|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Det er 70-sone. Kva gjer du? | |||
Eg kjører i 80, eller over |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 15,65% |
Eg prøver å kjøre i 70, men kjem gjerne opp i 80++ |
50 | 43,48% |
Eg prøver å kjøre i 70, men kjører fortare om ein bil nærmar seg bak |
10 | 8,70% |
Eg kjører i 70, men kjører av med jevne mellomrom og slepp folk forbi |
8 | 6,96% |
Eg kjører i 70, og bryr meg ikkje om dei bak |
24 | 20,87% |
Dustepoll |
5 | 4,35% |
Deltakere: 115. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg lagde kø i dag. Lå i 40 i 30-sona vår...
![]() |
#22 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Kjører nok nærmere 80 enn 70 i 70 sonen. Såklart dersom forholdene tilsier det. Er kjapp med å slippe forbi dersom jeg lager kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?I 30-sonen gir jeg blanke i hissige fartsfolk, altså! 30-soner er til for å verne småunger på sykkel og den slags. Og de varer ikke mange metrene.
![]() |
#24 |
Originala
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?
Jeg er så enig! Og jeg synes det er trist at folk enten gir f... eller er så dumme at de ikke bryr seg om å overholde fartsgrensen på slike uoversiktlige veier der det ofte ferdes små og lite synlige fotgjengere og syklister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
frakoblet
|
Sånn gjør jeg det også, litt avhengig av hvilken bil jeg kjører. Den ene bilen vår er ganske nøyaktig på speedometeret, mens den andre viser aaaaltfor lavt. Når den viser 80 er faktisk farten ikke høyere enn 70.
![]() |
#28 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg ligger som regel alltid rundt 10 km over fartsgrensen, i soner over 50 vel og merke.
![]() |
#32 |
Dårlig husmor
|
Jeg holder også fartsgrensene i 30- og 40-sonen. Og kjører "etter forholdene" på svingete vestlandsveier. Men da slipper jeg også forbi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Vi har vanlig speedometer i bilen og GPS med fartsmåler. Speedometeret i bilen viser alltid mye mindre enn fartsmåleren på GPSen. Så for at GPSen skal vise 70 så må speedometeret vise 75-77. Når du runder 90, så må speedometeret vise 10 km/t fortere for at vi skal ligge i fartsgrensen.
![]() |
![]() |
#34 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg har sjekket ut ca hvor mye feil speedometeret viser, tar høyde for det, men kjører absolutt alltid i fartsgrensen. Å kjøre for fort er noe av det teiteste jeg vet, rett og slett.
![]() |
#35 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg ligger som regel i 80 km.
![]() |
#36 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg syns ofte at når man er litt flere biler i kø og første bil kategorisk ligger på fartsgrensa , så medfører dette at bilene bak hele tiden ligger 5-10 km under fartsgrensa pga nedbremsing før sving ol hos den første bilen. Dette fører lett til irritasjon og farlige forbikjøringer. Prøver derfor å ligge litt i overkant av fartsgrensa, ca 75-78, dersom jeg ligger først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg holder fartsgrensen og slipper folk forbi. Det er kun for eget velbehag, ikke for å være grei med dem. Jeg blir stressa av å ha biler liggende på støtfangeren og jeg vil ha rom for å kunne bremse brått om nødvendig.
![]() |
#38 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Jeg ligger noe over, men sjelden over åtti. Jeg er av den oppfatning at fartgrenser er der av en grunn, og ikke for å irritere oss bilister, så jeg prøver å overholde dem så godt jeg kan.
![]() |
#39 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjører du i 70 i 70-sonen?Lokalveien min har gått fra å være hovedvei til lokalvei. Det har alltid vært 50 der, nå er det fortsatt 50, men de har endret til 40 ved skolen. Folk tror visst at siden det er lokalvei, så er det fri fart eller noe.
![]() |
|
|