skoleveien til ungene mine.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:20   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligger som regel mellom 70-75 km/t.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.