Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 19:32   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Rekesmørbrød skal helst ha topp, det skal være masse masse reker på! Jeg er helt nødt til å ha reker i morgen, kjenner jeg!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:17   #22
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å, jeg fikk også veldig lyst på reker! Heldigvis har en venninne invitert meg på sakene på lørdag. Reker og hvitvin!

I tillegg til loff/brød, smør, sitron og majones må man også ha masse frisk dill til.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:22   #23
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Er det en ting jeg virkelig savner med Norge, så er det loff og reker!

Jeg elsker reker og kunne aldri forestilt meg å spise mindre enn en halv kilo når tilbudet bød seg, snarere tvert i mot.
Men har du forsøkt dette med gjengen før, kan du sikkert kjøpe litt mindre denne gangen. Eller du kan fryse restene - det er også godt!

Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:34   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk bekjente som legger et tynt lag reker på skivene, så jeg må se an hvem som kommer før jeg kjøper. Normalt regnes jo en halvkilo på hver, i realiteten er det mye igjen da.

Jeg prøver å ikke spise hvete. Har noen andre forslag til tilbehør enn loff?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 22:13   #25
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi må hjelpe min far med skrellingen, han skreller l a n g s o m t.

Gammel 27-05-10, 22:14   #26
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i min kystby er det gjengs å regne 1 liter pr person. Vi kjøper aldri mindre enn det og det er det båtene anbefaler.

Gammel 27-05-10, 23:02   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVor mange kilo er en liter?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 00:54   #28
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Reker er godt.

Noe som er godt til er fiskepuddingsalat.

I boks creme fresh
1 pose majones
fiskepudding skjært i små terninger
Purre skjært i små biter
salt
pepper
sitronsaft.

Gammel 28-05-10, 00:54   #29
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Åhhh, nå fikk jeg skikkelig lyst på reker. Tror om vi må ha det på lørdag Spørs om resten av familien blir like glade da, de er ikke så begeistret for reker som meg Jeg synes reker er absolutt beste på loff med sitronpepper på.

Gammel 28-05-10, 08:54   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

HVor mange kilo er en liter?

En halv ca.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:37   #31
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

20 reker?

Ja, jeg kjenner jeg må dåne litt med deg jeg og, reker er noe av det jeg spiser mengder av når vi har det. Prøver heller å begrense mengden loff, gitt.

Gammel 28-05-10, 09:39   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg prøver å ikke spise hvete. Har noen andre forslag til tilbehør enn loff?

Jeg pleier å legge litt majones og rømme, skivet rødløk og fersk dill på hjertesalatblader, ha på reker, salt, pepper og sitron, og rulle sammen til en slags wrap. nyyydelig.

Gammel 28-05-10, 14:44   #33
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Rapport:
Jeg kjøpte tre kilo reker. Og vi spiste vel og lenge. Likevel var det ca 4-500 gram igjen.
Dill, ferske sitroner, utrolig god steinovnsloff, smør var tilbehøret. Rekene var sprø og saftige

Restene gikk til min mor som kom og hentet etter vi var ferdige. Så da fikk hun og min var et lite aftensmåltid som ble satt pris på.

Gammel 28-05-10, 16:23   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sprø reker?

Vi skal ha reker i dag!

Gammel 28-05-10, 19:50   #35
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Nå fikk jeg og lyst på reker, det har vi jo hatt ver helg i flere uker nå, men jeg blir aldri lei.

Sist helg handlet mannen 1 kg reker og 0,5 kg krabbeklør. Vi spiste det meste på lørdagskveld, resten spiste vi til lunch dagen etter, da fikk ungene og litt.

Gammel 01-06-10, 10:38   #36
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Kan jeg spørre et annet rekespørsmål her? Hvor lang tid tar det å tine frosne reker? Jeg har invitert noen på rekeaften i morgen og da er det litt flaut å ikke tine dem i tide. (Det er også litt flaut å spørre om dette, men jeg kjøper aldri reker ellers, så jeg har ikke peiling, og dette er ikke anledningen til å forske det ut selv.)

Gammel 01-06-10, 10:42   #37
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Et kvarter eller noe sånt hvis du legger dem i romtemperert vann.

Gammel 01-06-10, 10:44   #38
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer an på hvordan du tiner de, om du sprer de utover på avispapir tar det 2-3 timer, om du har de i poser/bokser tar det en del mer tid.

Jeg kjøpte inn 1,2 kilo reker til ESC-finale-spising, jeg spiste nok over 500 g alene.

Gammel 01-06-10, 10:45   #39
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar.
Da får jeg fylle i badekaret, det blir mer enn tjue reker pr person her nemlig.

Gammel 01-06-10, 11:25   #40
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Vi har begynt å tine reker i kokende vann, etter tips fra en eller annen michelin-kokk. Koker opp saltet vann (skal egentlig være salt som sjøvann, men vi hiver oppi litt salt, bare), dumper rekene oppi, lar de være oppi der i omtrent et minutt eller så, og dumper de rett over i isvann. rekene blir utrolig gode, og vi har flere ganger blitt spurt av imponerte gjester om vi har kjøpt ferske reker, selv om det bare er billige 5-kilosboks-reker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.